W800i langsom, i forhold til K750i ??
Fra : Peter

Dato : 03-04-06 12:45

Hej.

Et "simpelt" spørgsmål:
Jeg har en K750i, og en kolega har en W800i.
De køre begge iht. tjenesteinfo, med R1AA008 firmwaren.

Min K750i, er bare langt hurtigere til eks. at vise billeder end hans W800i
er....
Hvorfor mon det ??

Vi har prøvet at skifte ram-kortene rundt, for at se om det gjorde den store
forskel, men det gør det ikke.
Og deraf kan udledes at det nok heller ikke drejer sig om indstillingerne på
kameraret, da jeg også åbner hans billeder hurtigere end han kan.
Vi oplever dog begge at billeder fra den interne ram er hurtigere på skærmen
end dem fra hukommelseskortet.

Hvor meget langsommere er W800i´en så ??
Tjaaa, vi vil sige ca. 3x langsommere, eller sagt på en anden måde, det
tager 3 gange længere for W800i´en at vise et billede på skærmen.

Men det er ikke kun billeder, vi oplever også at menu´er osv, tager lidt
længere tid på hans W800i....

--
Mvh.
Peter

Fra : TekIt.dk

Dato : 03-04-06 23:36

"Peter" <pd@1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tager 3 gange længere for W800i´en at vise et billede på skærmen.
>
> Men det er ikke kun billeder, vi oplever også at menu´er osv, tager lidt

Hej Peter,

Efter som hardwaren i disse 2 modeller er 100% ens, det er kun coveret der
er forskel på.
Er grunden til at der kan være den hastigheds forskel på telefonerne, være
at din kollega bruger mere af den interne hukommelse på telefonen altså den
hukommelse der er i telefonen uden flashkort.
For softwaren/programmet i telefonen bruger nemlig kun den hukommelse der er
internt. så hvis du har mere intern hukommelse fri kan den jo have mere
plads til afvikling af softwaren.
Du kan sammenligne det lidt med, hvis i har 2 helt computere, den ene har
bare 512mb ram hvor den anden har 1024mb ram.. så vil den anden computer
være betydliger hurtigere.

Håber det giver svar på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen
René Jensen
www.tekit.dk

Fra : Peter

Dato : 04-04-06 06:28

Hej.

> Håber det giver svar på dit spørgsmål.

Ikke helt....

Det er nemlig sådan at jeg (med den hurtigste telefon), har langt mindre
intern hukommelse til rådighed, da jeg har en del spil og programmer,
kontaktbilleder, temaer osv. i den interne hukommelse på telefonen,
hvorimod, han ikke har noget overhovedet......

Så jeg har omkring 7 mb mindre intern hukommelse end han har.....

Mvh.
Peter