Torning, hvor skal pengene komme fra?
Fra : Jesper

Dato : 10-04-06 11:21

Ja, det spørger R nu HTS om, efter hun er kommet med sit visionspapir
»Samling om fornyelse«, som er en S gavebod uden finansiering

http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=447867
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 10-04-06 11:42

> Ja, det spørger R nu HTS om, efter hun er kommet med sit visionspapir
> »Samling om fornyelse«, som er en S gavebod uden finansiering
>

> http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=447867

Når der er et overskud på mellem 30 Mia og 50 Mia pro anno med den nuværende
skatteudskrivning, så er pengene der jo allerede, og vi er jo de facto
gældsfri, er det ikke det der er blevet jublet over?

--
Allan Riise

Fra : Pjensen73

Dato : 10-04-06 13:26

Allan Riise skrev:

> Når der er et overskud på mellem 30 Mia og 50 Mia pro anno med den nuværende
> skatteudskrivning, så er pengene der jo allerede, og vi er jo de facto
> gældsfri, er det ikke det der er blevet jublet over?

Jo men de penge skal bruges til at give Peter Bjørn Perlsø og Thorkild
Poulsen skattelettelser.
Nu jeg nævner Thorkild Poulsen, så syntes jeg det er længe siden vi har
set ham her i gruppen.

Fra : Allan Riise

Dato : 10-04-06 13:32

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo men de penge skal bruges til at give Peter Bjørn Perlsø og Thorkild
> Poulsen skattelettelser.

Og de skriver at det giver øjeblikkelig merindtægt i form af større forbrug
og flere arbejdstimer så der kommer *flere* penge i statskassen, så det..

Jeg er så ikke enig, men det er en hel anden historie.

> Nu jeg nævner Thorkild Poulsen, så syntes jeg det er længe siden vi har
> set ham her i gruppen.

Gør det noget?

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 10-04-06 15:26

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

Som det er lige nu - og det er der ingen uenighed om - så får hver dansker
udbetalt trekvart million kr. mere end de indbetaler til statskassen, over
et livsforløb. Og det er naturligvis ikke holdbart i længere tid, - men vi
kan jo gå på gaden som i Italien og Frankrig, og bare forlange at pengene
SKAL være der, eller at der skal trykkes nogle flere pengesedler. Det gør
danskerne heldigvis ikke.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-04-06 16:21

Knud Larsen fortalte:

> [...]
> dansker udbetalt trekvart million kr. mere end de indbetaler til
> statskassen, over et livsforløb. Og det er naturligvis ikke holdbart

Send muhamserne hjem, og de gamle på alderdomshjemmene vil få råd til at
drikke den fineste champagne hver dag.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Vidal

Dato : 10-04-06 21:31

Martin Larsen wrote:

> Send muhamserne hjem,

Det er jo en tanke, der hele tiden dukker op i
denne gruppe. Jeg forstår ikke, hvor det hjem,
I vil sende dem til, er.

De fleste er vel efterhånden født i Danmark?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 10-04-06 21:55

On Mon, 10 Apr 2006 22:30:35 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det er jo en tanke, der hele tiden dukker op i
>denne gruppe. Jeg forstår ikke, hvor det hjem,
>I vil sende dem til, er.
>
>De fleste er vel efterhånden født i Danmark?

til det land deres olde- bedste- eller for- ældre kom fra

det flygtede fra en mødding men lærte intet af dette

og nu ønsker de at omskabe hele vesteuropa til en ny mødding

arabiske muhammedanere er nok det man kan kalde menneskelige
græshopper -
indvader' - æd alt - ødelæg og drag videre til næste ager

hvad gavn har en arabisk muhammedaner nogensinde gjort her på kloden?

hvornår begynder arabiske muhammedanere med at løse deres problemer i
stedet for at eksportere dem?

hvornår begynder arabiske muhammedanere at opføre sig så de kan være i
nærheden af ordentlige folk uden at gøre skade?

--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-04-06 22:12

Vidal fortalte:

> Det er jo en tanke, der hele tiden dukker op i
> denne gruppe. Jeg forstår ikke, hvor det hjem,
> I vil sende dem til, er.
>
> De fleste er vel efterhånden født i Danmark?

Hjem til den egn hvis dialekt de stadig taler, og hvor de skal finde den
fætter eller kusine de skal giftes med. Det tror jeg ikke /de/ opfatter
som indviklet.

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Pjensen73

Dato : 10-04-06 18:06

Allan Riise skrev:
> [...]
> og flere arbejdstimer så der kommer *flere* penge i statskassen, så det..
>
> Jeg er så ikke enig, men det er en hel anden historie.

Jeg kom bare til at tænke på ham, da jeg så ham lukke en masse sludder
ud i fjernsynet den anden dag.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 23:25

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Jeg kom bare til at tænke på ham, da jeg så ham lukke en masse sludder
> ud i fjernsynet den anden dag.

Ja, hvis man er storstatsreligiøs, så er tale om offentlig økonomisk
ansvarlighed og sækning af skatterne vel "sludder". Men sådan er der så
meget.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 11-04-06 10:34

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Ja, hvis man er storstatsreligiøs, så er tale om offentlig økonomisk
> ansvarlighed og sækning af skatterne vel "sludder". Men sådan er der så
> meget.

Problemet er at Thorkild Poulsen KUN vil sænke topskatten, og det kommer
kun de rigeste til gode. Vi skulle hellere sænke bundskatten, så de
lavtlønnede fik lidt mere glæde af deres lave løn.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 11:24

> Problemet er at Thorkild Poulsen KUN vil sænke topskatten, og det kommer
> kun de rigeste til gode. Vi skulle hellere sænke bundskatten, så de
> lavtlønnede fik lidt mere glæde af deres lave løn.

Forkert. En sænkning af topskatten vil fx. komme alle der benytter sig
af håndværkerarbejde til gode.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 11-04-06 18:26

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Forkert. En sænkning af topskatten vil fx. komme alle der benytter sig
> af håndværkerarbejde til gode.

Men mest de rige.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 21:03

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Men mest de rige.

Dokumenter det.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 12-04-06 13:43

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Dokumenter det.

Søg på google. Så skal du nok finde et dokument.
Gider ikke lige nu, men gør det senere.

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-04-06 14:48

Pjensen73 wrote:

> Problemet er at Thorkild Poulsen KUN vil sænke topskatten, og det kommer
> kun de rigeste til gode. Vi skulle hellere sænke bundskatten, så de
> lavtlønnede fik lidt mere glæde af deres lave løn.

Det er nu ikke rigtigt, men det er pt. Danmarks største problem. Det er
tillige ganske urimeligt at skulle betale de danske marginalskatter.
Derfor er første skridt at afskaffe top og mellemskat, det er en
investering der kommer hjem igen.

