PC gone nuts
Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 07:43

Og så en historie om politisk korrekthed i England, hvor en 10-årig
skoledreng er slæbt i retten for at fremkomme med racistiske
bemærkninger mod en skolekammerat:

==
BBC NEWS
Judge rapped over boy's race case
A judge who said a legal case against a 10-year-old boy over alleged
racism was "political correctness gone mad" has been criticised by a
teaching union.

The National Union of Teachers (NUT) said Judge Jonathan Finestein was
"out of date" in his attitude.

The boy from Irlam, Greater Manchester, appeared at Salford Youth Court
accused of racially abusing a fellow pupil.

But Judge Finestein adjourned the case, saying the boys would have got
"a good clouting" in his day.

On adjourning the case until 20 April, he asked prosecutors to
reconsider whether the case was in the public interest.

However Judith Elderkin, NUT National Executive member, said the judge
should have taken the allegation of racism more seriously.

She added that she thought he was "out of date" with the way issues are
dealt with in schools today.

The boy is accused of abusing an 11-year-old pupil in a school
playground between 1 July 2005 and 30 January 2006.

During the preliminary hearing the court was told the boys are now
friends and play football with each other.

'Reverse decision'

But Judge Finestein said he thought the decision to prosecute the
youngster was "crazy" and urged the Crown Prosecution Service to
reconsider its decision.

"Have we really got to the stage where we are prosecuting 10-year-old
boys because of political correctness?" he said in court.

"Nobody is more against racist abuse than me but these are boys in a
playground; this is nonsense.

"I think somebody should consider reversing the decision to prosecute."

A spokeswoman for Greater Manchester Police said the force took all
crimes seriously and was totally opposed to any racism.

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/england/manchester/4886014.stm

Published: 2006/04/07 04:16:54 GMT

© BBC MMVI
==

Ja, det er vist noget man ellers kun kunne forestille sig ske i -
Sverige ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 07:50

> Og så en historie om politisk korrekthed i England, hvor en 10-årig
> skoledreng er slæbt i retten for at fremkomme med racistiske
> bemærkninger mod en skolekammerat:

Du mener måske at racistiske udtalelser er ok, eller er det fordi drengen
han er 10, nogenlunde den alder som mange herinde mener skal kunne straffes,
sålænge de har indvandrerbaggrund?

--
Allan Riise

Fra : Konrad

Dato : 07-04-06 08:03

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Du mener måske at racistiske udtalelser er ok, eller er det fordi drengen
> han er 10, nogenlunde den alder som mange herinde mener skal kunne
straffes,
> sålænge de har indvandrerbaggrund?

Tænkte præcis det samme. Der er åbenbart ingen ko på isen når det handler om
at kræve mindreårige i fængsler, kollektive sanktioner imod hele familier på
baggrund af mindreåriges kriminalitet osv.

Fra : @

Dato : 07-04-06 15:00

On Fri, 7 Apr 2006 09:03:14 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Tænkte

DET ER FANME LØGN

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-04-06 08:05

> [...]
> han er 10, nogenlunde den alder som mange herinde mener skal kunne
> straffes, sålænge de har indvandrerbaggrund?

Nej, det er klart, alle de 10 årige nydanske drenge der har sagt "dansker
luder" til en af pigerne, bør for en dommer, og evt. sendes i fængsel?

Måske bør vi have et stikkerkorps som i DDR, så man kan fange dem der siger
noget forkert i skolegården?

Fra : Alucard

Dato : 07-04-06 08:36

On Fri, 7 Apr 2006 08:50:24 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Du mener måske at racistiske udtalelser er ok, eller er det fordi drengen
>han er 10, nogenlunde den alder som mange herinde mener skal kunne straffes,
>sålænge de har indvandrerbaggrund?

Hvorfor VIDSTE jeg at DU ville komme med en så tåbelig udtalelse.... ?

Drengen er 10 ÅR.... !!!!!

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 08:39

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor VIDSTE jeg at DU ville komme med en så tåbelig udtalelse.... ?
>
> Drengen er 10 ÅR.... !!!!!

Hvad er den generelle holdning herinde når børn under den kriminelle
lavlader udøver vold eller lign. hvis de er 3'gere?

Så jeg skriver det jo for at synliggøre den holdning der ellers er
fremherskende herinde, den er gak i låget!

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 07-04-06 09:07

On Fri, 7 Apr 2006 09:39:09 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Hvad er den generelle holdning herinde når børn under den kriminelle
>lavlader udøver vold eller lign. hvis de er 3'gere?

