Judas set som ofrings-assistent
Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-06 14:22

I krig bruges tropper på at "tiltrække ilden" så man vildleder fjenden
og får ham til at afsløre sit artilleris placering og udføre
troppebevægelser, så han blotter sig.

Vi ved nu at Judas var en assistent til den døds-ønskende Jesus,
Løgner-skuespillende-forrædder-Judas lokkede de skriftkloge i en
fælde, hvor de fik romerne til at henrette Jesus, så hans tro kunne
blive verdensreligion. Smart

Sokrates var enspænder og valgte martyrium uden assistenter. Ligesom
Sokrates og Jesus kunne Oscar Wilde have flygtet fra sin dødsstraf da
den var vedtaget, men ingen af de tre opmærksomhedssøgende PR-smarte
ideologer vælgte materialistisk-egoisme

Judas kan siges at udføre uselvisk offerhandling, for han var jo så
forvirret at han efter at have smidt de tyve sølvmønter tilbage til de
skriftkloge valgte selvmord, med splittet sind - men hans assistance
til Jesus selvoffer blev altså også til assistent-selvofring.

Jeg leger med alt , der er sjovt at lege med . og som er Pia
Kjærsgaard-gavnligt eller noget i den stil. PÅ LANGT SIGT. Håber jeg.

Jeg ved godt at når jeg går i mit idol Churchills fodspor og skriver
meterhøjt på mit tag VI VIL VINDE, hvad alle i kvarteret kan læse,
fordi man snakker om mig - førstegangforbipasserende ser ofte blot
rod - så koster det mig mange mange tusinde kroner, i form af at jeg
ikke kan tage høj leje eller få lån.

Men min offervilje mht at afsløre folks snobberi var et større offer
end forudset - lidt a la Judas der hang på at tage sit liv.
Total-lånenægtelse fra alle, havde jeg ikke forudset.

Chou En Lai, der også er blandt mine idoler på linie med Glistrup og
Nietzsche, blev spurgt om Den Franske Revolution havde gavnet verden
"Det er for tidligt at sige"
Om min leg/debat/ofring gør gavn, er det for tidligt at sige.