MEN dernæst arbejder vi på at bibeholde det nuværende personfradrag og
sænke skatten til ca. 25 % for alt under 150.000 kr. for personer i
arbejde. Det giver mulighed for at sænke mindstelønnen og gøre flere i
stand til at forsørge sig ved den løn de nu engang er værd.

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 14-04-06 14:14

"Thorkild Poulsen" <thor@fjerndettesoftpartners.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tillige ganske urimeligt at skulle betale de danske marginalskatter.
> Derfor er første skridt at afskaffe top og mellemskat, det er en

Måske man kunne endda være fristet til at efterprøve det i denne periode,
hvor vi har 50 milliarder i overskud, men tror du på at politikerne vil have
nosser til at genindføre dem, hvis det viser sig at forudsigelserne ikke
holder stik??

Men en løsning kunne da være at hæve bundfradraget, og hæve mellem og
topskatten (altså hæve beløbet for hvornår man skulle betale det), så skulle
alle samfundslag få noget ud af det.

> [...]
> arbejde. Det giver mulighed for at sænke mindstelønnen og gøre flere i
> stand til at forsørge sig ved den løn de nu engang er værd.

Tænk den sidste del er jeg faktisk rimelig enig i, det gør jo ikke noget om
man får en løn på fx 60 kroner, hvis man fortsat har det samme beløb til
rådighed som man har nu hvor man får 95 kr. Jeg mener den rigtige løsning er
at sige at fastslå hvad skal man have for at leve fornuftigt, de fleste vil
nok være enige om at det må være et eller andet sted mellem 8-9.000 kroner
udbetalt. Ergo må svaret være at først når man tjener over 100.000 kroner
har man noget at give til samfundet.

mvh
Kim

Fra : Egon Stich

Dato : 14-04-06 14:29

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Men en løsning kunne da være at hæve bundfradraget, og hæve mellem og
> topskatten (altså hæve beløbet for hvornår man skulle betale det), så
skulle
> alle samfundslag få noget ud af det.

Nemlig.
Eller fjerne momsen.

Men den slags vil de liberalfundamentalistiske egoister ikke gå ind for.

Så hellere fortsætte fantasien om "afledte fordele".

Egon

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 14-04-06 16:10

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Nemlig.
> Eller fjerne momsen.
>
> Men den slags vil de liberalfundamentalistiske egoister ikke gå ind for.

Hvor er det lige du mener at kunne finde de 150 Mia. Moms indbringer ?

Thorkild

Fra : Egon Stich

Dato : 16-04-06 13:38

"Thorkild Poulsen" <thor@superthorkild.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> wrote in message

> Hvor er det lige du mener at kunne finde de 150 Mia. Moms indbringer ?
>
> Thorkild

Mon ikke den mekanisme, du plejer at påberåbe dig, når det gælder
topskatten, vil kunne hente ikke så lidt?

Forøvrigt kunne man vel overveje at differentiere momsen?
Eller mon det passer, at politikernes udsagn om det umulige heri er sandt?
De har jo påstået, at det, her i landet, ikke rent regnskabsmæssigt kan lade
sig gøre?
Det må jo så være fordi danske "striummelregnere" er dummere end dem der
findes i udlandet?

Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 23:25

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> Jo men de penge skal bruges til at give Peter Bjørn Perlsø og Thorkild
> Poulsen skattelettelser.

Hvorfor gøre det til et personangreb? Skattelettelser vil komme
størstedelen af danserke til gode, ikke mindst dem der står op og går på
arbejde hver dag.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Pjensen73

Dato : 11-04-06 10:36

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> Hvorfor gøre det til et personangreb? Skattelettelser vil komme
> størstedelen af danserke til gode, ikke mindst dem der står op og går på
> arbejde hver dag.

Hvad så med dem der ikke er istand til at arbejde? Skal de finansere
dine skattelettelser. Skattelettelserne vil kun komme de rige til gode,
for det er jo kun topskatten i vil have afskaffet.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 11:24

> [...]

> komme de rige til gode, for det er jo kun topskatten i vil have afskaffet.

Du har tydeligvis ikke læst hvad jeg hidtil har skrevet.

Jeg støtter Liberalisternes skatteprogram, som er en flad skat med et
fordoblet bundfradrag. Regn selv ud hvem det kommer til gode.

Fra : GB

Dato : 11-04-06 14:21

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in

> Hvad så med dem der ikke er istand til at arbejde? Skal de finansere
> dine skattelettelser.

Underlig omvendt tankegang. Dem der ikke kan arbejde, financierer næppe
noget som helst - de lever af dem som knokler, og som skaber værdierne.

Fra : Jesper

Dato : 10-04-06 16:55

> [...]

> skatteudskrivning, så er pengene der jo allerede, og vi er jo de facto
> gældsfri, er det ikke det der er blevet jublet over?

Danmark er gældfri i betalingsbalanceforstand, ikke når vi taler statens
gæld.

Statens gæld er pr. Ultimo 2005 418 mia kr. iflg. Nationalbanken:

http://www.nationalbanken.dk/C1256BE2005737D3/side/Statens_laantagning_o
g_gaeld_2005/$file/slog_2005.pdf

Og så længe vi har gæld, så skal pengene bruges på at nedbringe denne.

Nyrup regeringen gjorde jo intet for at nedbringe statsgælden:

http://www.nationalbanken.dk/C1256BE2005737D3/side/Statens_laantagning_o
g_gaeld_2001/$file/slog-2001.pdf

http://www.nationalbanken.dk/C1256BE2005737D3/side/Statens_laantagning_o
g_gaeld_1992/$file/SLOG_1992.pdf

Under Nyrup steg statsgælden fra 333 mia ved udgangen af 1992 til 513
mia kr ved udgangen af 2001.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Krumme

Dato : 10-04-06 16:53

, og vi er jo de facto
> gældsfri, er det ikke det der er blevet jublet over?
>
> --
> Allan Riise

Nej Allan, vi er ikke gældfri! Vi har overskud på handelsbalancen med
udlandet - det er noget andet end at vi er gældfri. og det er nok takket den
borgerlige regering at vi har det.

Mvh

Krumme

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-04-06 23:24

> [...]

> skatteudskrivning, så er pengene der jo allerede, og vi er jo de facto
> gældsfri, er det ikke det der er blevet jublet over?

Og du mener at disse penge skal kastes i grams på mere offentigt forbrug
(spild!) istedet for afbetaling af gæld og skattenedsættelser?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : hanzen

Dato : 10-04-06 11:42

> Ja, det spørger R nu HTS om, efter hun er kommet med sit visionspapir
> »Samling om fornyelse«, som er en S gavebod uden finansiering
>

> http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=447867

Nu synes jeg de radigale skulle lade konen blive færdig med sit fjumreår i
fred.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Tveskaeg

Dato : 10-04-06 11:58

On Mon, 10 Apr 2006 12:20:46 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Ja, det spørger R nu HTS om, efter hun er kommet med sit visionspapir
>»Samling om fornyelse«, som er en S gavebod uden finansiering
>

>http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=447867

Man kunne jo f.eks starte med at beskatte de firmaer der har en
milliard omsætning i danmark mens de regnskabsmæssigt kører med
underskud for netop at unvige beskatningen.