Nu mener jeg at der er STOR forskel på om det drejer sig om (fysisk)
vold eller ej.....

>Så jeg skriver det jo for at synliggøre den holdning der ellers er
>fremherskende herinde, den er gak i låget!

Du er selv lige så "gak i låget" som den såkaldte "fremherskende
holdning" herinde....

Kan du slet ikke se det absurde i historien om den 10-årige knægt,
eller er det "det samme" for dig hvis en 10-årig 2.g'er stikker en
anden ned for at stjæle hans mobiltelefon....???

Fra : Konrad

Dato : 07-04-06 09:25

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> wrote in message

> Kan du slet ikke se det absurde i historien om den 10-årige knægt,
> eller er det "det samme" for dig hvis en 10-årig 2.g'er stikker en
> anden ned for at stjæle hans mobiltelefon....???

Og hvor mange gange er det sket? 0 gange, så vidt jeg er orienteret. Det er
altså helt OK at straffe mindreårige - og som opbakning finder man på
imaginære eksempler - men et konkret tilfælde om racisme er bare for lamt?

Men - hvis man endelig ville forfølge den sag (jeg synes også den er absurd,
særlig med tanke på hvordan børn og unge taler til hinanden i dag) så burde
det vel - akkurat som med indvandrerforældre der straffes hvis deres børn
laver kriminalitet, eller ikke møder op til undervisning - være forældrene
til den 10-årige man kiggede på? Æblet falder i den alder og med hensyn til
holdninger osv ikke langt fra stammen, så det er jo nok forældresnak der er
eksporteret med til skolegården.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 10:36

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> indvandrerforældre der straffes hvis deres børn laver kriminalitet

Jeg tror du tænker på den seneste sag fra Århus.

Moderen bliver ikke straffet, men smidt ud af lejligheden af hensyn til
naboerne. Men dem er det måske lige meget med?

Som enlig mor bliver hun sandsynligvis af kommunen anvist et andet
bosted; en debattør har nævnt at de får overladt et gammelt husmandssted
fjernt fra den nærmeste nabo ...

Og moderens straffeattest bliver altså ikke i den anledning ændret.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 07-04-06 10:54

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Jeg tror du tænker på den seneste sag fra Århus.

Eller forældre der trækkes i deres sociale ydelser fordi ungerne ikke kommer
i skole. Resten af dit svar har intet med mit indlæg at gøre.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 12:06

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Eller forældre der trækkes i deres sociale ydelser fordi ungerne ikke kommer
> i skole.

I praksis har det jo vist sig at virke - Hensingør kommune prøvede det
jo over for kommunens zigeunere, og pludselig kom alle børnene i skole.

> Resten af dit svar har intet med mit indlæg at gøre.

Heller ikke at moderen ikke bliver straffet, da der ikke er tale om en
straffesag men en almindelig boligsag?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 07-04-06 12:44

> I praksis har det jo vist sig at virke - Hensingør kommune prøvede det
> jo over for kommunens zigeunere, og pludselig kom alle børnene i skole.

Det var bare ulovligt.

> Heller ikke at moderen ikke bliver straffet, da der ikke er tale om en
> straffesag men en almindelig boligsag?

Nej, du blander det sammen. Jeg gider ikke diskutere boligsager eller om
hvorvidt nogen nu er straffet eller ej, fordi de fortsat har ren
straffeattest - det jeg skrev var, at det jo efter al sandsynlighed måtte
være forældrene den faldt tilbage på.

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-06 08:07

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> kommer

> Det var bare ulovligt.

Stort set er alt hvad der virker, ulovligt. Der er altid en konvention som
kan stoppe fornuftige tiltag.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-06 10:37

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> Stort set er alt hvad der virker, ulovligt. Der er altid en konvention som
> kan stoppe fornuftige tiltag.

Det var vist da bare ulovligt efter /dansk/ lov - men er den ikke ændret
[integrationsforliget]?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-06 11:18

> Det var vist da bare ulovligt efter /dansk/ lov - men er den ikke ændret
> [integrationsforliget]?

Som er modelleret efter en eller anden konvention, noget med forbud mod
forskelsbehandling uanset hvor fornuftig denne kan være.

Fra : Allan Riise

Dato : 08-04-06 11:23

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Som er modelleret efter en eller anden konvention, noget med forbud mod
> forskelsbehandling uanset hvor fornuftig denne kan være.

Man må godt forskelsbehandle, f.eks. er positiv særbehandling ok.

