Spiret på Bjelkes Slot beviser Bank-løgn
Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 05:46

Spiret på Bjelkes Slot beviser Bank-løgn

Som ses af Vidals indlæg, er der intet at komme efter vedr
FortWarmings reelle funktionelle stand, men når haderne vil sætte
fingeren på, hvad de kan beskrive som en anelse unormalt fra deres
verdensfjerne observations-steder, så er eet og kun eet punkt
bemærkelsesværdigt - skorstenen.

Hvis kreditforeninger var ærlige og sagde: "Gør noget ved den", så
greb jeg hammer og mejsel og på en time lå den på
stueetage-frontterassen, for der er fjernvarme så den har længe været
ubenyttet.

Jeg har søgt rådhusets byggesagsafdeling om 3 professionelt
planlangte, tegnede og potentielt udførte småforbedringer af mit slot:
1. ydre stål-trappe til førstesalen, så det indre trapperum kan blive
nyttiggjort bedre 2. rækværksforbedring vedr tagterassen 3. påsætning
af spir på skorstenen.

De kommunale hadere afviste 1+2 pga "indblik"s-risiko selvom de naboer
der ville kunne beses lidt mere fra hhv trappe og forbedret terasse,
er ligeglade. Men det kan jo være andre naboer om nogle årtier....

Vedr 3. gav man *tilladelse* og det er sket udfra grundig granskning,
for disse kommunale arkitekter kommer rendende i et væk, når noget
ændres og de har truet med dagbøder, hvis isolering blev ved at rage
fem centimeter ind over nabobaggårdens cykelskurtag.

At man har tilladt fordobling af skorstenshøjde via spir som orkaner
kan tage fat i, er fordi arkitekter ER SIKKERT VIDENDE OM, at
skorstenen er overdimensioneret og holdbar nok til at
nedstyrtningsrisiko er nul, trods overfladisk fuge-erosion et par %
ind gennem murstenslaget.

Havde der været noget at komme efter, havde kommunen forlangt
skorstenen om-muret. Vi ser i et væk, at altaner ramler livstruende
ned. Da jeg satte en plastskål med potteplante (potteplante uden
potte) på tagterassen, tog det ikke en uge, før jeg fik brev om
dagbøder, hvis ikke denne "nedstyrtningsrisiko" elimineredes. Jeg har
autonome som naboer og de klager for ingenting, når man er "racist".

"Ingen racister i vore gade"skriger de, mens kasteskyts fra dem bruges
til aflivningsforsøg mod bl.a. mig - og de mener også "ingen racister
i deres egne huse", og de har alliance-partnere i pengeinstitutterne.

Fra : Vidal

Dato : 14-04-06 08:54

Bo Warming wrote:

> [...]
> de kan beskrive som en anelse unormalt fra deres verdensfjerne
> observations-steder, så er eet og kun eet punkt bemærkelsesværdigt -

Jeg aner ikke mere om dit hus' tilstand, end
det du selv har vedgået i indlæg på usenet.

Men noget er der klart galt og hvis du ikke
selv kan se det, synes jeg, du skulle invitere
en tømrer til at se på det og vurdere skadernes
omfang.

Eller måske bed en ejendommægler om forslag til
at gøre dit hus salgsbart, dvs sige spiseligt
for långiverne.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 09:34

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Jeg aner ikke mere om dit hus' tilstand, end
> det du selv har vedgået i indlæg på usenet.

Jeg bor centralt og alle er velkomne, ring 3586100
En meget kritisk usenetter som har været her, er citeret nedenfor. Han
evner heller ikke at sige noget sagligt til støtte for bank og kredit
mafiaerne
Hvad jeg har "vedgået" har aldrig været noget der forringer husets
levetid, mindsker dets funktionielle værdi eller lignende.

> Men noget er der klart galt og hvis du ikke
> selv kan se det, synes jeg, du skulle invitere
> en tømrer til at se på det og vurdere skadernes
> omfang.

Hvilke skader?
Mange tømrere har besigtiget grundtigt da en trappe skulle flyttes, og
intet kunne de kritisere, og de var stærkt motiverede, for der var jo
penge at tjene for dem.

> Eller måske bed en ejendommægler om forslag til
> at gøre dit hus salgsbart, dvs sige spiseligt
> for långiverne.

Nybolig vil meget gerne sælge øverste ejerlejlighed og er sikre på at
kunne få 2,75 mio kr

JEG GENTAGER FRA dk.livssyn.kristendom en dialog

Bo Warming skrev:
> [...]
> ikke kan tage høj leje eller få lån.
>
> Men min offervilje mht at afsløre folks snobberi var et større
offer
> end forudset - lidt a la Judas der hang på at tage sit liv.
> Total-lånenægtelse fra alle, havde jeg ikke forudset.
>
> Chou En Lai, der også er blandt mine idoler på linie med Glistrup
og
> Nietzsche, blev spurgt om Den Franske Revolution havde gavnet
verden
> "Det er for tidligt at sige"
> Om min leg/debat/ofring gør gavn, er det for tidligt at sige.

Nu er dk.livssyn.kristendom altså ikke gruppen at skrive i om dine
forgæves forsøg på låntagning i dit hus, og jeg har altså ærligt talt
lidt svært ved at se den store forkromede "frelseragtige selvofring"
fra
din side ved din efterhånden jammerlige kværuleren over dèt afslag, du
desværre har fået fra dit realkreditinstitut.

BW: KRISTENDOM OG GOD KRISTEN LEVEVIS er at leve efter Jesu ord til
farisæerne, så du ser igen, at jeg har aldrig været offtopic
"Men Herren sagde til ham "I farisæere rense nu det udvendige af
bægeret og fadet, men jeres indre er fuldt af rov og ondskab".
Lukas11.39
Hvis jeg som naboen dyrkede overfladiskhed, var jeg som farisæerne (og
fx som den kortsigtede godhedsindustri, staten)
De snobber, der hælder penge i at bo som HeltSolgtHammerslag gør det
ofte for at kunne sige "Tak Gud at jeg ikke er som toldere,syndere,
skøger"
---------
Jeg vil bede dig om at du går ud på vejen og prøver at se på dit hus
med
friske øjne: Prøv f.eks. at sammenligne det med det nabohus, det er
bygget sammen med.