Jeg begriber heller ikke hvorfor der skal anvendes så mange milliarder
til forskning som jo dybest set bare er produktudvikling for private
firmaer.

Måske disse firmaer skulle udbetale lidt mindre i udbytte til deres
aktionærer og lægge lidt mere til side til produktudvikling istedet
for at belaste den danske skatteyder med disse udgifter.

Fra : Brian R.

Dato : 10-04-06 14:02

Fint. Lad os smadre erhvervslivet og tvinge de kapitalistiske virksomheder
til andre lande.

Så består virksomhed Danmark kun af den offentlige sektor, men så optager vi
da bare ny gæld i udlandet, så vi får råd til den satans velfærd....

Mvh,
Brian

Fra : Kim2000

Dato : 10-04-06 23:18

"Brian R." <no@e-mail.com> skrev i en meddelelse
> Fint. Lad os smadre erhvervslivet og tvinge de kapitalistiske virksomheder
> til andre lande.

Du mener at en virksomhed som McD bidrager positivt til landet? Forsvandt
McD ville der ikke gå 4 måneder før der var blomstret 4 nye virksomheder
op - virksomheder som vel og mærke betaler skat.

Alle de nasserøve til multinationale selskaber skal bare betale skat eller
pisse af, og det er utroligt at der er nogle mennesker i dette land, der kan
være uenig i det.

mvh
Kim

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 00:23

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> pisse af, og det er utroligt at der er nogle mennesker i dette land, der kan

Skat er tyveri, så ja, jeg er enig i din opfordring til at betale staten
"beskyttelsespenge".

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-04-06 11:27

On Mon, 10 Apr 2006 15:02:03 +0200, "Brian R." <no@e-mail.com> wrote:

>Fint. Lad os smadre erhvervslivet og tvinge de kapitalistiske virksomheder
>til andre lande.

Du kan dælme tro at de skal betale skat, vil de ikke det kan de bare
pisse af. Der er nok andre der skal overtage deres markedsandele bare
vent.

>Så består virksomhed Danmark kun af den offentlige sektor, men så optager vi
>da bare ny gæld i udlandet, så vi får råd til den satans velfærd....

Haha ja hvem husker ikke det milliard fradrag som som TDC vile have
for godwill i eller eller andet udenlandsk selskab.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-04-06 17:08

"Tveskaeg" <nobody@noone.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Haha ja hvem husker ikke det milliard fradrag som som TDC vile have
> for godwill i eller eller andet udenlandsk selskab.

Jamen fik de det ikke?
Det synes jeg da at kunne huske.
At den påståede "skatteminister" ikke ville lukke hullet i loven.
Så hans Bon kammerat kunne score kassen.

Egon

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-04-06 01:05

On Tue, 11 Apr 2006 18:07:59 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Jamen fik de det ikke?
>Det synes jeg da at kunne huske.
>At den påståede "skatteminister" ikke ville lukke hullet i loven.
>Så hans Bon kammerat kunne score kassen.

Det endte med at de ikke fik fradraget.

Fyremose udsendte en pressemeddelse om de alligevel, udfra et
samfundsmæssigt hensyn, ikke ville søge fradraget.

Men det skete kun fordi pressen var begyndt at skrive om historien,
at fradraget overhovedet var muligt skyldtes et hul i loven.

Et hul som den daværende socialdemokratiske skatteminister havde
udarbejdet forslag til at lukke.

Det forslag skrottede den nyeligt tiltrådte borgerlige skatteminister
med begrundelse at det ikke var ordentligt gennemarbejde og derfor
skulle laves om.

"Tilfældigvis" passede det med at så kunne TDC lige nå at søge
fradraget (udnytte hullet) men så begyndte medierne at bore i sagen og
efter et par forsider stod det klart at skulle TDC have fradraget
ville koste et kæmpe prestige tab for den borgerlige regering og
sikkert også skatteministerens hoved så TDC trak snuden til sig.

Det kom også frem at TDC's revisor firma Deloite havde faktisk siddet
og doceret skatteministeriets jurister i hvordan loven skulle
fortolkes!!!

Fra : Kim2000

Dato : 10-04-06 23:21

> Ja, det spørger R nu HTS om, efter hun er kommet med sit visionspapir
> »Samling om fornyelse«, som er en S gavebod uden finansiering
>

> http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=447867

Tænk nu hvis man startede med at se på om man synes forslagene var gode
eller dårlige, før man tog stilling til om det er mulige praksis.

S mener de har fundet pengene til det, det anser jeg egentlig også som en
selvfølge i Dansk politik, sådan har det været de sidste 25 år. Selvfølgelig
vil hverken højre eller venstrefløjen kaste sig ud i få landet i bankerot.

mvh
Kim

Fra : Jesper

Dato : 11-04-06 00:06

> [...]

> vil hverken højre eller venstrefløjen kaste sig ud i få landet i bankerot.

Kære Kim;

Det er ikke noget problem at åbne en gavebod, hvis ikke man interessere
sig for, hvor pengene skal komme fra, det kan du og jeg og alle os andre
også gøre.

OG faktum er, at mens statsgælden er faldet med 24% under den nuværende
regering, så steg den med 27% under Nyrup. Og de tal er efter
inflationen er indregnet.

Så hvis HTS får sine 90 mandater, så vil statsgælden starte med at stige
igen.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 11-04-06 00:23

> [...]
> inflationen er indregnet.
>
> Så hvis HTS får sine 90 mandater, så vil statsgælden starte med at stige

Og skatten.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 11-04-06 09:13

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Og skatten.

naturligvis vil skatten da stige - det er jo netop IKKE nogen gavebod - det
har den borgerlige regering gjort rigeligt til, så når de politisk klogt
(men samfundsmæssigt dårligt) vil sænke skatten yderligere før valget, så
stemmekvæget vil glemme alle de dårlige ting denne regering har gjort, så er
det jo ikke fordi regeringen elsker stemmekvæget, men fordi de gerne vil
klæbe sig til taburetterne så længe som muligt.

Hvis miraklet skulle ske og vi fik en anden regering bestående af
socialdemokraterne og venstrefløjen i øvrigt, så ville det naturligvis
betyde at de kommende skattelettelser for de rigeste ville blive sløjfet,
ingen tvivl om det, men når folk alligevel stemmer på VK-regeringen, så
skyldes det netop ikke omtanke for hvor pengene skal komme fra, men fordi
det magiske ord er skattelettelser.

