Ang. flere obj. filer i BC3.1
Fra : Olsen

Dato : 15-06-01 21:43

Hej gruppe.

Hvis man laver 2 c(pp) filer i BC3.1, hvor der i den ene er en struct med en
pointer til en variabel i den anden cpp fil, så får jeg ikke lov at
fortsætte.

Kan man ikke omgå dette, eller er det umuligt, når data først skal sættes
til at pege på det rigtige i link tidspunktet, dvs når obj1 + obj2 bliver
til exe3 ?

Olsen

Fra : Ivan Johansen

Dato : 15-06-01 22:31

Olsen wrote:
> Hvis man laver 2 c(pp) filer i BC3.1, hvor der i den ene er en struct med en
> pointer til en variabel i den anden cpp fil, så får jeg ikke lov at
> fortsætte.

Hvis jeg forstår dig ret, så mangler du en header-fil. Du skal gøre
sådan her:

//File1.h
extern int IntVar;

//File1.cpp
int IntVar;

//File2.cpp
#include "File1.h"

int main()
{
int *Ptr = &IntVar;
//Gør et eller andet her
return 0;
}

Variablen IntVar findes i filen File1.cpp. File2.cpp får adgang til
variablen ved at inkludere headerfilen File1.h, som erklærer IntVar som
extern, hvilket betyder at IntVar findes unden for File2.cpp. Jeg vil
anbefale dig at læse en grundlæggende bog om C++.

Jeg håber det hjælper dig.

Ivan Johansen