--
Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 08-04-06 11:26

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man må godt forskelsbehandle, f.eks. er positiv særbehandling ok.

Det er rigtigt, og den regel får vi god brug for i de kommende år.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-04-06 11:47

> [...]

> Som er modelleret efter en eller anden konvention, noget med forbud mod
> forskelsbehandling uanset hvor fornuftig denne kan være.

Det der måtte stoppes var de særlige zegeunerklasser. Ikke at
kontanthælpsmodtagere [alle, også etniske danskere] kunne trækkes i
kontanthjælpen, hvis deres børn pjækkede fra skole.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 12-04-06 13:05

> Det der måtte stoppes var de særlige zegeunerklasser. Ikke at
> kontanthælpsmodtagere [alle, også etniske danskere] kunne trækkes i
> kontanthjælpen, hvis deres børn pjækkede fra skole.

Hvad er forskellen på sigøjnere på kontanthjælp og deres børns skolegang, og
danskere på kontanthjælp og deres børns skolegang? Altså udover, at der er
flere sigøjnere i Helsingør end andre steder?

Fra : Per Rønne

Dato : 12-04-06 13:30

> [...]

> danskere på kontanthjælp og deres børns skolegang? Altså udover, at der er
> flere sigøjnere i Helsingør end andre steder?

Juridisk: ingen. Men Helsingørs erfaringer var bare at problemerne med
zigeunernes pjækkerier var massive - og at de blev klaret når der blev
trukket i kontanthjælpen [som kom børnene nemlig].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 12-04-06 13:04

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Stort set er alt hvad der virker, ulovligt. Der er altid en konvention som
> kan stoppe fornuftige tiltag.

Ja, du har fuldkommen ret. Hvor er det tåbeligt at vi har ulovliggjort
tvangsterilisering, fattiggården, tugthuset og gabestokken.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-04-06 09:59

> Ja, du har fuldkommen ret. Hvor er det tåbeligt at vi har ulovliggjort
> tvangsterilisering, fattiggården, tugthuset og gabestokken.

Så at sende børn i skole i taxa er sammenligneligt med ovenstående, - som vi
jo ikke behøver "konventioner" for at afskaffe, - håber jeg da.

Fra : Per Rønne

Dato : 13-04-06 10:08

> [...]

> Så at sende børn i skole i taxa er sammenligneligt med ovenstående, - som vi
> jo ikke behøver "konventioner" for at afskaffe, - håber jeg da.

Tvangssterilisering af åndssvage og »moralsk degenerede« individer blev
da i Danmark først afsluttet i slutningen af 60erne - »moralsk
degenerede« var også »mandgale«, nymfomane piger, der vel må have været
skabt til at arbejde på et bordel ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-04-06 11:02

> [...]
> fjernt fra den nærmeste nabo ...
>
> Og moderens straffeattest bliver altså ikke i den anledning ændret.

Der er vel altid en mulighed for at spørge om ikke Låsby-Svendsen skulle
have en faldefærdig bolig ledig et eller andet sted, alt det
spekulations-opkøb han har lavet af gamle utidssvarende huse som han har
tjent tykt på at leje ud.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Alucard

Dato : 07-04-06 13:40

On Fri, 7 Apr 2006 12:01:45 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>have en faldefærdig bolig ledig et eller andet sted, alt det
>spekulations-opkøb han har lavet af gamle utidssvarende huse som han har

Du er sgu da ekspert i at AFSPORE en diskussion......

Fra : @

Dato : 07-04-06 15:41

wrote:

> [...]
>have en faldefærdig bolig ledig et eller andet sted, alt det
>spekulations-opkøb han har lavet af gamle utidssvarende huse som han har

hvorfor nævner du lige Jens Svendsen, der er andre "hajer" som er
værre, Svendsen er ikke bange for at komme i medierne, andre større
"hajer" nægter at optræde f.eks. i TV

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Frank

Dato : 07-04-06 12:43

Hej

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> akkurat som med indvandrerforældre der straffes hvis deres børn
> laver kriminalitet

Forældre, hverken indvandrere eller danske, straffes ikke, hvis børnene
begår kriminalitet.