MIT ER FEJLFRIT OBJEKTIVT SET. Hvis man kan lide fisefornem
småborgerlighed, har han nogle få pointer
På dage med megen regn, kan pyt stå 1-2 centimeterhøjt på min havegang
samt efterfølgende døgn. Det kalder jeg en sjov hyggelig udfordring og
ikke et funktionelt problem og ingen postbud har klaget, sføli.
Man kan gå ind på planen,hvis man er i højhælede sko eller sandaler

Problemet er jo at dit hus desværre er EKSTREMT misvedligeholdt. Jeg
taler ikke om
rod eller lignende, men om at huset altså i hvert fald på ydersiden
ser
meget, meget forfaldent ud.
FLOSKLER KAN ALTSÅ OGSÅ DU og kun det VÆR PRÆCIS, selvom du er teolog
her
VEDLIGEHOLDELSE betyder at man sikrer mod nedbrydning, men hvor sku
noget kunne nedbrydes. Forklar?

Havde det været i tip-top velholdt stand som nabohusene kunne du
sikkert
sagtens låne penge i det, men for at det skal blive dèt, skal der nok
totalrenoveres for mindst lige så mange penge, som det ville koste at
rive det hele ned og bygge det op igen forfra. (Jeg er foruden det
stærkt afskallede murværk med smuldrende fuger især bekymret for råd
og
svamp i trækonstruktionerne).
NUL AFSKALNING MEN en promille af en promille af pussen er synlig idet
½mm tykt maling lag er eroderet væk over dette pletfri tykke pus. SKAL
VI VÆDDE? Jeg er jo søn af en ingeniør, ikke af en lærer som du, så
jeg har jo fra dag 1 da jeg flyttede ind for 29 år siden holdt ved
lige vagtsomt, årvågent, perfekt. FUNKTIONELT, ikke for pjat eller
facadehensyn

Og dermed kan et realkreditinstitut altså ikke låne dig penge, når
huset
er i så dårlig stand at det tilsyneladende knap er til at redde for
dèt
beløb, du så end måtte have i friværdi. Huset stilles jo netop som
kaution, men det kan tydeligvis ikke engang langsigtet betale sig for
kreditforeningen at overtage det.( Jeg ved ikke engang om du har
tidligere lån, i hvilket fald der så blot er endnu ringere
betingelser,
hvis de måske allerede kan få svært ved at indløse dem ved overtagelse
af huset?)
DER ER KUN LÅN VEDR FJERNVARMEINSTALLATIONEN så det er uundskyldelig
personforfølgelse at alle store banker og kreditforeninger nægter at
låne.

Prøv evt. at få en uafhængig ejendomsmægler til at give en
uforpligtende
vurdering på det: Du vil desværre nok ikke få tilbudt ret meget, hvis
heller ikke en ejendomsmægler mener at kunne sælge det videre.
SOM NÆVNT HAR NYBOLIGS MÆGLER SAGT AT ALENE ØVERSTE DEL KAN HAN SÆLGE
FOR 2,75 mio kr

Har du i øvrigt haft en byggesagkyndig på besøg i forbindelse med
forsøget på låntagning? Ellers vil det desværre nok koste dig en
ordentlig røvfuld penge at få en timelønnet professionel person til
helt
konkret at udpege de problemer, du åbenbart ikke selv kan se ved
huset.
MANGE PROFESSIONELLE HAR KIKKET I DETALJER OG INGEN FUNKTIONELLE FEJL
KAN PÅPEGES

Og medmindre du siden mine besøg hos dig for nogle år siden har
gennemført gennemgribende renovationer, så er jeg faktisk reelt
bekymret
for at du efterhånden vil kunne risikere at få det bedømt som totalt
uegnet til beboelse og at du således i allerværste fald risikerer at
blive sat ud af Embedslægen.
TØR DU VÆDDEMÅL OM AT INGEN LÆGE KAN FINDE NOGET KRITISABELT

Det gør mig oprigtigt ondt, at du har ladet dit engang sikkert smukke
hus forfalde i en grad, så alle de penge, du ellers mente at have
deponeret i det muligvis bare ikke findes længere, men er spildt, hvis
huset er direkte usælgeligt som følge af at du selv har ladet stå til
alt for længe...
MEN INGEN KAN PÅPEGE FORFALD. Husk at forsikringsselskabet har ingen
forbehold taget vedr råd og svamp risiko. Den eksisterer kun i din
personkritisk-mudderkastende fantasi, som ikke her har flig af
teknisk-saglighed

Det er bittert, men det nytter altså ikke at du skælder alle mulige
andre ud eller tilskriver dit lånafslag alle mulige og umulige
politiske
konspirationer imod dig.
BRAINSTORMINGSTEORIER HAR ALDRIG SKADET
At udskælde eller være bitter er livet altid for kort til, men at søge
at FORSTÅ er et godt mål, og det er hvad jeg håber på hjælp til

Der er desværre bare ikke så fandens meget vi andre kan gøre ved at du
selv mere eller mindre uforvarende har bragt dig i dèn situation, du
desværre sidder i, men jeg vil nu alligevel ønske dig held og lykke
med
at finde en løsning.God Påske.
ENESTE I KAN GØRE ER SOM MIN VEN VIDAL AT GIVE MODSPIL SÅ JEG KAN
KLARE TANKERNE og forbedre argumenterne og hvis I kan se svaghed i
dem, så pinpoint så jeg kan agere bedre

Fra : Vidal

Dato : 14-04-06 10:53

Bo Warming wrote:

> [...]
> ENESTE I KAN GØRE ER SOM MIN VEN VIDAL AT GIVE MODSPIL SÅ JEG KAN KLARE
> TANKERNE og forbedre argumenterne og hvis I kan se svaghed i dem, så

Det er underigt, Bo Warming, at du ikke vil godtage
velmente råd. Du gør alle forslag til personlige fejl
hos dem, der giver dem.

Det er dumt, det er ikke den måde, du når til en
indsigt i dit eget personlige problem i *denne
situation*, ulysten til at leve op til samfundets
konventioner og normer.

