Aray og at finde en linje?!?
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 15-06-01 23:11

Vi prøver lige een gang til

Jeg har et problem med at parse fra en anden side.

Jeg gør følgende :

---------v---------
<?php

$fil = file("http://www.infopaq.dk/default.asp");

$i = 0;

while (!strpos($fil[$i],"SRC=SitePics/erhvervOgIt_stor.gif") && $i <
count($fil)) {
$i++;
}
print trim($fil[$i+2]);
?>
---------v---------

Burde jeg ikke få 1. linje af IT-nyhederne? Eller er det mig der har misset
noget?

// Søren

Fra : Thor Dreier

Dato : 16-06-01 15:35

"Søren Aaholm Møller" <swdata@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> print trim($fil[$i+2]);
> ?>
> Burde jeg ikke få 1. linje af IT-nyhederne? Eller er det mig der har

Problemet er at nogen steder bruger de \r som linieskift, andre steder
\n. Følgende kode skulle virke. (koden er på ingen måde optimal og
virker sikkert ikke hvis InfoPaq ændrer bare en smule på deres side).
Det skal siges at jeg ikke er tilhænger af file(), jeg ville selv have
brugt fopen()....fgets()....fclose()

[...]

$linie = explode("\r", $fil[$i]);
$i = 0;
while (!strpos($linie[$i],"SRC=SitePics/erhvervOgIt_stor.gif") && $i
<count($linie))
$i++;

print trim($linie[$i+2]);

?>