Lejere kan derimod opsiges hvis de selv eller medlemmer af husstanden bryder
lejeloven, f.eks. lejelovens §79 der siger at:

79 a. En lejer kan pålægges retsfølger efter § 79 b, når lejeren i følgende
tilfælde udøver adfærd, som er til gene for ejendommen, udlejer, dennes
ansatte, lejere i ejendommen eller andre, der lovligt færdes i ejendommen:
1) Når lejeren udøver eller truer med fysisk vold over for de pågældende
personer.
2) Når lejerens adfærd kan være til fare for ejendommen eller de pågældende
personer, herunder på grund af anvendelse af våben eller opbevaring af
farefremkaldende materialer i det lejede.
3) Når lejerens adfærd medfører gener for de pågældende personer som generel
utryghed, forråelse af ejendommens miljø eller sundhedsmæssig risiko.
4) Når lejeren, uden at der er tale om fysisk vold, udøver chikane over for
de pågældende personer.
Her kun taget de mest relevante....
Og Stk 3 i samme paragraf:
Stk. 3. Lejeren kan pålægges retsfølger, uanset om den i stk. 1 og 2
beskrevne adfærd udøves af lejeren selv, lejerens husstand eller andre, som
lejeren har givet adgang til det lejede.

Mvh
Frank

Fra : Konrad

Dato : 12-04-06 13:06

"Frank" <far@nosmap.dk> wrote in message
> Hej
>
> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Forældre, hverken indvandrere eller danske, straffes ikke, hvis børnene
> begår kriminalitet.

Jeg synes ikke man kan kalde udsmidning fra sin bolig for andet end straf.

Fra : Alucard

Dato : 07-04-06 13:37

On Fri, 7 Apr 2006 10:25:19 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Og hvor mange gange er det sket? 0 gange, så vidt jeg er orienteret.

Flueknepper.....

>Det er
>altså helt OK at straffe mindreårige - og som opbakning finder man på
>imaginære eksempler - men et konkret tilfælde om racisme er bare for lamt?

Hvor giver jeg udtryk for at det er Ok at straffe mindreårige....???

> [...]
>laver kriminalitet, eller ikke møder op til undervisning - være forældrene

Enig.... Det er nok i opdragelsen at noget er gået galt....

>Æblet falder i den alder og med hensyn til
>holdninger osv ikke langt fra stammen, så det er jo nok forældresnak der er
>eksporteret med til skolegården.

Eller "bande-jargon".....

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 09:26

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu mener jeg at der er STOR forskel på om det drejer sig om (fysisk)
> vold eller ej.....

Jo da, men det drejer sig ikke om det er vold eller ej, men om man skal/vil
have et samfund hvor man går det acc. at nedgøre et mindretal.

> Du er selv lige så "gak i låget" som den såkaldte "fremherskende
> holdning" herinde....

Kan Du ikke klare tonen?

> Kan du slet ikke se det absurde i historien om den 10-årige knægt,
> eller er det "det samme" for dig hvis en 10-årig 2.g'er stikker en
> anden ned for at stjæle hans mobiltelefon....???

Jeg har ikke skrevet at det var det samme, men hvis man vil have den
kriminelle lavalder sat ned, så må det vil gælde al kriminalitet, eller ?

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 07-04-06 13:32

On Fri, 7 Apr 2006 10:26:15 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Jo da, men det drejer sig ikke om det er vold eller ej, men om man skal/vil
>have et samfund hvor man går det acc. at nedgøre et mindretal.

Er det da acceptabelt at nedgøre et FLERtal...????

Du (og dine ligesindede) klynker bare løs over det stakkels mindretal
der kun opfører sig som de gør, fordi de enten bliver provokeret
(f.eks. at nogen spiser en flæskesteg) af det store onde flertal eller
de har siddet skævt på potten som små (og det er sikkert Pia
Kærsgård's skyld)....))

>Kan Du ikke klare tonen?

Jo, sagtens..... Ellers ved jeg hvor "delete"-knappen sidder....

>Jeg har ikke skrevet at det var det samme, men hvis man vil have den
>kriminelle lavalder sat ned, så må det vil gælde al kriminalitet, eller ?

Hven fanden snakker om "kriminel lavalder"....???

Du mener måske at udtalelser som "sorte svin" eller "hvide luder" skal
straffes på samme måde/lige så hårdt som voldelige overfald....?

Fra : @

Dato : 07-04-06 15:09

> [...]

>Jo da, men det drejer sig ikke om det er vold eller ej, men om man skal/vil
>have et samfund hvor man går det acc. at nedgøre et mindretal.