I nogle tilfælde er det ligegyldigt, hvad du tænker,
mener og gør. Men vil du kobles på samfundet finansielt,
så må du gøre som samfundet vil.

Når du vil have et lån, må du leve op til et det
mindstemål, långiverne kræver for at give et lån.
Du kommer ikke udenom det og slet ikke ved at gå
ind i en offerrolle og gøre dig selv til en kristen
martyr.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 12:09

> Det er underigt, Bo Warming, at du ikke vil godtage
> velmente råd. Du gør alle forslag til personlige fejl
> hos dem, der giver dem.

Så Jesus sku ha stoppet at præke hvad de skriftkloge var uenig i?
Du sir han ikke godtog velmente råd, altså fejlen var på hans side

> Det er dumt, det er ikke den måde, du når til en
> indsigt i dit eget personlige problem i *denne
> situation*, ulysten til at leve op til samfundets
> konventioner og normer.

Jeg har ikke noget personligt problem
Du flygter fra at svare på hvor konventioner er bedre end
ikkekonventioner
Er flertalsdiktatur dit dogme?

> I nogle tilfælde er det ligegyldigt, hvad du tænker,
> mener og gør. Men vil du kobles på samfundet finansielt,
> så må du gøre som samfundet vil.

JEg kobler mig på hvad de lover. Men de holder ikke hvad de lover

> [...]
> Du kommer ikke udenom det og slet ikke ved at gå
> ind i en offerrolle og gøre dig selv til en kristen

JEg har dyrt sat i stand for at efterkomme præcise krav. Men de føjer
straks ny krav til. Jeg er fejlfri her.
Ofre er vi alle når vi skades uden at have voldet, stjålet, bedraget -
Jesus, holocaustofrene og jeg i samme grad omend med fysiske
småforskelle.
Jesus bad om korsfæstelsen - via Judas - så jeg er vel *mere* offer
og martyr end han.

Fra : Vidal

Dato : 14-04-06 17:58

Bo Warming wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Så Jesus sku ha stoppet at præke hvad de skriftkloge var uenig i?
> Du sir han ikke godtog velmente råd, altså fejlen var på hans side

Hvis han skulle sælge sit hus, ja.

> Jeg har ikke noget personligt problem
> Du flygter fra at svare på hvor konventioner er bedre end ikkekonventioner
> Er flertalsdiktatur dit dogme?

Overhovedet ikke. Jeg går ind for demokratiet,
men det er næppe relevant i denne forbindelse.

> JEg kobler mig på hvad de lover. Men de holder ikke hvad de lover

Dit hud der nok smukt ud i dine øjne. Men dit
nabohus *fremtræder* lang smukkere end dit, det
lidt man kan se af det.

> JEg har dyrt sat i stand for at efterkomme præcise krav. Men de føjer
> straks ny krav til. Jeg er fejlfri her.

Jo, men så kan man jo ikke stille noget op. Så
må du affinde dig med, når du ikke vil efterleve
kreditforeningens smagsdommeri.

Indse du er din egen værste fjende i dette tilfælde.
så kan du skrige i sommernatten, så meget du vil.

Din egen indstilling og långiverenes æstetiske sans
er uforligelige størrelser.

> Ofre er vi alle når vi skades uden at have voldet, stjålet, bedraget -

Du gør dig selv til offer.

> Jesus, holocaustofrene og jeg i samme grad omend med fysiske småforskelle.
> Jesus bad om korsfæstelsen - via Judas - så jeg er vel *mere* offer og
> martyr end han.

Kun forsåvidt du ønsker det.

Såvidt jeg kan se, skal du have gjort noget ved
dit tag, vinduerne kan repareres, så de fremstår
rimeligt. Huset bør du også male hvidt, måske
som din nabos eller ihvertfald noget matchende,
og alt det lort, du har stående og liggende i
forgrunden, bør du få kørt væk.

Hvis dine vinduer i stuen er forskellige bør du
få lavet dem, så de fremtræder rimeligt ens.

Og skorstenen, som du er så stolt af, riv den
ned eller få den renoveret.

Det er det, jeg umiddelbart kan se på bilederne.

Altså altsammen, hvis du virkeligt ønsker at få
det lån. Hvis du ikke ønsker lånet, så lad være.

--
Venlig hilsen,

villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 21:12

> [...]
>
> Det er det, jeg umiddelbart kan se på bilederne.
>
> Altså altsammen, hvis du virkeligt ønsker at få
> det lån. Hvis du ikke ønsker lånet, så lad være.

Det er mig og ikke Nykredit der skal bo her

Hvis jeg var en velnæret kamel, ville du synes jeg skulle behage
omgivelserne ved at få opereret puklerne af.

Men en dag sku jeg måske over ørknen og får brug for puklerne.

Hvis næste ejer vil have pejs, er det godt at den funktionelt perfekte
skorsten stadig er der.

Fra : Vidal

Dato : 14-04-06 22:29

Bo Warming wrote:

> Det er mig og ikke Nykredit der skal bo her

Jo, men du kan jo ikke låne dig selv penge?

> Hvis jeg var en velnæret kamel, ville du synes jeg skulle behage
> omgivelserne ved at få opereret puklerne af.

Nej, men du kan vel frisere dem, så de ikke
ser så grimme ud.

> Men en dag sku jeg måske over ørknen og får brug for puklerne.

Og, vil velkæmmede pukler forhindre dig i det.

> Hvis næste ejer vil have pejs, er det godt at den funktionelt perfekte
> skorsten stadig er der.

Jo hvis, men jeg foreslår jo også, du kan få sat
skorstenen i acceptabel stand.

Jeg gider nok ikke mere. Du vil se dig selv som
martyr, så hyg dig med det, istedetfor at søge
at belåne dit hus.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 15-04-06 07:21

> Jo, men du kan jo ikke låne dig selv penge?

Lad mig gentage
DanskeBank/RealkreditDanmark lovede at ville låne 80% af
vurderingssummen.
Jeg udskød et år og satte i stand
Så fandt de på at kræve nyt badeværelse.
Det fik jeg VVS-folk til at forringe huset med, selvom DBRD ikke sku
bo der.
Så fandt de på, at der skulle være svampeforsikring.
Også det efterkom jeg
Nu nægter de kategorisk al lån

> Nej, men du kan vel frisere dem, så de ikke
> ser så grimme ud.