Vi ved jo at flertallet af den danske befolkning IKKE ønsker hævelse af
pensionsalderen eller udfasningen af efterlønnen, men når regningen så skal
betales i form af større skatter, så piber de også - så vel er det upopulært
at hæve skatten til den nuværende leje, men det er mere upopullært at smadre
velfærdssamfundet.
Desværre er det netop det, der IKKE er gået op for stemmekvæget hos V, K og
DF - de vil både have velfærdsgoderne bevaret samtidig med at de vil have
skatten ned -og den går ikke.
--
Wilstrup

Fra : Michael Knudsen

Dato : 12-04-06 15:02

> [...]
>
> OG faktum er, at mens statsgælden er faldet med 24% under den nuværende
> regering, så steg den med 27% under Nyrup. Og de tal er efter

Ja statistik er noget sjovt noget, man kan få det til at passe lige som man
vil have det

Michael

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 15:10

Michael Knudsen <toffi@tdcadsl.dk> wrote:

> Ja statistik er noget sjovt noget, man kan få det til at passe lige som man
> vil have det
>
> Michael

Det kan man ikke, tallene for statsgælden stammer fra Nationalbanken og
inflationstallene fra statistikbanken.dk
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 20:12

> Det kan man ikke, tallene for statsgælden stammer fra Nationalbanken og
> inflationstallene fra statistikbanken.dk
> --
> Jesper

Aha--
Handelsskoleelev--?
Det forklarer en del.
Men ikke bange.
Du kan være heldig, at vokse dig klogere.
Skønt ikke sansynligt, på en handelsskole.

Egon.

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 20:31

> [...]

> Men ikke bange.
> Du kan være heldig, at vokse dig klogere.
> Skønt ikke sansynligt, på en handelsskole.

Her er dokumentation fra Nationalbankens hjemmeside:

[...]

Og den viser at statens gæld ved udgangen af 2002 (Nyrup kom til i
januar 2003) var 333 mia kr og Da Nyrup regeringen blev vippet i
december 2001 var den på 513 mia kr ved udgangen af 2001, det er en
stigning på 54%

Hvis vi kigger lidt på inflationen, så siger de tal jeg kan finde på
http://www.statistikbanken.dk/ at forbrugerprisindekset ( med 100 for år
1900) i 1992 var på 4445 og i 2001 var den på 5377, så hvis vi fraregner
inflationen, så ser regnestykket sådan ud:

513 x 100
---------------------- -100 = 27,351733358817%
333 x (5377/4445)

Altså, statsgælden er steget 27% ud over inflationen under Nyrup.

Under Fogh er statsgælden faldet fra 513 mia til 418 mia (Ultimo 2005)
og da forbrugerprisindekset for 2005 er på 5790, så svaret det til et
fald i statsgælden efter inflation på 24,33%!

Eller vil du bestride Nationalbankens og Danmarks Statistiks tal?

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 21:09

> Eller vil du bestride Nationalbankens og Danmarks Statistiks tal?
>
> --
> Jesper

men nok din måde at tolke på...

Egon

Fra : Alucard

Dato : 12-04-06 23:33

On Wed, 12 Apr 2006 22:09:05 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>men nok din måde at tolke på...
>
>Egon

Jesper - Egon : 1 - 0

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-04-06 14:52

Alucard wrote:

> Jesper - Egon : 1 - 0

Det er vel mere: Egon = 0

Thorkild

Fra : Alucard

Dato : 13-04-06 17:18

Hvad fa'en... Er du i live endnu ?

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 11-04-06 07:49

On Tue, 11 Apr 2006 00:20:58 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

>S mener de har fundet pengene til det, det anser jeg egentlig også som en
>selvfølge i Dansk politik, sådan har det været de sidste 25 år.

Ja, sådan har det været lige siden Anker Jørgensen måtte gå fra sit
fallitbo. Men hvis fortjeneste er det nu lige?

De radikale fyrede jo netop Sven Auken som formand for S, fordi de
ikke mente, at han kunne føre en forsvarlig økonomisk politik. Det
gjorde Nyrup så stort set; men baggrunden var altså, at han kun var
statsminister af de radikales nåde.

Nu er der næppe lige udsigt til, at S skulle få flertal alene; men
historisk set er det altså udelukkende VKR, der har stået som garanter
for en ordentlig økonomisk politik.

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-04-06 11:34

On Tue, 11 Apr 2006 08:49:01 +0200, Lars J. Helbo
<fornavn@efternavn.org> wrote:

>Ja, sådan har det været lige siden Anker Jørgensen måtte gå fra sit
>fallitbo. Men hvis fortjeneste er det nu lige?

Folk har så skide travlt med at svine anker jørgensen til.

Der er ikke een der husker at han trods alt styrede landet gennem 2
oliekriser hvor benzin prisen blev firedoblet på 2 år og
arbejdsløsheden eksploderede.

Jeg gad godt at se hvor pisse populær fogh ville være hvis liter
prisen på benzin i 2008 var steget til 45 kr!!

Fra : Jesper

Dato : 11-04-06 11:55

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> [...]
>
> Jeg gad godt at se hvor pisse populær fogh ville være hvis liter
> prisen på benzin i 2008 var steget til 45 kr!!

Det er squ da sjovt, at det var Schlüter der skulle rage kastagnerne ud
af ilden for Lille Røde Anker, da han gav op i december 1982. Og
Schlüter fik Danmark på fode igen, til og med selvom arbejdsløheden var
rekordhøj, inflationen var enorm og olieprisen var i hele perioeden
1980-1987 væsentligt højere end den er i dag.

Hvor langt tid tog det for Schlüter at tæmme inflationen? 1 år!

Anker havde ikke mod og mandshjerte til at afskaffe den automatiske
dyrtidsregulering, som var én stor inflationsmaskine. Anker efterlod
Danmark i ruiner økonomisk set. Schlüter ryddede op.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-04-06 12:35

On Tue, 11 Apr 2006 12:54:31 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>dyrtidsregulering, som var én stor inflationsmaskine. Anker efterlod
>Danmark i ruiner økonomisk set. Schlüter ryddede op.

Ja Anker var sgu forfærdelig, tænk sig engang han vovede at nære
omsorg for folk og ikke overlod til dem til markedets frie kræfter.

Enhver selvfed kapitalists værste mareidt!

Fra : Jesper

Dato : 11-04-06 12:42

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> Ja Anker var sgu forfærdelig, tænk sig engang han vovede at nære
> omsorg for folk og ikke overlod til dem til markedets frie kræfter.
>
> Enhver selvfed kapitalists værste mareidt!

Hvis Anker havde fortsat nogle år længere, så kunne han have trukket det
samlede danske velfærdssystem med sig ned. Fordi så ville vi være
tvunget til at afskaffe det, pga hans økonomiske uforsigtighed
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-04-06 12:57

On Tue, 11 Apr 2006 13:41:59 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Hvis Anker havde fortsat nogle år længere, så kunne han have trukket det
>samlede danske velfærdssystem med sig ned. Fordi så ville vi være
>tvunget til at afskaffe det, pga hans økonomiske uforsigtighed

Det tror jeg næppe for du skrev jo selv at det kun tog schluter 1 år
at tæmme inflationen så helt galt kan det trods alt ikke have været.