åh er det nu med den på,

fordi man tilhører et mindretal har man altså ikke særrettigheder,

fordi man tilhører et mindretal er al verdens modgang ikke de andres
skyld

fordi man tilhører et mindretal, kan man altså godt prøve at opføre
sig så andre også kan være der

og når det kommer til racistiske og forhånenede ytringer så er det
lige nu sådan i Danmark at det er mest udtryk som

danskersvin

og

luder (om danske piger/kvinder)

der bruges

nu kan du så prøve at regne ud hvem der bruger disse udtryk

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Allan Riise

Dato : 07-04-06 15:10

> åh er det nu med den på,
>
> fordi man tilhører et mindretal har man altså ikke særrettigheder,

I det Danske Demokrati der har man faktisk, det kaldes for positiv
særbehandling.

> fordi man tilhører et mindretal er al verdens modgang ikke de andres
> skyld

Næ.

> fordi man tilhører et mindretal, kan man altså godt prøve at opføre
> sig så andre også kan være der

Ja.

> [...]
>
> luder (om danske piger/kvinder)
>
> der bruges
>
> nu kan du så prøve at regne ud hvem der bruger disse udtryk

Dig!

--
Allan Riise

Fra : Tveskaeg

Dato : 07-04-06 09:41

> [...]

>Så jeg skriver det jo for at synliggøre den holdning der ellers er
>fremherskende herinde, den er gak i låget!

S dykker ned under 20% i den seneste meningsmåling.

Hvis jeg var dig ville jeg bruge meget mere tid på at finde ud af
hvorfor istedet for at interessere sig for en sag fra manchester i
england hvor nogle få idioter forsøger at politisere nogle skolebørns
verbale samvær.

Fra : Frank

Dato : 07-04-06 10:33

Hej

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er den generelle holdning herinde når børn under den kriminelle
> lavlader udøver vold eller lign. hvis de er 3'gere?

Jeg kan huske en bemærkning som:

"Ja, det er noget svineri.
Men på den anden side, hvad laver en 8 årig med mobil tlf. og MP3 afspiller?
"

Det ser ud til at man giver ofret noget af skylden.....

Mvh
Frank

--
If we have to use force, it is because we are America. We are the
indispensable nation. We stand tall. We see further into the future.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 10:36

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Hvad er den generelle holdning herinde når børn under den kriminelle
> lavlader udøver vold eller lign. hvis de er 3'gere?

Hvor mange børn under 15 er det mon lige der går i 3g?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-04-06 10:09

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor VIDSTE jeg at DU ville komme med en så tåbelig udtalelse.... ?
>
> Drengen er 10 ÅR.... !!!!!

Helt tåbeligt er det vel ikke når man ser hvilke udtalelser I højrefløjsere
kan finde på at slynge ud.

Fra : Alucard

Dato : 07-04-06 13:42

On Fri, 7 Apr 2006 11:09:15 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Helt tåbeligt er det vel ikke når man ser hvilke udtalelser I højrefløjsere
>kan finde på at slynge ud.

Er du da højrefløjser.....???? ))

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-04-06 15:18

> Er du da højrefløjser.....???? ))

Næh det var sjovt nok dig jeg havde mest i tankerne men der er da nogle få
andre højrefløjsere som overgår dig i tåbeligheder, du ved de tre nazister
og nogle få andre lignende højrerabiate klaphatte

Fra : Alucard

Dato : 07-04-06 16:10

On Fri, 7 Apr 2006 16:17:54 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Næh det var sjovt nok dig jeg havde mest i tankerne men der er da nogle få
>andre højrefløjsere som overgår dig i tåbeligheder, du ved de tre nazister
>og nogle få andre lignende højrerabiate klaphatte

Til gengæld er der ingen venstrefløjser (herinde) der overgår dig i
tåbeligheder (der er dog et par stykker der kommer tæt på).....

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-04-06 18:48

> Til gengæld er der ingen venstrefløjser (herinde) der overgår dig i
> tåbeligheder (der er dog et par stykker der kommer tæt på).....

Så længe at blot folk som dig synes jeg fyrer tåbeligheder af, er jeg helt
rolig, så er jeg på rette vej

Fra : Alucard

Dato : 07-04-06 18:57

On Fri, 7 Apr 2006 19:47:47 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>Så længe at blot folk som dig synes jeg fyrer tåbeligheder af, er jeg helt
>rolig, så er jeg på rette vej

Enten er dit killfilter fyldt eller også nægter du at erkende
fakta....

Fra : GB

Dato : 07-04-06 23:48

> Enten er dit killfilter fyldt eller også nægter du at erkende
> fakta....

ROTFL!