Sagsforløbet tyder jo klart på, at frisering vil betyde krav om noget
nyt og noget nyt.
Frisering gør kvalmende , religionskrænkende grim, når man som jeg har
smag for naturlighed og minimalstat-minimalsoignering

> Og, vil velkæmmede pukler forhindre dig i det.

Deres krav om overflødig VVS og forsikring tyder på at ren (men
indpakket) sadisme driver dem, og har forringet mit hus
funktionelt(falsk løfte om større badeværelse som eneste flaskehals)
og været dyr for mig og er forsinkende, -
- det er som om, at de har lært af muslimerne, hvis KRAV ER UENDELIGE.

> Jo hvis, men jeg foreslår jo også, du kan få sat
> skorstenen i acceptabel stand.

Du har set foto. Intet er funktonelt uacceptabelt. Skorsten er
styrkeafprøvet og kan tåle orkan.
Hvorfor skal jeg forringe mit hus yderligere med hvad DU og visse
andre smagsdommere oplever som æstetisk acceptabelt?
Boligarealet indskrænkedes af de sadistiske VVS-krav - og næste ejer
vil nok ønske helt anderledes badeværelse, for HeltsolgtHammerslag
moderne skifter hastigt
Som nævnt har kommunen garanteret at skorstenen er i acceptabel
stand, ved at de har tilladt påsætning af spir, som øger vindtryk.

> Jeg gider nok ikke mere. Du vil se dig selv som
> martyr, så hyg dig med det, istedetfor at søge
> at belåne dit hus.

Når du ikke har gode argumenter, så gider du ikke. Dit demokrati er
synonymt med flertalsdiktatur, indrømmer du jo.
Er diskoteker martyrer ved, at de tvinges til at lade muslimer komme
ind, hvilket er underskudsgivende for dem?
Eller er muslimer martyrer, hvis de afvises pga gentagen vold?
Os der hylder grundloven om ejendomsrettens ukrænkelighed, ser værre
martyrium ved statens antiracistiske voldschikane mod diskoteker end
diskotekers respekt for kundeflertallets ønsker om kun fredelige
gæster.

Fra : Vidal

Dato : 15-04-06 08:13

Bo Warming wrote:
> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Når du ikke har gode argumenter, så gider du ikke.

Jeg synes ikke, jeg argumenterer, jeg har
blot forsøgt at give dig nogle råd, så du
kan belåne dit hus.

Om du vil følge dem, er din egen sag. Men
lad være med at lulle dig ind i et falskt
martyrium. Det er dine særegenheder, der er
skyld i, du ikke får det lån. Og hvis du
insisterer på, at huset skal se ud som det
gør, så får du det ikke belånt. Og alle andre,
end dig selv, kan se hvorfor.

Bo mod resten af befolkningen, og det passer
dig jo i virkeligheden godt, ikke? Så kan
du fable over din særegenhed i fred og ro.

Det er næsten en skam, du ikke kan give
muslimerne skylden, så havde det været
helt perfekt.

> Dit demokrati er
> synonymt med flertalsdiktatur, indrømmer du jo.

Nej. Men du har valgt at kalde demokrati for
flertalsdiktatur. I andre indlæg går du jo også
ind på forberedelserne til det totalitære samfund.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 15-04-06 13:43

> Jeg synes ikke, jeg argumenterer, jeg har
> blot forsøgt at give dig nogle råd, så du
> kan belåne dit hus.

Get real. Du har ikke søgt saglig rådgivning, snarere lettet dit
hjerte for aggressioner

> Om du vil følge dem, er din egen sag. Men
> lad være med at lulle dig ind i et falskt
> martyrium. Det er dine særegenheder, der er
> skyld i, du ikke får det lån. Og hvis du

Særegenheder uden relevans for husets værdi som sikkerhed, som pant
for ½ millionlån

> insisterer på, at huset skal se ud som det
> gør, så får du det ikke belånt. Og alle andre,
> end dig selv, kan se hvorfor.

Kun hvis de ser på smag mere end funktionelle objektive
sikkerhedsværdier ved salg af ejendom.

> Nej. Men du har valgt at kalde demokrati for
> flertalsdiktatur. I andre indlæg går du jo også
> ind på forberedelserne til det totalitære samfund.

Al demokrati er flertalsdiktatur, men hvor der respekteres en
hensyntagen til afvigende smag og religion hos mindretal, er det
iboende problem overkommeligt.

Tydeligvis er långivere helt som nazier 1933 mht foragt for mindretal
og nul aversion mod flertalsdiktatorisk magt-er-ret.
De foregiver etik. Men har den ikke.

Fra : Martin Larsen

Dato : 14-04-06 12:44

Vidal fortalte:

> [...]
> Du kommer ikke udenom det og slet ikke ved at gå
> ind i en offerrolle og gøre dig selv til en kristen

Nej, hvis BW vil gå lige i hjerterne på 90% af vore politikere så er det
indlysende at valget bør være muhammedansk martyr - selv på en
langfredag.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Johnny Andersen

Dato : 14-04-06 10:51

Skrev en masse....

Kan du ikke tage nogle fotos af dit "slot", så vi alle ved selvsyn kan se om
der er en grund til, at du ikke kan få dit lån?

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 12:10

Jeg mailer dig foto - hvis du kan få det tilgængeligt for andre, så
jatak

Fra : Johnny Andersen

Dato : 14-04-06 12:53

> Jeg mailer dig foto - hvis du kan få det tilgængeligt for andre, så jatak

Det har jeg så gjort.