At myten om anker er så ubredt i den borgerlige lejr hænger nok mere
sammen med at når den fortælles så bidrager den til udnævne
opositionen som økonomisk uansvarlig og i underforstået stand en selv
som meget ansvarlig.

Og det er jo nemt for en borgerlig vælger at forholde sig til.

Fra : Jesper

Dato : 11-04-06 14:38

> [...]

> som meget ansvarlig.
>
> Og det er jo nemt for en borgerlig vælger at forholde sig til.

Forhold dit til fakta: Den statsgæld vi betaler af på i dag er et
resultat af Anker "Ødeland" Jørgensens uansvarlige økonomiske politik.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tveskaeg

Dato : 11-04-06 15:44

On Tue, 11 Apr 2006 15:38:09 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Forhold dit til fakta: Den statsgæld vi betaler af på i dag er et
>resultat af Anker "Ødeland" Jørgensens uansvarlige økonomiske politik.

Det var jo netop det jeg gjorde.

Du skrev jo selv at det kun tog schluter 1 at vende skuden så derfor
kan det ikke være så slemt som du gerne vil have at det skal være.

Når du alligevel ynder at fremstille det som sådant, selv om det er i
lodret modstrid med hvad du skrev, kan man ikke sidde tilbage med
andet indtryk end at det er småborgerlig selvpromovering.

VK regeringen har ikke taget bedre vare om økonomien end så mange
andre, hvis vi kigger på indtægtssiden for 2005 og renser tallene for
indtægtsstigningerne på nordsø olien og indtægterne fra skibsfart
ville der have været underskud på betalingsbalancen hver eneste måned
i 2005.

Så den såkaldte fremgang som så mange borgerlige ynder at fremhæve er
altså ikke en fremgang vi har produceret os til.

Det er en lånefinancieret fremgang hvor man konverterer mursten til
forbrug og en skønne dag skal regningen betales.

Fra : Jesper

Dato : 11-04-06 16:51

> [...]

> Det er en lånefinancieret fremgang hvor man konverterer mursten til
> forbrug og en skønne dag skal regningen betales.

Hvis vi renser tallene for Nordsøolieindtægter, så vil vi alligevel have
40 mia i overskud på statsbudgettet.

Hvorfor rense tallene for intjening på skibsfart?

Danmark har tjent sine penge på handel, skibsfart og landbrug siden
vikingetiden, så det virker ikke logisk.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-04-06 00:57

On Tue, 11 Apr 2006 17:51:20 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Hvorfor rense tallene for intjening på skibsfart?

Fordi indtægter på skibsfart ikke afspejler en produktivitetsforøgelse
herhjemme, det afspejler kun hvormeget der fragtes rundt mellem
havnene i udlandet og det kan svinge lige så meget som oliepriserne.

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 10:17

> [...]

> herhjemme, det afspejler kun hvormeget der fragtes rundt mellem
> havnene i udlandet og det kan svinge lige så meget som oliepriserne.

Hvorfor renser du så ikke også tallene for den indenlandske
transportbranche? Eller salg af B&O produkter? Det er i allerhøjeste
grad konjukturfølsomme emner.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Alucard

Dato : 12-04-06 11:07

On Wed, 12 Apr 2006 11:16:35 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Hvorfor renser du så ikke også tallene for den indenlandske
>transportbranche? Eller salg af B&O produkter? Det er i allerhøjeste
>grad konjukturfølsomme emner.

Eller hvad med vejret....? )))

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-04-06 13:28

(Jesper) wrote:

>Hvorfor renser du så ikke også tallene for den indenlandske
>transportbranche? Eller salg af B&O produkter? Det er i allerhøjeste
>grad konjukturfølsomme emner.

Fordi stigninger i de ntransporterede mængde i den indlandske
transportsektor jo afspejler stigninger i produktionen med mindre
altså at virksomhederne betaler for at få tomme lastbiler kørt rundt
på vejene.

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 13:51

> [...]

> transportsektor jo afspejler stigninger i produktionen med mindre
> altså at virksomhederne betaler for at få tomme lastbiler kørt rundt

Stigningen i søtransport afspejler skam også en stigning i produktionen
eller i konkurrenceevnen. Altså er det stadig noget vås du kommer med.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-04-06 15:54

On Wed, 12 Apr 2006 14:51:09 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Stigningen i søtransport afspejler skam også en stigning i produktionen
>eller i konkurrenceevnen. Altså er det stadig noget vås du kommer med.

Nej det er dig der fyrer noget vås af.

At A. P. Møller sejler flere containere mellem f.eks Asien og USA har
ikke en døjt med en stigning i produktionen i danmark og det forbedrer
heller ikke den danske konkurence evne.

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 17:18

> [...]

> At A. P. Møller sejler flere containere mellem f.eks Asien og USA har
> ikke en døjt med en stigning i produktionen i danmark og det forbedrer

Og hvis danske rederier er mere konkurrencedygtige en konkurrenterne i
udlandet, har det så heller ikke noget med dansk konkurrenceeven at
gøre?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 12-04-06 17:25

> Og hvis danske rederier er mere konkurrencedygtige en konkurrenterne i
> udlandet, har det så heller ikke noget med dansk konkurrenceeven at
> gøre?

A.P. Møller er jo meget mere end det der ligger i DK. så det vil jeg stille
spørgsmålstegn ved, men nu har du også store problemer med
transportfagforeningerne i USA.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 17:28

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> A.P. Møller er jo meget mere end det der ligger i DK. så det vil jeg stille
> spørgsmålstegn ved, men nu har du også store problemer med
> transportfagforeningerne i USA.

Og hvad så? Jeg er ret ligeglad med om A.P. Møller ikke vil danse for
amerikanske mafiastyrede fagforeningers pibe.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 12-04-06 17:32

> Og hvad så? Jeg er ret ligeglad med om A.P. Møller ikke vil danse for
> amerikanske mafiastyrede fagforeningers pibe.

Og det skriver du fordi du ved hvad det drejer sig om, eller p.g.a. fordomme
fordi du stadig lever i 70'erne?

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 17:37

> Og det skriver du fordi du ved hvad det drejer sig om, eller p.g.a. fordomme
> fordi du stadig lever i 70'erne?

Vil det sige du ikke har hørt om mafiastyring af Teamsters
(Transportarbejderforbundet) og havnearbejderforbundet?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 12-04-06 17:39

> Vil det sige du ikke har hørt om mafiastyring af Teamsters
> (Transportarbejderforbundet) og havnearbejderforbundet?