Fra : @

Dato : 07-04-06 15:23

wrote:

>Helt tåbeligt er det vel ikke når man ser hvilke udtalelser I højrefløjsere
>kan finde på at slynge ud.

intet nyt under solen

sandheden er altid ilde hørt

at EHL SF S og Rad.V. har ført en forkert politik med hensyn til
flygtninge/indvandrere i 30 år er en ting,

en helt anden er at de ikke vil indrømme deres fejl og hjælpe med at
få løst det kæmpe problem de har skabt

en samling selvfede hyklere det er hvad de er

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-04-06 15:34

> On Fri, 7 Apr 2006 11:09:15 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
>
> at EHL SF S og Rad.V. har ført en forkert politik med hensyn til
> flygtninge/indvandrere i 30 år er en ting,

Du må læse lidt på lektien. Så gammelt et parti er Enhedslisten slet ikke.
Så vidt jeg husker blev partiet stiftet i 1989 og kom i Folketinget 1993.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 15:45

> [...]

> Så vidt jeg husker blev partiet stiftet i 1989 og kom i Folketinget 1993.

Enhedslisten er en Enheds Liste mellem gamle kendinge som VS og DKP.
Plus noget småskravl.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-04-06 18:46

> Enhedslisten er en Enheds Liste mellem gamle kendinge som VS og DKP.
> Plus noget småskravl.

Men den eksisterede altså stadigvæk ikke dengang.

Fra : @

Dato : 07-04-06 17:26

On Fri, 7 Apr 2006 16:34:25 +0200, "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Du må læse lidt på lektien. Så gammelt et parti er Enhedslisten slet ikke.
>Så vidt jeg husker blev partiet stiftet i 1989 og kom i Folketinget 1993.

Kap Sap VS EHL det er det samme dårlige slæng der blot har ændret
navn

man sætter ølse for og ølse bag pølsen beholder dog sin smag

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 10:36

> [...]

> han er 10, nogenlunde den alder som mange herinde mener skal kunne straffes,

Jeg mener ikke at skoledrenge skal slæbes i retten, især ikke 10-årige,
for sådan noget. De skal have en overhaling af rektor, og en passende
skolestraf.

Og det uanset om de er etnisk danske eller ej.

Og vendingen »PC gone nuts« hentyder til at der næppe var sket andet,
hvis den anden dreng ikke havde været anden etnisk baggrund end engelsk.

Jeg vil også tro at »happy slapping« i skolegården klares på den enkelte
skole.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 07-04-06 13:44

On Fri, 7 Apr 2006 11:35:53 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og vendingen »PC gone nuts« hentyder til at der næppe var sket andet,
>hvis den anden dreng ikke havde været anden etnisk baggrund end engelsk.

Eller hvis rollerne var byttet om.... (Den "fremmede" havde generet en
"indfødt").....

Fra : @

Dato : 07-04-06 15:00

> [...]

>han er 10, nogenlunde den alder som mange herinde mener skal kunne straffes,

du våser som sædvanlig og sætter aldrig tingene i perspektiv

en tiårig som er forhærdet butikstyv kan man faktisk ikke have gående
løs, om forældre eller myndigheder skal tage affære er en smagssag

men at slæbe en tiårig i retten for at kalde en anden dreng noget
mindre pænt -- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

så vidt jeg erindrer fra min barndom så kunne vi snart give domstolene
overarbejde på den konto

--
Carry the battle to them. Don't let them bring it to you.
Put them on the defensive. And don't ever apologize for anything.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-04-06 15:43

@ <1@invalid.net> wrote:

> en tiårig som er forhærdet butikstyv kan man faktisk ikke have gående
> løs, om forældre eller myndigheder skal tage affære er en smagssag

Men så taler man hverken om retssag eller fængsel, men om
tvangsfjernelse af barnet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 07-04-06 17:39

On Fri, 7 Apr 2006 16:42:32 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Men så taler man hverken om retssag eller fængsel, men om
>tvangsfjernelse af barnet.

netop, men der bliver gjort noget aktivt

at reagere overhovedet på hvad en tiårig kan finde på at sige til
eller om en anden dreng siger en hel del mere om dem som reagerer end
om en rask dreng som forstår at udtrykke sig

hvis man er nødt til at bruge et forstørrelsesglas for at få øje på et
problem så er man selv problemet

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 08-04-06 17:41

> [...]

> teaching union.
>
> The National Union of Teachers (NUT) said Judge Jonathan Finestein was

NUTs :)

Men ja, jeg giver dommeren helt ret.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø