(Vel-færds)Reform = nedskæringer
Fra :    ab©

Dato : 05-04-06 17:37

Smart af regeringen af kalde deres nye nedskæringstiltag for en "reform".

Det lød ellers så fint med div. hensigtserklæringer om satsning på
uddannelse, behandlingsgarantier, det grå guld og Fanden og hans pumpestok.

Realiteterne er, at sygehusene ikke lever op til noget som helst, skolerne
forfalder og der er pisk til højre og venstre.

Utroligt, at så stor en del af befolkningen lader sig narre !

ab©

--
- der gerne vil vide mere uden at vejen
går over højreorienterede aviser (-c:)

Fra : Svend Poulsen

Dato : 05-04-06 20:11

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forfalder og der er pisk til højre og venstre.
>
> Utroligt, at så stor en del af befolkningen lader sig narre !

Nej men arbejdsgiverregeringen har jo Foghs bog minimalstaten at gå efter og
det er den danskerne har stemt ind plus indvandrer politiken.

Det kaldes demokrati, at flertallet har bestemt, at dem der har haft et
fysisk hårdt lavtlønsarbejdere, der ikke har råd til at betale til
efterlønnen er dem der skal have pisken og blive på arbejdsmarkedet og de
højtlønnede, der har råd til efterlønnen kan trække sig tilbage og nyde
livet.

Svend

Fra : John

Dato : 05-04-06 22:41

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> Smart af regeringen af kalde deres nye nedskæringstiltag for en "reform".

De er bare længe om at rette betydningen i orbogen.
I de tyve år, jeg har underholdt på en af metalindustriens fagskoler, har
reform, faktist betydet nedskæringer, nedslidt og forældet udstyr, flere
elever i klasserne, mere tavleunderholdning.
Som prikken, skulle eleverne bruge tid på udvalgte fag fra niende og tiende
klasse i folkeskolen, jeg mener det blev indført i en periode hvor der var
for mange folkeskolelærer, så de blev indsluset på tekniske skoler, hvilket
naturligvis gik ud over fagligheden,
ak ja de reformer.
mvh john

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-06 11:26

"John" <johnkp@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> klasse i folkeskolen, jeg mener det blev indført i en periode hvor der var
> for mange folkeskolelærer, så de blev indsluset på tekniske skoler,

Tjah--
Det er ganske enkelt utroligt, og ikke mindre end en skandale, hvad man har
udsat de faglige uddannelser for igennem tiderne.
Og de fleste af "bløddyrene", er helt enkelt katastrofer for skolerne.

Sammenlignet med, hvilket skrigeri der opstår, piller man lidt ved de
såkaldte videregående uddannelser, forstår man for alvor, at klassekampen
stadig existerer.

Bertel Hårder, der startede svineriet, har sandelig været til umådelig skade
for landet.

Men de borgerlige vælgere, har endnu intet fattet af galoppen.

Skønt de jo ellers skriger højt nok i disse dage, når de ikke kan få fat i
en håndværker.
Sådanne ville man ikke uddanne.
Og ønsker forsat heller ikke at gøre det.
Men nok importere fra udlandet..!!

Men hellere akademikere i et omfang, så man kan fodre svin med dem.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-06 11:19

> [...]
> forfalder og der er pisk til højre og venstre.
>
> Utroligt, at så stor en del af befolkningen lader sig narre !

Ja, jeg fatter det heller ikke.
Man markedsfører sociale nedskæringer under navn af reform.
Baseret på akademiske æggehoveders "beregninger" over mere end 30 år.

Et tidsspand på en længde, hvorunder mange mennesker nåede at opleve 2
verdenskrige.

Det er jo ganske enkelt idioti.
Så langt kan ingen forudsige.
Langt mindre planlægge.

Hele svineriet er enslet skjult manøvre, beregnet til at berige overklassen
yderligere.

MVH
Egon