Hvis man ønsker at se fotos at BW's hus er de her.

http://www.pcuniverse.dk/bw/1.JPG

http://www.pcuniverse.dk/bw/2.JPG

http://www.pcuniverse.dk/bw/3.JPG

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 15:21

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse Hvis man ønsker at
> se fotos at BW's hus er de her.
> http://www.pcuniverse.dk/bw/1.JPG
> http://www.pcuniverse.dk/bw/2.JPG
> http://www.pcuniverse.dk/bw/3.JPG

Forklaring - da de tre foto er taget af min søn vedr at vise ny
tagterasse fra karnap til karnap

Vinduerne er tætte og dobbelte og uden mindste råd - og alle malet
hvide siden foto blev taget. Ser sprukne ud men er stærke og sunde
Rød maling har under ppm afskalning og disse pletter kun 1% dybt i pus
mod mursten (APJ digter om afskalning ind til mursten skønt han har
været her to gange)
71 m2 i 1sal, stue og boligegnet kælder
20 m2 hems under tagryg og tagterasse bag tagryg
200 m2 have med sol fra kl 9 om morgnen, mod stillevej
1 sal har nyt badeværelse, nyt køkken og ny gulve
Pussede vægge, stuklofter
Bjelkes Alle er tredie vej til højre fra Runddelen ad Jagtvej, går fra
Assistens Kirkegård til Nørrebroparken, der har stor legeplads
Alle slags supermarkeder og bibliotek indenfor 1 km - snart metro. Men
stille i min have, som var det på landet.

Forbedringsforslag høres gerne vedr følgende påtænkte
LEJE-annoncering til Den Blå Avis

Nørrebrovilla med solrig sydhave ved stillevej nær Runddel. Kun til
køber. 71 m2 + 20m2 hems + tagterasse. Nyistandsat. 8000 kr/md. 3 mio
kr (el.6,5 for det hele) efter lejeperiode. 35861000

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-04-06 16:10

On Fri, 14 Apr 2006 13:53:11 +0200, Johnny Andersen wrote:

> Det har jeg så gjort.
>
> Hvis man ønsker at se fotos at BW's hus er de her.

> [...]

Jeg har sendt en mail til både dig og Bo med de 3 billeder.

Billederne på hjemmesiden er meget mørke, jeg har derfor tilladt mig at gøre
dem lysere.

Ud over dette er der intet gjort ved billederne.

Om I vil bruge disse 3 billeder i stedet for de originale, må du og Bo
aftale.

/|\
/\
Bruno

Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-06 16:47

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> wrote in message
> Billederne på hjemmesiden er meget mørke, jeg har derfor tilladt mig
> at gøre
> dem lysere.

Tak for den indlysende gavnlige forbedring af billederne
Min søn er nybegynder med digitalkamera.

Der ses lidt af nabohuset nr 44, som har en brandmur fælles med mit,
og som engang havde samme skønne norske skifertag fra ´1897 - og
stadig har det på bagsiden.
Der var mediepres på boligændringer allerede 1977, da jeg købte
nederste del af nr 46 og naboen havde gørdetselvvenner og lagde grimt
dyrt kunstskifertag på sit tag mod vejen.
Min overbo insisterede på ændring og jeg er nærig og lod begforsegle,
hvad delvis skjuler det ægte skifer. Men er tæt og orkansikkert.

På plankeværket er opsat kraftig farvet blikfang så folk der biler
gennem vejen, ser at her er noget at studere og læser mine indlæg på
plankeværket. Vil du være med at se om noget kan rokke skorstenen?. Bo
35861000

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-04-06 16:56

On Fri, 14 Apr 2006 17:47:22 +0200, Bo Warming wrote:

> Tak for den indlysende gavnlige forbedring af billederne

Det var så lidt.

Men egentligt rart at kunne gøre en tjeneste i stedet for at "gå imod" dine
indlæg.

/|\
/\
Bruno

Fra : Johnny Andersen

Dato : 14-04-06 17:06

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 14 Apr 2006 17:47:22 +0200, Bo Warming wrote:

> Men egentligt rart at kunne gøre en tjeneste i stedet for at "gå imod"
> dine
> indlæg.

LOL - Jeg havde det på samme måde, da jeg uploadede Bo's fotos

/Johnny

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-04-06 17:36

On Fri, 14 Apr 2006 18:06:07 +0200, Johnny Andersen wrote:

> LOL - Jeg havde det på samme måde, da jeg uploadede Bo's fotos

Skal vi ansøge om et fælles medlemskab ved "godhedsindustrien", vi kunne jo
få Bo til at anbefale os
/|\
/\
Bruno

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 14-04-06 22:50

Johnny Andersen <netsat_99@yahoo.dk> wrote:

> Det har jeg så gjort.
>
> Hvis man ønsker at se fotos at BW's hus er de her.

> [...]

Kors en rønne!

Bo - få fikset det hus! Det er sku intet under at din bank ikek vil give
dig det lån, men den tilstand hytten er i!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 15-04-06 07:21

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
news:1hdt666.1kimpi21ckbx0gN%>> http://www.pcuniverse.dk/bw/3.JPG
> Kors en rønne!
> Bo - få fikset det hus! Det er sku intet under at din bank ikek vil
> give
> dig det lån, men den tilstand hytten er i!

Hver gang jeg fikser, hvad de kræver, så finder de på noget nyt.
En "rønne" er noget forfaldent.
Her er der tale om et i enhver henseende _funktionelt fejlfrit_ hus,
der er gjort til et debat-kunstværk og ingen skades af min
skønhedsforbedring pr bambuspinde der sir VIVILVINDE. Eller
hashblad-maleri på plankeværk eller dannebrogsflag. Eller om
havemøblerne ikke er nyeste model, men de funktionelt overlegne gamle
og usoignerede fra min fars tid.
Men Perlsø sætter smagsdommeri over ejendomsret?

Vi har ikke et frit marked. Staten har forkælet de store långivere, så
de har et defakto monopol vedr lav-rente-udlåning. En slags mafiøst
netværk hersker. Sådan er det i alle lande, men her udstilles, at
långiveres moral i DK2006 er som, hvis tyskerne havde påbudt alle
madsælgere af boycotte jøder, så der var døet 6 mio af sult (hvis der
nogensinde var så mange i naziernes indflydelses-sfære).
Dog dør jeg næppe af sult. Men på sin vis er jeg gjort 5-10 mio kr
fattigere. Lovligt. Også naziovergreb på jøder var lovlige.

