Knas på linien efter etableing af nyt stik~
Fra : Niels

Dato : 12-04-06 13:19

Vores telefonlinie er begyndt at knase meget efter at jeg har lavet en
Y-forgrening til et nyt tele- og datastik (ADSL) i kælderen. Forgreningen er
lavet midt på den eksisterende ledning, mellem dåsen på ydermuren og husets
oprindelige stik. Den nye gren er ca. 25 m lang og der er anvendt 5-ledet
telekabel. Se diagram i bunden af denne meddelelse.

Jeg har prøvet at erstatte kronmufferne i samlingerne med lodninger, uden at
det blev bedre. Lederne er selvfølgelig ikke længere parsnoet over ca. 10
cm., men betyder det så meget?

Er der nogen der har et godt bud på hvordan vi kan få en god lydkvalitet
igen? Jeg vil helst undgå at få TDC til se på problemet.

På forhånd tak!

-------------------
| Dåse på ydermur | ------------------------ Oprindeligt tlf. stik
(anvendes pt. ikke).
-------------------

| -------- -----
|-------------------|ADSL|---|Tlf.| Nye stik i kælder (kun ADSL
stikket anvendes).

-------- -----
-------- -----

Fra : Kent Glerup

Dato : 12-04-06 16:46

On Wed, 12 Apr 2006 14:19:25 +0200, "Niels" <dn3ho0v02@sneakemail.com>
wrote:

> [...]
>oprindelige stik. Den nye gren er ca. 25 m lang og der er anvendt 5-ledet
>telekabel. Se diagram i bunden af denne meddelelse.

Er de anvendte tele-stil tilsluttet EFTER skillefilteret?

>Jeg har prøvet at erstatte kronmufferne i samlingerne med lodninger, uden at
>det blev bedre. Lederne er selvfølgelig ikke længere parsnoet over ca. 10
>cm., men betyder det så meget?

10 cm er absolut ligegyldigt. Det bliver som regel først et problem
når man f.eks. kører ISDN u-snittet (før NT-boks) frem i samme kabel
som der køres analogt signal tilbage i. Når man så når over 4-5 meter
kan det begynde at gi' problemer.

>Er der nogen der har et godt bud på hvordan vi kan få en god lydkvalitet
>igen? Jeg vil helst undgå at få TDC til se på problemet.

Jep. Få telefonerne indkoblet efter skilleflteret! Det kan næsten kun
være det der er galt!

/Kent Glerup

Fra : KsNa

Dato : 12-04-06 18:52

"Niels" <dn3ho0v02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> husets oprindelige stik. Den nye gren er ca. 25 m lang og der er anvendt
> 5-ledet telekabel. Se diagram i bunden af denne meddelelse.

5 ledet kabel ??

Der skal bruges parsnoet kabel, det går ikke lige op i 5.

Derudover tyder det på at du har koblet din telefon på før filter/splitter,
det giver problemer med støj.

Mvh
Kim