Absolut, men der er strømmet meget vand under broen siden, men forhold dig
nu til spørgsmålet, ved du noget om konflikten, eller rettere, vidste du
noget inden du nu googler efter det?

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 17:51

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Og det skriver du fordi du ved hvad det drejer sig om, eller p.g.a. fordomme
> fordi du stadig lever i 70'erne?

Vi lader lige den stå et øjeblik:

http://www.tnr.com/doc.mhtml?i=20020401&s=judis040102

"Take Mike Bane, the president of Local 614 near Detroit, to which Hoffa
himself belongs. Bane was convicted in 1977 of embezzling union money;
sentenced to six months in jail; and barred by the union from holding
office for five years. Once his five years were up, he was hired as the
business agent for Local 614 and was elected president in 1989. Ever
since 1991, when he tried to get the Teamsters to change their
constitution to allow Hoffa--who had not yet served two years in a
Teamster trade--to run for president, Bane has been one of Hoffa's most
enthusiastic supporters. But he has not broken with his past. In
December 2000 the IRB charged that Bane had given "intentionally
misleading testimony" about his associations with "some members of
organized crime in Detroit and Chicago." The IRB panel stripped Bane of
his position last July, despite an attempt by Hoffa and the Teamster
leadership to deprive it of jurisdiction over the case."

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 12-04-06 17:55

> [...]
> his position last July, despite an attempt by Hoffa and the Teamster
> leadership to deprive it of jurisdiction over the case."

Du ved altså intet om konflikten som ikke omhandler local 614.

Og en enlig svale gør ingen sommer.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 18:06

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Du ved altså intet om konflikten som ikke omhandler local 614.
>
> Og en enlig svale gør ingen sommer.

...og det har været udelukkende enlige svaler siden 1930'erne?

Forhold dig til det faktum, at Teamsters har været mafiastyret de sidste
70 år.

Hvis du tror mafiaen bare er forsvundet fra Teamsters i de sidste par
år, så tror du også på tandfeen.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 12-04-06 18:53

> [...]
> 70 år.
>
> Hvis du tror mafiaen bare er forsvundet fra Teamsters i de sidste par

Jesper, det er dig der "skriver" udenom, og forholder dig slet ikke til
"sagen" og forsvarer det med "Mafioso" og hvad ved jeg, uden du i det hele
taget kender til sagen.

Svagpisseri, det er den eneste betegnelse jeg kan finde for det.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 19:22

> [...]
> taget kender til sagen.
>
> Svagpisseri, det er den eneste betegnelse jeg kan finde for det.

Du forholder dig ikke selv til fakta. Da dit argument om den enlige
svale ikke holdt, så kommer her og kalder mig svagpisser.

Det du kommer med vil jeg kalde mengis debiliatis.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 20:08

> [...]
> his position last July, despite an attempt by Hoffa and the Teamster
> leadership to deprive it of jurisdiction over the case."

Det er sgu lige som den med jernbanerne i new.Z.
Atter har lille Jesperdreng fundet nogle formodede "guldkorn" uden relevans
på nettet--
Nu tror han, chaufførerne, der verdensomspændende protesterer mod rederen,
er styret af den amerikanske mafia---
Ak - ak-

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 20:04

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og det skriver du fordi du ved hvad det drejer sig om, eller p.g.a.
fordomme
> fordi du stadig lever i 70'erne?
>
> --
> Allan Riise

Du Allan.
Han kan da ikke have levet i 70erne?
Han kan ikke være født een dag før 1990.
Ellers er der da noget ganske galt

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 20:02

> Og hvis danske rederier er mere konkurrencedygtige en konkurrenterne i
> udlandet, har det så heller ikke noget med dansk konkurrenceeven at
> [...]

Piist - Du Jesper--

Hvisker:
Unge mand. Et godt råd:
Tag hellere og slut denne snak. Du er ved at gøre dig selv aldeles til grin.
Du ved tydeligvis ikke, hvad du taler om.

Hvisken af--

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 11-04-06 17:12

> Forhold dit til fakta: Den statsgæld vi betaler af på i dag er et
> resultat af Anker "Ødeland" Jørgensens uansvarlige økonomiske politik.
> [...]

Sikke da noget fordrukkent sludder.
Typisk løgnagtig borgerlig propaganda.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 11-04-06 18:38

On Tue, 11 Apr 2006 18:11:46 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Sikke da noget fordrukkent sludder.
>Typisk løgnagtig borgerlig propaganda.

Hahahahahaha.... Det lyder ligesom Kim Larsen's udgydelser...

Fra : Jesper

Dato : 11-04-06 20:00

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Sikke da noget fordrukkent sludder.
> Typisk løgnagtig borgerlig propaganda.
>
> Egon

Hvem var det der gældsatte Danmark?
Hvem var det der kørte Danmark så langt ud mod afgrunden, at han selv
måtte give op at løse de problemer han selv havde skabt?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 10:46

> [...]
> Hvem var det der kørte Danmark så langt ud mod afgrunden, at han selv
> måtte give op at løse de problemer han selv havde skabt?

Det er jo utroligt, at mennesker tror, at DK lever i en boble.
Uden at være påvirkelig udefra.

Undtagen selvfølgelig, når pop-ordet "globalisering" skal anvendes til at
piske de fattige med.

Der er jo ingen form for konsistens og logik i den borgerlige løgnefabriks
evindeligt gentagne usandheder.

Egon

Fra : Alucard

Dato : 12-04-06 11:05

On Wed, 12 Apr 2006 11:46:24 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

> [...]
>piske de fattige med.
>
>Der er jo ingen form for konsistens og logik i den borgerlige løgnefabriks

Slap af "Kim/Arne"

Når man "definerer" om det går godt eller skidt i Danmark kan man
ganske rigtigt ikke se på Danmark alene..... Man skal sammenligne
Danmark med andre lande (eksempelvis de andre lande i EU)...

Vil du benægte at det går suverænt bedre i Danmark end de andre
EU-lande for tiden....? Og det endda med en borgerlig regering...

Min konklusion er at et eller andet må regeringen være bedre til end
de er i de andre lande siden det går så godt i Danmark....

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 14:06

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ganske rigtigt ikke se på Danmark alene..... Man skal sammenligne
> Danmark med andre lande (eksempelvis de andre lande i EU)...

Du misser pointen en anelse--
Det jeg taler om, er de borgerliges evindelige løgne om ankertiden, hvor vi
jo blev "bombet" af udenlandske forhold.
Hvorimod samme borgerlige alene tilskriver sig selv, uden omkringliggende
faktorer, hvis det går godt.

> Vil du benægte at det går suverænt bedre i Danmark end de andre
> EU-lande for tiden....? Og det endda med en borgerlig regering...

Vi er heldige.
Vi har fået olie.
Vi har, endnu, et samfund med sammenhængskraft.
Men de borgerlige ønsker jo forhold som f.ex. i Frankrig.