Alene jorden har værdi 3 mio kr. Men intet vil løftebryderne låne,
lige pludselig. De ville ikke risikere at tabe penge , selv hvis de
lånte det dobbelte. Husk geografisk beliggenhed, plus sol i haven
konstant.
Folk hader bilkørsel til sommerhus. Hvormange haver med totalsol er
der 2 km fra centrum som min? 50? Er finish som alle elsker at gøre
selv, vigtigere?

Faderhustyvenes hærværk(de af politiet forkælede autonome) tvinger mig
til grimmere fæstningsværker end hvad jeg ville foretrække. Også det
ville man abstrahere fra, hvis långiver er professionel og ikke
diskriminatorisk.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 15-04-06 12:57

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Kors en rønne!
>
> Bo - få fikset det hus! Det er sku intet under at din bank ikek vil give
> dig det lån, men den tilstand hytten er i!

Jeg ser intet på billederne der ikke kan ændres/fjernes af et par folk på
nogle få timer, det eneste der ser ud til at kunne trænge til en kærlig
hånd, ud over oprydning, ser ud til at være skorstenen, den skulle nok snart
forebyggende have skiftet et par sten inden frosten får fat i dem, og ville
man så være sikker på den holder i 100 år mere kunne man pudse den op.
Vinduerne er ikke så pænt malet, men det kan males om.
Det er nok dekorationen der er årsagen til man ikke vil yde lån i huset...
Jan Nielsen

Fra : Bo Warming

Dato : 15-04-06 13:38

> [...]
> Vinduerne er ikke så pænt malet, men det kan males om.
> Det er nok dekorationen der er årsagen til man ikke vil yde lån i

Kære Jan Nielsen. Du er den første på usenet, der IKKE lever i
hallucinationernes og hadets uvirkelige verden

Een sten på skorstenen er ikke perfekt. Alt overdimensioneredes i 1897
så skorstenen kan holde 10000 år, også uden smukkesering lige der.

*Dekorations*-smag er ikke forfald. Långivere bør være bange for svamp
(som der er forsikret imod) og andet der forringer pantets værdi, især
hvis belåning "til skorstenen". Menjeg søger ½ mio kr lån i hvad kan
sælges for ca 10 mio kr

I de tredive år jeg snart har boet her, har ingen sten eller sten-dele
faldet ud af skorstenen, så "forebyggelse" er og bliver unødig
jobskabelse for håndværkermafiaerne.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 15-04-06 17:28

> [...]

Ja, de kunne bygge huse der kunne holde dengang...
En ting jeg tydeligt også kan se her i skagen, vi har en del huse fra ca.
1800 tallet, for få år siden kom man i tanke om et nyt kvarter med nye huse
i gammel skagen stil, disse huse var næsten fra dag 1 fyldt med byggesjusk,
fugtige og utætte, de gamle huse med langt mere end 100 år på bagen fejler
på trods af klimaet her intet som en spand maling og lidt puds ikke kan
klare.

> [...]
> (som der er forsikret imod) og andet der forringer pantets værdi, især
> hvis belåning "til skorstenen". Menjeg søger ½ mio kr lån i hvad kan

Da nogle få for ikke så længe siden efter manges meninger overdrevet
begyndte at juleudsmykke deres huse, i bedste amerikansk stil blev de også
set på som gale mennesker der ikke kunne styre deres dekorations-trang, nu
er det næsten normen, at man skal dekorere så meget som muligt, man er endda
begyndt at lave konkurrencer om hvem der går mest amok i juleudsmykningen af
deres huse....

> I de tredive år jeg snart har boet her, har ingen sten eller sten-dele
> faldet ud af skorstenen, så "forebyggelse" er og bliver unødig
> jobskabelse for håndværkermafiaerne.

Hvis det havde været tilfældet, at der var en reel nedstyrtningsfare mht.
skorstenen ville myndighederne nok ha' skredet ind for længe siden, kan ikke
se på billederne om der er fortov på den anden side, men hvis der er, ville
du nok have modtaget et påbud om at få det bragt i orden, så det må antages
der ikke er noget at komme efter.

Ser nu heller ikke ligefrem ud til fugerne er ved at falde ud af huset, på
billederne ser murværket og taget sundt ud, kan ikke se vinduernes tilstand,
men skulle de være udtjente ( hvad de ikke ser ud til ) koster det jo ikke
en formue at udskifte dem...

Det er vel bare visen om igen, at størrelsen på tegnebogen afgør om man
anses som idot eller excentrisk, er man rig og opføre sig væsentligt
anderledes end normen er man excentrisk, er man knap så rig, ja så er man en
gal tåbe..

Jan Nielsen

Fra : Bo Warming

Dato : 15-04-06 18:44

"Jan Nielsen @gmail.com>" <woodhorse<fjern> wrote in message

> [...]
> er, ville
> du nok have modtaget et påbud om at få det bragt i orden, så det må

Kommunale "kvarterløft"-arkitekter har for 2 år siden beskrevet
grundigt, hvad de mener burde gøres - altsammen rent pjat - men har
ikke stillet krav. For det er ikke funktionelle vigtige ting

> [...]
> tilstand,
> men skulle de være udtjente ( hvad de ikke ser ud til ) koster det

Andreas Peter Johnsen må have haft en hallucinationsdag, begge gange
han var her, når han nu skriver om forfald.
Da nuværende lejere, som er håndværkere, ville sætte termoruder i,
startede jeg med køkkenvidue bag huset, som de Autonome havde smadret
omfattende.
Det er kun en anelse mere isolerende end de gamle dobbeltvinduer, der
i resten af huset alle er i god stand, og er af bedre træ. Så jeg lod
dem blot male de øvrige, også fordi der er *forbandet brede rammer på
termoruder*, og de tager lys.
En senere ejer, der vil gøre det æstetisk tiptop vil være glad for at
kunne fin-soignere de fine gamle vinduer.

> [...]
> væsentligt
> anderledes end normen er man excentrisk, er man knap så rig, ja så

Har man fået ry som landsbytosse, så føler visse bureaukrater sig
store ved at straffe.

