Blev Columbus udelukket af dagligvarekæder~
Fra : Bo Warming

Dato : 13-04-06 10:05

Blev Columbus udelukket af supermarkederne?

Forestil dig en kaptajn, som på en jord som alle ved er rund, får den
geniale ide at skyde genvej til Indien ved at sejle modsat normal
sejlretning, vest istf øst.

Hvis det opleves *anstødeligt* i hans land og by (eller han er ateist
eller rødhåret), og madbutikkerne derfor forarges og ikke vil sælge
ham dagligvarer, risikerer han at dø af sult?

Er det fair play?

Når alle Nørrebros/landets kreditforeninger ikke vil låne en øre til
netop mig men til alle andre der har millioner af kroners friværdi, -

- så er det en chikane, som ingen muslim kunne udsættes for i mit
land. Kan andre end uskyldige mig?

Nordea/deres kreditforening

og BRF og deres EDC-ejendomsmægler

og Danske Bank og især deres Realkredit Danmark har sagt nej,
katagorisk.

De første har besøgt min supervilla og besigtiget udefra - de turde
vist ikke gå ind og tale med mig, så kunne de få deres medbragte
(hadefulde?, usaglige?) fordomme jo blive forstyrret .

DB sendte grundig RD-besigtiger, der i 2004 ville låne 80% af
vurderigsværdi for begge ejerlejligheder.

Jeg forbedrede for at få dem til at gå højere på, men i 2005 forår
ville de kun låne hvis der installeredes et helt nyt badeværelse.

Det skete og de kom igen samme år(i dyre domme og forringede mit liv),

og så 2005 efterår forlangte de svampeforsikring som nyt krav
gældende for mig men ikke for nogen anden dansker.

Den forsikring tegnede jeg uden problemer, og så sagde de OK, men
banken sagde "kun 60%"

Men imens at det nu er igang med papirformaliteter vedr indledningvis
een lejlighed, melder RD skriftligt, "nej vi vil slet ikke låne".

Arbejdernes Landsbank, Amagerbanken og Jyske Bank har alle filialer
nær mig og jeg har talt med dem - de bruger alle Totalkredit og har
ringet til dem

og har pludselig vredt og kategorisk afvist min altid høflige
henvendelsesform. Er dette debatindlæg uhøfligt?

Først angivne og eneste begrundelse har lydt "du får jo kun laveste
førtids-pension"(de vagte at ignorere lejeindtægter, som skattevæsenet
har skønnetog hvorom jeg fremviste lejekontrakter ) og -

- bagefter afvises alene p.g.a.(altså eklatant selvmodsigende)
stedets "fremtræden og stand" , som ingen af disse har anden viden om
end rygter og muligvis uanmeldt, fjern besigtigelse fra min gades
fortov .

Jøder fik mere fair behandling i Nazityskland. Eller?

Jeg er velklædt og lugtløs, når jeg dukker op i banken med mine
papirer,

( men hvis en patient er ramt af en tvangstanke, kan han jo
hallucinere, så dette bliver en selvopfyldende profeti. Nej næppe
det).. Hvad kan forklaringen være - der er ikke lighed for loven i
netop denne branche - diskoteker må ikke afvise kunder alene udfra
sympatier, måske pengeinstitutter må, også hvis jeg så sulter ihjel.

Seriously - hvad kan jeg gøre? Og hvad kan være dybdepsykologien , som
jeg er oppe imod?

Med venlig hilsen Bo Warming, Bjelkes Alle 46, 2200 N, 35861000

- gir en øl til frivillige besigtigere/rådgivere , der ringer
først - tredie sidevej til Jagtvej, når du går fra Nørrebro Runddel
langs Assistens Kierkegaard - landets bedste bydel, med nok næsthøjest
grundværdi - og jeg har enormt med sol i haven, der vender mod
stillevej - ideelt sted for børn.