Baggrunden for JP's tegninger
Fra : NoTrabajo

Dato : 09-04-06 10:45

Læs Jyllands-Postens artikel om baggrunden for at bringe tegningerne af
profeten Muhammed, der blev bragt i avisen 30. september 2005:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3293102:fid=11146/

--
NoTrabajo

Fra : @

Dato : 09-04-06 13:59

On Sun, 9 Apr 2006 11:44:58 +0200, "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com>
wrote:

>Læs Jyllands-Postens artikel om baggrunden for at bringe tegningerne af
>profeten Muhammed, der blev bragt i avisen 30. september 2005:
>
>http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3293102:fid=11146/

den begrundelse er der skam mange der har læst, og forstået,

vi er også nogle som har læst et manifest udsendt af 11 kunstnere,
heriblandt Salman Rushdie, og forstået den advarsel manifestet
indeholder.

Desværre er der både i Danmark og resten af vesteuropa en meget stor
flok mennesker som i et anfald af bedrevidende galskab, på trods af
kraftige advarsler, importerede en masse uitegrerbare arabiske
muhammedanere,
denne flok vil ikke indse de fejl de har begået gennem mange år, og de
vil da slet ikke indrømme disse fejl,

så lige nu har de vældig travlt med at bortforklare analysere koge
suppe på ikke eksisterende ben og sååå videre, for at bortforklare
muhammedanernes masive angreb på ytringsfriheden

og angrebene på ytringsfruheden fortsætter med uformindsket styrke:
<<<<
http://www.jp.dk/forside/artikel:aid=3668036/
Krænkelser af profeten Muhammed må forbydes, lød krav under europæisk
imam-konference i Wien.
<<<<

--
De, der påstår at have en alvidende gud i ryggen,
gør i praksis sig selv til gud.

Fra : GB

Dato : 09-04-06 20:48

"@" <1@invalid.net> wrote in news:gn0i32l0avpp6j8i5sp0hbnfb1iqct08ng@
4ax.com:

> vi er også nogle som har læst et manifest udsendt af 11 kunstnere,
> heriblandt Salman Rushdie, og forstået den advarsel manifestet
> indeholder.

Vi er endda også nogen som har skrevet under på den.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 09-04-06 14:09

NoTrabajo schrieb:

> Læs Jyllands-Postens artikel om baggrunden for at bringe tegningerne af
> profeten Muhammed, der blev bragt i avisen 30. september 2005:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3293102:fid=11146/

Takker for tipset! Jeg tror den skal jeg også oversætte og sprede,
skønt den er så gammel, fordi der fortsat er så mange ignoranter ude
i verden, som ikke har begrebet hvad det hele drejede sig om. Hvis jeg
tænker på hvad 'velinformerede' svejtsere har fortalt mig om alt
dette...

PS: '...tør tage pis på Koranen for åben tv-skærm': Jeg aner hvad
han mener. Kunne måske alligevel nogen sige hvordan man kunne erstatte
'tage pis på noget' - måske 'røre ved' eller lignende?

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

WICHTIG / IMPORTANT: islam-info:

http://historyofjihad.org/ - http://apostatesofislam.com/

Fra : @

Dato : 09-04-06 14:53

On 9 Apr 2006 06:09:23 -0700, "Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se>
wrote:

> [...]
>han mener. Kunne måske alligevel nogen sige hvordan man kunne erstatte
>'tage pis på noget' - måske 'røre ved' eller lignende?

gøre grin med

grine dumt af

gøre tykt nar af

latterliggøre

nedgøre/håne

ikke tage den(koranen) alvorligt

findes der en dansk oversættelse af nedenstående:

MANIFESTO: Together facing the new totalitarianism
Læs mainfestet som Salman Rushdie og 11 andre europæiske
intellektuelle har skrevet, hvori de advarer mod islamisk
totalitarisme.

After having overcome fascism, Nazism, and Stalinism, the world now
faces a new totalitarian global threat: Islamism.
We, writers, journalists, intellectuals, call for resistance to
religious totalitarianism and for the promotion of freedom, equal
opportunity and secular values for all.
The recent events, which occurred after the publication of drawings of
Muhammed in European newspapers, have revealed the necessity of the
struggle for these universal values. This struggle will not be won by
arms, but in the ideological field. It is not a clash of civilisations
nor an antagonism of West and East that we are witnessing, but a
global struggle that confronts democrats and theocrats.
Like all totalitarianisms, Islamism is nurtured by fears and
frustrations. The hate preachers bet on these feelings in order to
form battalions destined to impose a liberticidal and unegalitarian
world. But we clearly and firmly state: nothing, not even despair,
justifies the choice of obscurantism, totalitarianism and hatred.
Islamism is a reactionary ideology which kills equality, freedom and
secularism wherever it is present. Its success can only lead to a
world of domination: man's domination of woman, the Islamists'
domination of all the others. To counter this, we must assure
universal rights to oppressed or discriminated people.
We reject " cultural relativism ", which consists in accepting that
men and women of Muslim culture should be deprived of the right to
equality, freedom and secular values in the name of respect for
cultures and traditions. We refuse to renounce our critical spirit out
of fear of being accused of "Islamophobia", an unfortunate concept
which confuses criticism of Islam as a religion with stigmatisation of
its believers.
We plead for the universality of freedom of expression, so that a
critical spirit may be exercised on all continents, against all abuses
and all dogmas.
We appeal to democrats and free spirits of all countries that our
century should be one of Enlightenment, not of obscurantism.
12 signatures
Ayaan Hirsi Ali
Chahla Chafiq
Caroline Fourest
Bernard-Henri Lévy
Irshad Manji
Mehdi Mozaffari
Maryam Namazie
Taslima Nasreen
Salman Rushdie
Antoine Sfeir
Philippe Val
Ibn Warraq

Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,
og som følgelig er sikker på at fortjene paradiset ved at
skære halsen over på en? /Voltaire/

Fra : NoTrabajo

Dato : 09-04-06 14:59

"Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> skrev i

> PS: '...tør tage pis på Koranen for åben tv-skærm': Jeg aner hvad
> han mener. Kunne måske alligevel nogen sige hvordan man kunne erstatte
> - måske 'røre ved' eller lignende?

("Michael Laudahn" er svejtser. Kan mange sprog, men forstår ikke lige
udtrykket 'tage pis på noget')

Jeg tror at "Lustig über den Koran machen" dækker nogenlunde. Måske er der
nogen, der har et bedre bud?
--
NoTrabajo

Fra : Egon Stich

Dato : 09-04-06 15:02

"Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> skrev i en meddelelse

PS: '...tør tage pis på Koranen for åben tv-skærm': Jeg aner hvad
han mener. Kunne måske alligevel nogen sige hvordan man kunne erstatte
'tage pis på noget' - måske 'røre ved' eller lignende?

Det er slang, og betyder næsted detr samme som:

"At gøre grin med"
"Gøre til nar"
"Latterliggøre" -- lächerlich machen- (aber ein wenig schlimmer als:
Lächerlich machen )

MVH
Egon

Fra : GB

Dato : 09-04-06 20:48

"Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> wrote in

> han mener. Kunne måske alligevel nogen sige hvordan man kunne erstatte
> 'tage pis på noget' - måske 'røre ved' eller lignende?

Gøre grin med.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-04-06 14:37

NoTrabajo skrev:
> Læs Jyllands-Postens artikel om baggrunden for at bringe tegningerne af
> profeten Muhammed, der blev bragt i avisen 30. september 2005:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3293102:fid=11146/

Det er såmænd ganske uhyggeligt at genlæse denne artikel, for JP har
beviseligt haft ret hele tiden, også selv om nogle af avisens mest hhv.
stupide og perfide kritikere altså prøver at smyge sig uden om det...

(Jeg er selv i øjeblikket rigtigt godt og grundigt træt af Klaus
Rothstein, der for mig at se står som noget nær selveste inkarnationen
af en åleglat, slimet, pseudointellektuel kulturradikal, der altså
tydeligvis lige i dagens og sagens anledning forsøger at bortlyve sin
egen kulturbaggrund og sit etnisk/religiøse tilhørsforhold for ud fra
noget, der desværre til forveksling ligner en ubetinget elitær "del og
hersk"-strategi desperat at ville alliere sig med netop de
totalitaristiske og militant jødehadende fundamentalistmuslimer, som han
ud fra enhver sund og selvopretholdelsesinstinktiv logik burde betragte
som sine absolutte dødsfjender, IMOD Jyllands-Posten!)

Anders Peter Johnsen

Fra : Vidal

Dato : 10-04-06 09:59

Anders Peter Johnsen wrote:

> pseudointellektuel

Hvordan forstås?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Michael Laudahn

Dato : 09-04-06 15:37

Egon Stich schrieb:

Tak til alle af jer for hjælpen. Har faktisk ikke ventet på svar og
lavet det således som kan ses her:

http://tinyurl.com/fp9rw .

Det skulle være nogenlunde det samme, med mindre jeg tager alvorligt
fejl.