Min smukke datter der bor her i påsken, var ude at male byen rød med
en flok folkeskolelærere, og de lagde vejen omkring mit plankeværk og
kunne også se tagets VI VIL VINDE kæmpeskrift

Selvom hun ikke fortalte, at de er hende der har malet 50 hash-blade
på plankeværket, roste de alt som *kunstværk* - til min datters
overraskelse.
Dog var de politisk uenige mht indvandringskritik og fandt de mange
dannebrogsflag "nationalistiske og fremmedfjendske" - og vedr politik
spiller min datter "dum blondine" og har ingen mening.

VEdr trådens overskrift vil jeg repetere: Jeg fik tilladelse til
pilefletspir af det kontor der har med nedstyrtningsfare at gøre.
De inspicerede og godkendte. Så Vidal og APJ og Perlsø mm der opdigter
funktionelle problemer, er helt ude i tovene.
Intet mangler vedligeholdelse her.
Og røde huse som mit finder jeg smukkere end hvide som naboens, alt
andet lige.
Naturhaven hos mig er efter manges mening paradisisk - og naboens
staudebed er kedsommeligt.

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 15-04-06 22:51

> Så Vidal og APJ og Perlsø mm der opdigter funktionelle problemer, er helt
> ude i tovene.

I mine forslag har jeg ikke nævnt det mindste om det
funktionelle. Blot nogle praktiske ting, i den æstetiske
boldgade, som ikke kan koste alverden at få udført.

De ting skal du alligevel have udført, hvis du nogensinde
vil have siólgt huset.

> Intet mangler vedligeholdelse her.
> Og røde huse som mit finder jeg smukkere end hvide som naboens, alt andet
> lige.

Når man vil sælge eller belåne ser folk lige så meget
på det æstetiske som det funktionelle. Ja, ved belåning
vil man som oftest gå overfladisk hen over det funktionelle,
hvis ellers huset fremtræder tiltalende. Det er ihvertfald min
erfaring, med mindre der er råd og/eller svamp, hvilket du jo
siger der ikke er.

Den grimme røde farve kunne du måske bevare, hvis resten
så ordentligt ud. Men skal huset sælges, vil en tiltalende
farve give flere penge i kassen.

> Naturhaven hos mig er efter manges mening paradisisk - og naboens
> staudebed er kedsommeligt.

Nu er det svært at bedømme, hvordan din have ser ud,
men det ser ud som om, du har en masse skrald liggende,
og selv om du ikke vil forstå det, så er en velordnet have
meget værd for husets fremtræden. Det gælder også din
skorsten, få den da sat i stand, så andre mennesker, end
du selv, kan se det pragtfulde ved den.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 16-04-06 05:27

<vidal@mail.dk> wrote in message

> [...]
> boldgade, som ikke kan koste alverden at få udført.
> De ting skal du alligevel have udført, hvis du nogensinde

Jeg håber at mine børn arver det, og jeg har ædt lidt af murstenene pr
lån

> [...]
>
> Den grimme røde farve kunne du måske bevare, hvis resten
> så ordentligt ud. Men skal huset sælges, vil en tiltalende

Du er slave af moden og ser problem i om katten er sort eller hvid
Mao, Konfutze. Glistrupisme ser på om katten kan fange mus
HCA ser på om kejsertøj er skrædderindbildning og ler godmodigt af
folk som dig, der ikke er så kloge som en baby.

> [...]
> meget værd for husets fremtræden. Det gælder også din
> skorsten, få den da sat i stand, så andre mennesker, end

Gavntræ, der står funktionelt velordnet, næsten lodret op ad
plankeværkets inderside, er "skrald" hvis man ønsker omsætning for
Silvan- Køb og smidvæk
Jeg holder af, at når jeg får lyst at ændre mine tætte bogreoler
indendørs, kan jeg let finde egnet krydsfinerplade, og skal ikke rejse
langt og stå i kø og spilde af klodens resourcer og egne
spareskillinger
Er man seriøs og professionel, vurderer man at dette oplag er væk på
½ time, når ejerskifte og kontainer står nær haveindgang. Rettidig
omhu er at vente til da med spradebassse-soignering.
Men APJ m.m. har været her og set det, og husker det som bevis på at
murstenene i fundamentet er ved at falde fra hinanden.Sådan lærer
Heltsolgt-hammerslag-reklameuvæsenet folk at tænke ulogisk. Selv min
søn sir i vrede over at jeg ikke er en normal har han kan være stolt
af "Alt her lugter af forfald". Han har lige gået topkarakter i
mikrobiologi og burde vide bedre. Men er man ung og usocialist, så
hjertefejl, er man gammel og ikke frihedskæmper, så hjernefejl.

Se på skorsten som "oplag". Måske også som en skiltning af at HER
HERSKER FORNUFT OG EJ SNOBBERI (og dermed "Dette hus er vedligeholdt
ingeniørmæssigt ej udfra overfladiskhed")
Den er billigt fjernet eller repareret. P.t. er den ligegyldig.
Jødenæser BURDE have været ligegyldige for tyskere 1933. Men de vedtog
arierattester og sådan er også vore pengeinstitutter.
Og alle griner af at du ikke kan se paralel mellem mit og de klassiske
martyrier. Men et godt råd til dig er at du bør være ligeglad med
flertalllets udgrining. Evt fornuft hos dig bør komme indefra, når du
en (skønne) dag får smag for at udtale dig om, især hvad du har
indsigt i og ikke om Nietzschesindsyge og lignende medløberpop
Overvej integritet som alternativ til rygrad-som-regnorm. Til dit eget
bedste. Får du fisse ved at snobbe for flertalsdiktaturet, så udskyd
projektet til konen er død, og visdommen vover sig frem. Spontant.
Ikke pligt-etisk og gerningsretfærdigt men luthersk, kierkegaardsk,
grundtvigsk, eksistenitalistisk, camusk, bæredygtigt

Da jeg købte øverste del af huset billigt af Nykredit(som pressede mig
med ellers at ville sælge til Flygtningehjælpen, der havde tamiler
boende, ikke termitter, faktisk ret søde), spurgte jeg
ejendomsmægleren om han kunne foreslå forbedringer hvis jeg en dag sku
sælge. "Kun at du slår græsset", svarede han. Ja, og sådan er det
stadig. Men at jeg ikke slog græsset betød, at han ikke let kunne
sælge til høj pris til andre, så jeg fik øverste del billigt. Smart,
ikke?
Nu gør jeg klart for långivere, at de kan tage pant i *begge*
ejerlejligheder, så hvis jeg misligholder, kan de sætte det HELE på
tvangsauktion - eller slå græsset før salg til en ven, der ikke kan
skelne mellem græslængde og forfald

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 16-04-06 11:42

> Jeg håber at mine børn arver det,

OK.

