TomTom ONE og Nokia (6680) (og TDC Mobil) ~
Fra : Henrik J

Dato : 06-04-06 14:38

Hej i gruppen.
Er der nogen der ved hvordan man sætter TomTom ONE op sammen med Nokia
6680 og TDC Mobil. Det skulle kunne lade sig gøre ifølge Tomtom til nokia
6680 uden problemer.

Jeg kører den 'guide' der er i TT One men den siger så den ikke kan
oprette trådløs internetforbindelse og den spørger om jeg vil gøre det
manuelt.
Det siger jeg så ja til.

Den spørger om Access Point Name hvor jeg indtaster : internet
(det hedder det i min mobi)

Så spørger den om brugernavn og adgangskode hvor jeg ikke indtaster
noget. (vejl. Tomtom se nederst)

Så spørger den om IP-adressen skal skal hentes automatisk eller skal
indtastes manuelt: jeg siger automatisk (vejl. Tomtom se nederst)

Så spørger den om DNS skal hentes automatisk...jeg vælger automatisk
(vejl Tomtom se nederst)

Så spørger den om Ring og foreslår *99# (vejl. Tomtom se nederst)

Så spørger den om logonscript.
Her indtaster jeg (vejl Tomtom se nederst):
at+cgdcont=1,"ip","internet","",0,0

Den kontrollerer derefter , og kommer frem med fejl om at den ikke kan
oprette trådløs internetforbindelse.

Hvad gør jeg galt ?

Vejledning fra tomtom er her :
(med settings)
http://www.tomtom.com/support/product.php?ID=183&Language=1&FID=3326

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-04-06 17:41

"Henrik J" <nospamhenrikhj@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Den spørger om Access Point Name hvor jeg indtaster : internet
> (det hedder det i min mobi)

Så vidt jeg ved så er APN en adresse - hos Telia er det
www.internet.mtelia.dk, så jeg tror du skal have fat i TDC for at den
korrekte APN.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 07-04-06 09:11

".?o.O Thomas O.o?." <flash4 it.invalid> den 6. april 2006 kl. 18:40
+0100 skrev:
>Så vidt jeg ved så er APN en adresse - hos Telia er det
>www.internet.mtelia.dk, så jeg tror du skal have fat i TDC for at den
>korrekte APN.

Er APN hos TDC (og andre) ikke blot "internet" - uden "anførselstegn"
forstås?

Mange hilsner

Kasper Hyllested
www.hyllested.net

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 07-04-06 13:04

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Er APN hos TDC (og andre) ikke blot "internet" - uden "anførselstegn"
> forstås?

Jeg ved ikke med TDC, men ved at hos Telia er det www.internet.mtelia.dk og
hos Orange er det web.orange.dk

Fra : Fuzzbox

Dato : 09-04-06 11:00

"Kasper Hyllested" <hyllested@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Er APN hos TDC (og andre) ikke blot "internet" - uden "anførselstegn"
> forstås?

Jeg mener at TDC har nedlagt "internet", man skal i stedet bruge "wap".

Mvh Fuzzbox