> Min konklusion er at et eller andet må regeringen være bedre til end
> de er i de andre lande siden det går så godt i Danmark....

Det er du jo ikke alene om.
Det er ikke uden grund, at mange EU lande skeler kraftigt til vor måde at
organisere arbejdsmarkedet på.
Men det vil de liberale jo ødelægge.
Så vi kan komme "op" på siden af Italien, hvor de jo har haft en virkelig
liberalist til at "frelse landet fra socialismen".

Ligesom de har travlt med at gøre vor offentlige transport dyrere og
ringere, ved at forære det væk til kapitalistvennerne, der financierer deres
partier.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 11:18

> [...]

> piske de fattige med.
>
> Der er jo ingen form for konsistens og logik i den borgerlige løgnefabriks

Ja, det er jo sjovt du nævner det med boble: Faktum er, at
Foghregeringen er gået imod konjukturene i verden såvelsom i Europa og
har skabt et dansk opsving på samme tidpunkt som Tyskland, Frankrig,
Sverige mm. døjer med tocifrede arbejdsløshedsprocenter og
kæmpeunderskud på statsbudgettet.

Og så husk at selvom vi fraregner nordsøolien, så er overskuddet på
statsbudgettet på 40 mia kr/år - selvom der er indført skattestop!!!

Det er der ingen andre er har præsteret.

Derimod er det et faktum at socialdemokratiske regeringer aldrig har
kunnet sætte tæring efter næring: Under Nyrupregeringen steg statsgælden
med 27,35% efter inflationen var fraregnet. Under den nuværende regering
er statsgælden faldet med 24%.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-04-06 13:31

On Wed, 12 Apr 2006 12:17:42 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>kunnet sætte tæring efter næring: Under Nyrupregeringen steg statsgælden
>med 27,35% efter inflationen var fraregnet. Under den nuværende regering

For den der uanset hvad har sit på det tørre, er alting jo enkelt.

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 13:51

Tveskaeg <nobody@noone.com> wrote:

> For den der uanset hvad har sit på det tørre, er alting jo enkelt.

Meaning what?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tveskaeg

Dato : 12-04-06 15:57

On Wed, 12 Apr 2006 14:51:07 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Meaning what?

Med det mener jeg at når verden kastes ud i en oliekrise med
galoperende inflation og massearbejdsløshed så vil du lade folk sejle
deres egen sø og synke ned i fattigdommens usle armod.

Anker ville noget andet og det er vel egentligt det du har imod ham.

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 17:18

> [...]

> deres egen sø og synke ned i fattigdommens usle armod.
>
> Anker ville noget andet og det er vel egentligt det du har imod ham.

Anker havde ikke en skid forstand på økonomi, han har ingen uddannelse
indenfor området. Det er derfor det gik så galt.

Alle statsministrer siden har haft en universitetsgrad i statsvidenskab
eller økonomi.

Og så er det nogen forfærdeligt vrøvl at Anker ville noget andet. Det er
et Guds under han ikke fik lov til at lave mere ravage, så havde det
først gået rigtigt galt.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 20:16

> Anker havde ikke en skid forstand på økonomi, han har ingen uddannelse
> indenfor området. Det er derfor det gik så galt.

Simpelthen noget ævl.

> Alle statsministrer siden har haft en universitetsgrad i statsvidenskab
> eller økonomi.

Hvilket ikke er nogen garanti for noget som helst.
Hvis politik var en videnskab, ville der jo kun være een rigtig løsning.
Gældende for alle lande.
Så behøvede vi ikke politikere.

Men verdens tilstyand beviser ganske klart, at dem, der mener som du her
gør, ganske enkelt ikke har været udgifterne til deres uddannelse værd.
De har ihvert fald ikke fattet en hujende fis af ideen med politik.

> Og så er det nogen forfærdeligt vrøvl at Anker ville noget andet. Det er
> et Guds under han ikke fik lov til at lave mere ravage, så havde det
> [...]

Tjah--
Der er også nogle, der tror på nisser--

Egon

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 20:31

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> Simpelthen noget ævl.

Vær så venlig at fortælle mig hvad arbejdsmand Anker Jørgensen havde af
uddannelse indenfor økonomi eller statsvidenskab eller beslægtede fag.

> [...]
> gør, ganske enkelt ikke har været udgifterne til deres uddannelse værd.
> De har ihvert fald ikke fattet en hujende fis af ideen med politik.

Jamen hvis en statsminister ikke har nogen indsigt i økonomi eller
statsvidenskab, så kan embedsmænd og andre trække ham rundt i manegen
efter forgodtbefindende og så kan han heller ikke se når det er ved at
gå galt.

Det svare til at sætte en almindlig flypassager til at flyve en Boing
747.

> Tjah--
> Der er også nogle, der tror på nisser--
>
> Egon

Ja Egon. Tror du også på tandfeen, storken og julemanden? For du er
åbenbart ret godtroende.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Tveskaeg

Dato : 13-04-06 12:09

On Wed, 12 Apr 2006 18:17:45 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Anker havde ikke en skid forstand på økonomi, han har ingen uddannelse
>indenfor området. Det er derfor det gik så galt.

Det er jo netop hele meningen med folkestyret, fagekspertisen skal
ligge hos embedsmændene i ministerierne ikke hos den enkelte
politiker.

>Alle statsministrer siden har haft en universitetsgrad i statsvidenskab
>eller økonomi.

Den nuværende statsminister måtte for en del år tilbage trække sig
fordi han ikke kunne finde ud af i hvilket indtægtsår at udgifter
skulle bogføres så universitetsgrader beviser ikke andet end
småborgerlig snobbethed.

>Og så er det nogen forfærdeligt vrøvl at Anker ville noget andet. Det er
>et Guds under han ikke fik lov til at lave mere ravage, så havde det
>først gået rigtigt galt.

Så begynder igen med dit karaktermord på anker, du når ham ikke til
sokkeholderne, du er bare en selvfed småborgerlig skiderik der kun
kæfter op som du gør fordi uanset hvordan det går så har du dit på
det tørre.

En klassisk borgerlig egoist!

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 14:09

> [...]
> kunnet sætte tæring efter næring: Under Nyrupregeringen steg statsgælden
> med 27,35% efter inflationen var fraregnet. Under den nuværende regering

Undskyld, men du er da sandelig ikke for klog--
Hvornår har vi nogensinde oplevet en socialdemokratisk regering, der har
lavet finanslov, uden de borgerlige partier?
Man kan således ikke tillægge noget parti skylden for noget som helst, men
alene sige, at vi humper os igennem på bedste beskub.
I reelt fællesskab.
Indtil Fogh regeringen, naturligvis.
Som i høj grad rider på en bølge.
Og er i færd med at afmontere netop det, der gør, at DK klare sig godt.
Der er sandelig nogen, der med tiden vil få en brat opvågning.