> og jeg har ædt lidt af murstenene pr lån

Helt ærligt, jeg tror ikke det sker. Du er oppe mod dine egne
forestillinger, som ingen, end ikke du selv, kan ændre.

> Du er slave af moden

Nej.

> og ser problem i om katten er sort eller hvid
> Mao, Konfutze. Glistrupisme ser på om katten kan fange mus
> HCA ser på om kejsertøj er skrædderindbildning og ler godmodigt af folk
> som dig, der ikke er så kloge som en baby.

Måske, men enten er du ikke klog nok til at se,
hvad der er nødvendigt, når man skal belåne sit hus,
eller også gør dine forestillinger om at det funktionelle
står over det æstetiske, når det gælder hushandel, dig
blind for hvad der er nødvendigt.

Og det funktionelle, du hele tiden fremhæver, måske er
det også blot en underlig forestilling, du nærer. Hvem ved?

> [...]
> indendørs, kan jeg let finde egnet krydsfinerplade, og skal ikke rejse
> langt og stå i kø og spilde af klodens resourcer og egne spareskillinger

Fint nok.

> Er man seriøs og professionel, vurderer man at dette oplag er væk på ½
> time, når ejerskifte og kontainer står nær haveindgang. Rettidig omhu er
> at vente til da med spradebassse-soignering.

Du forstår ikke vigtigheden af, hvor meget udtryk betyder.
Dermed mener jeg selvfølgeligt ikke en objektiv virkelighed,
man kan argumetere for eller imod, som du forsøger det.

Det æstetiske udtryk står langt over et hvilket som helst
argument, du kan finde for det funktionelle.

Du kan ikke forstå det. Du tror, du kan formulere dine
egne vilkår her. Men det er markedets vilkår, du er nødt til
at underordne dig. Ikke dine egne æstetiske og funktionelle
normer

Normalt kan du jo omkostningsfrit hævde dine meninger og
mene, de er ligeså gode eller endda bedre end andres. Men
når du i praksis vil koble dig på samfundet, kan du ikke
formulere dine egne regler. Der må du følge andres, for dig
ulogiske, regler.

Det er lidt ligesom dit pissebæ-projekt. Det kan du fint
lege med derhjemme, men dit forsøg på at vinde andres
accept af det, vil til evighed slå fejl. De fleste mennesker
vil altid føle ubehag ved at ligge og skide i sengen eller
i biografen. Det finder du sikkert ulogisk, jeg ved ikke om
det er det, men her er du oppe mod nogle æstetiske
grundfølelser, som stort set ingen kan eller afvige fra.

> Men APJ m.m. har været her og set det, og husker det som bevis på at
> murstenene i fundamentet er ved at falde fra hinanden.Sådan lærer
> Heltsolgt-hammerslag-reklameuvæsenet folk at tænke ulogisk.

Jo, men i dette tilfælde dur din logik ikke. Det er ikke blot
en flok fusentaster på dk.politik eller dine egne højreorienterede
kammerater, hvor tilsyneladende alt glider ned, du skal overbevise.
Markedskræfterne kan du ikke overvinde ved at argumentere
modsat dem.

> Selv min søn sir i vrede over at jeg ikke er en normal har han kan være
> stolt af "Alt her lugter af forfald".

Tjah ...

> Han har lige gået topkarakter i mikrobiologi og burde vide bedre. Men er
> man ung og usocialist, så hjertefejl, er man gammel og ikke frihedskæmper,
> så hjernefejl.

???

> Se på skorsten som "oplag". Måske også som en skiltning af at HER HERSKER
> FORNUFT OG EJ SNOBBERI (og dermed "Dette hus er vedligeholdt
> ingeniørmæssigt ej udfra overfladiskhed")

Du kommer nok ikke til at forstå, hvad du er oppe imod.

> Den er billigt fjernet eller repareret.

Jamen, så gør det dog.

> [...]

Nej.

> Og alle griner af at du ikke kan se paralel mellem mit og de klassiske

Hehe, det tror jeg ikke. Du vil prøve at overvinde samfunds-
normerne på det æstetiske område, og når det ikke lykkes
udnævner du dig til martyr. Det er rent til grin.

Lidt ligesom, hvis du sidder i biografen og skider i
et syltetøjsglas og den, du sidder ved siden af får
dig smidt ud.

Så ville du blive en bæ-Jesus, ikke? Martyr for samfundets
indskrænkede æstetiske normer.

> Men et godt råd til dig er at du bør være ligeglad med flertalllets
> udgrining.

Jojo, men vil jeg have et huslån, må jeg leve op til långivernes
krav for at få det. Det burde du kunne indse.

> [...]
> græsset", svarede han. Ja, og sådan er det stadig. Men at jeg ikke slog
> græsset betød, at han ikke let kunne sælge til høj pris til andre, så jeg

Nu går det imidlertid den anden vej, kan du ikke se det. Du
accepterer logikken, når det går den ene retning, men ikke når
det går den anden. Det må du da kunne se det ulogiske i.

> [...]
> ejerlejligheder, så hvis jeg misligholder, kan de sætte det HELE på
> tvangsauktion - eller slå græsset før salg til en ven, der ikke kan

Jeg tror ikke det hjælper, men du har da lov til at forsøge.
Men jo flere gange du aktualiserer din låneanmodning, jo
mere kendt ansigt bliver du, og jo mere vil du sandsynligvis
cementere deres syn på dit hus, hvis du ikke får noget gjort
ved det.

--
Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 15-04-06 23:10

> [...]

boldgade, som ikke kan koste alverden at få udført.

De ting skal du alligevel have udført, hvis du nogensinde
vil have solgt huset.