Påske-antikrist-budskab
Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-06 16:33

Bedste linier i den sindsyg-simulerende digterfilosofs bog
"Anti-krist" er

"Man kalder kristendommen medlidenhedens religion. - Medlidenhed står
I modsætning til de styrkende affecter, som forhøjer livsfølelsens
energi: den virker depressivt."

Nietzsche i "Antikrist"

"De fri ånder skaber en leende storm. Nietzsche

" Gud er død. Højere, stærkere, mere sejrssikre, mere vel
til mode, uden krumspring og retlinede i liv og sjæl, leende løver
må der komme. Nietzsche

"Mit store talent består deri, at jeg ser alt klart. Min ejendommelige
form for veltalenhed skyldes også, at jeg ser det væsentlige i et
spørgsmål fra alle sider. Den lodrette linie er kortere end den skrå
linie".Nietzsche (dvs han så som Konfutze på RESULTATER -
de direkte følger af vore handlinger)

Og da folk tror at medierne er ærlige, så vil jeg lige indskyde

" Ingen ved, hvad »folk« helst vil have, hvis de satte sig
ind i sagerne i
alle deres sammenhænge. Mogens Glistrup 1994-bog

Religionen gør ikke menneskene bedre. André Gide

Hvis Kristus var her nu, var der en ting, han ikke ville
være: kristen. Mark Twain

"God works through man.just about as much as a man works
thorough his microbes. Mark Twain.

"Gud er ikke en dukkefører, der griber ind i tingene"Spinoza
"Giv Gud, hvad Guds er og Kejseren, hvad Kejserens er..."
Bibel
Det med at tro, det er retten til ikke at forstå.
Jacob Haugaard

"Hvad er sandhed? I religionen er det simpelthen den mening, der har
overlevet. I videnskaben er det den sidste sensation. I kunsten er det
ens seneste stemning.Oscar Wilde

" Hvad var der ved at komme i himlen, hvis alle skulle derop?
Palle Lauring

Vent ikke på den yderste dom. Den finder sted hver dag.
Albert Camus

Vi fungerer på naturvidenskabens premisser. Jorden er ikke skabt
af Gud, og han holder den ikke oppe. Thorkild Grosbøl,
Sognepræst

" Du har sejret blege Krist, og verden er blevet grå af din
ånde. Nietzsche

" Du må ikke røve. Du må ikke ihjelslå. Sådanne ord kaldte man
engang hellige. Dem bøjede man knæ og hoved for. Dem tog man skoene af
for. Men jeg spørger jer: Hvor var der nogensinde bedre røvere og
drabsmænd i verden end sådanne hellige ord selv har været det- ligger
det ikke i alt liv selv at røve og slå ihjel.Og derved at sådanne ord
kaldtes hellige, blev SANDHEDEN så ikke derved slået ihjel. Nietzsche

En del kristne er mere kristne, end de er mennesker. Carl Erik
Soya

Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-06 16:49

> [...]
> står I modsætning til de styrkende affecter, som forhøjer
> livsfølelsens energi: den virker depressivt." Nietzsche i

OG AT JESUS "YNKEDES" over spledalske, var blot fordi han havde
placebo-evner og indså hvor let vi kan ryste psykosomatisk sygdom af
os, ved at blive ramt af en virksom sjæls smittende optimisme

Folkekirkens ledende bisp og domprovst, der sammen har smidt mig ud af
folkekirken, er bannerførere for muslimindvandring - de stjæler mine
penge ved at blive ved at opkræve kirkeskatten, selvom jeg har skrevet
5 gange til dem og skat om at dette tyveri bør ophøre.

"Kirken må lære den ydmyghed, som den prædiker. George Bernard Shaw

"Kirkerne i USA er en slags kosmetiksalon for sjælene. Thomas
Niederreuther

"Prædik ikke, fordi du er nødt til at sige noget; men fordi du har
noget, du er nødt til at sige. Richard Whateley

"Sammenlignet med staten, er kirken dog en mere ædel institution
Nietzsche

"Man lærer ikke at kende folk I kirke og bøn, men I handel og vandel.

"Den protestantiske præst fødte den tyske kultur" Nietzsche

Grundtvig gør forsøg på at skabe den danske dogme-menighed om til en
kult-kirke. Vilhelm Grønbech

Grundtvig gør kirkens hellige historier til virkelig nordisk mytologi.
Vilhelm Grønbech