Egon

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 15:10

> [...]
> Og er i færd med at afmontere netop det, der gør, at DK klare sig godt.
> Der er sandelig nogen, der med tiden vil få en brat opvågning.

Nu har de borgerlige partier altid stemt for Finansloven. De har, i
modsætning til S ikke ville tage Finansloven som gidsel.

Men S regeringsgrundlag under Nyrup var altså R og venstrefløjen.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 20:10

> [...]
> modsætning til S ikke ville tage Finansloven som gidsel.
>
> Men S regeringsgrundlag under Nyrup var altså R og venstrefløjen.

???????????
Og så tror du, de borgerlige ikke deltog?
Og stemte for?

Nu er jeg nødt til at spørge:
Hvad klasse går du i?

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 12-04-06 20:31

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> ???????????
> Og så tror du, de borgerlige ikke deltog?
> Og stemte for?
>
> Nu er jeg nødt til at spørge:
> Hvad klasse går du i?
>
> MVH
> Egon

De borgerlige var med i delforlig. Men S finanslovene var ikke et træ
der voksede i deres have.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 21:08

> De borgerlige var med i delforlig. Men S finanslovene var ikke et træ
> der voksede i deres have.
> --
> Jesper

Du svarer ikke på mit spørgsmål?

Egon

Fra : Alucard

Dato : 12-04-06 19:00

On Wed, 12 Apr 2006 15:09:00 +0200, "Egon Stich" <egon-stich@mail.dk>
wrote:

>Undskyld, men du er da sandelig ikke for klog--
>Hvornår har vi nogensinde oplevet en socialdemokratisk regering, der har
>lavet finanslov, uden de borgerlige partier?

Hahahahaha.... Når venstrefløjen laver noget lort, så er det
højrefløjens skyld fordi de stemmer for finansloven.... )))))

>Man kan således ikke tillægge noget parti skylden for noget som helst, men
>alene sige, at vi humper os igennem på bedste beskub.

Et tydeligt eksempel på socialistisk "hændervasken"....

>I reelt fællesskab.
>Indtil Fogh regeringen, naturligvis.
>Som i høj grad rider på en bølge.

Som de selv startede......

>Og er i færd med at afmontere netop det, der gør, at DK klare sig godt.

Pladder...... Men det bliver vi aldrig enige om...

>Der er sandelig nogen, der med tiden vil få en brat opvågning.

Tja.... På et eller andet tidspunkt MÅ socialisterne da vågne....

Fra : Thorkild Poulsen

Dato : 13-04-06 15:02

Tveskaeg wrote:

> [...]
> som meget ansvarlig.
>
> Og det er jo nemt for en borgerlig vælger at forholde sig til.

Det er da underligt at Anker Jørgensens egen finansminister - Knud
Heinesen - mener Danmark kun var nogle få måneder fra afgrundens rand.
Mener du fortsat det er en myte ?

Thorkild

Fra : Kim2000

Dato : 11-04-06 16:17

> [...]
> dyrtidsregulering, som var én stor inflationsmaskine. Anker efterlod
> Danmark i ruiner økonomisk set. Schlüter ryddede op.

Tja joh, men det kostede dælme også mange skæbner i forløbet. En massiv
arbejdsløshed, i firserne handlede det ikke om man ville tage et lortejob,
men om man overhovedet kunne finde et (derfor gav det selvfølgelig også
mening at have en forholdsvis høj bistand). Det var bestemt ikke særlig fedt
at Anker og oppositionen ikke kunne blive enige om at lave ændringer 3-4 år
tidligere, så havde indgrebet dels nok ikke været så hårdt, dels havde vi
ikke haft en kolosal gæld.

Nu er det spændende at se om det man gør nu med reformerne er nok, eller om
der kommer en chokkur om ti år.....

Fra : Egon Stich

Dato : 11-04-06 17:10

> [...]
>
> Jeg gad godt at se hvor pisse populær fogh ville være hvis liter
> prisen på benzin i 2008 var steget til 45 kr!!

Det er jo, desværre, unge uoplyste mennesker, der har mest travlt.
Gad vide, om disse løgne bliver inddoktrineret på handelsskolerne?
Det kan da ikke være et tilfælde, at netop såkaldte "økonomer" er dummere
end normalt?

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 11-04-06 11:00

"Lars J. Helbo" <fornavn@efternavn.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu er der næppe lige udsigt til, at S skulle få flertal alene; men
> historisk set er det altså udelukkende VKR, der har stået som garanter

Og hvor var de lige eet eneste argument?
Det jeg læser, er noget som lige så godt kunne komme fra en hvilken som
helst Nazidignitars pen i gamle dage?
En masse løgn, udtalt med en hvis pondus, og så er den ged barberet.

Du må gøre det bedre, hvis du ikke vil fremstå som enten en demagog, eller
en idiot, der alene kender til underlødige og løgnagtige slagord.

Egon

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-04-06 18:29

On Tue, 11 Apr 2006 12:00:00 +0200, Egon Stich wrote:

> [...]
>
> Du må gøre det bedre, hvis du ikke vil fremstå som enten en demagog, eller
> en idiot, der alene kender til underlødige og løgnagtige slagord.

Jeg har læst meget mere velformulerede indlæg fra din side.

/|\
/\
Bruno

Fra : Egon Stich

Dato : 12-04-06 10:44

"Bruno Christensen" <news@lphund.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har læst meget mere velformulerede indlæg fra din side.

> /|\
> /\
> Bruno

Nogen gange bliver man sgu sååå vred..

Egon

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 11-04-06 10:45

> Ja, det spørger R nu HTS om, efter hun er kommet med sit visionspapir
> »Samling om fornyelse«, som er en S gavebod uden finansiering
>

> http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=447867

Pengene skal nok komme.

Det gik i 70'erne under Anker og det kommer til at gå igen om føje år, men
det bliver nok ikke under håndtaskens kommando.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm

Fra : Jesper

Dato : 11-04-06 11:55

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> Pengene skal nok komme.
>
> Det gik i 70'erne under Anker og det kommer til at gå igen om føje år, men
> det bliver nok ikke under håndtaskens kommando.

Er du sikker på du ikke har fejlpostet indlægget? Såvidt jeg kan se
hører det hjemme i dk.snak.vittigheder.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Joakim

Dato : 11-04-06 14:40

Samme sted som VK-regeringen tager pengene fra. Doh!

Fra : Jesper

Dato : 11-04-06 14:50

Joakim <ncm_abfjern@hotmail.com> wrote:

> Samme sted som VK-regeringen tager pengene fra. Doh!

Nu er der den lille, ubeskedne forskel, at hver en krone i VKs finanslov
er finansieret. Men sosserne vil gå ud og bruge en masse penge uden at
anvise finansiering.

Altså den sk. Gavebod
--
Jesper