Lene Espersens dyre julefrokost
Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 15:03

P DRTVs tekst-tv så jeg, at Lene Espersen i 2001, på skatteydernes
regning, havde afholdt en julefrokost for de nærmeste i
justistsministeriet på næsten 20.000 kroner. 1500 kuverten - hvilket er
dobbelt så meget som normalt.

Kilden skulle være Sextrabladet, som dog ikke skriver noget om sagen på
www.

Og selv om Lene Espersen har fået en næse af rigsrevisionen, så får den
næppe de store konsekvenser. Julefrokosten var nemlig bestilt inden hun
tiltrådte - nemlig af den afgående justistsminister Frank Jensen.

Det fremgår ikke om han fik lov at deltage - men mon ikke?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 05-04-06 15:16

> [...]
> tiltrådte - nemlig af den afgående justistsminister Frank Jensen.
>
> Det fremgår ikke om han fik lov at deltage - men mon ikke?

Det er den slags ting der kan gørte mig pisse hamrende rasende, uanset om
det er Frank Jensen eller Lene Espersen der har bestilt den frokost, så står
det i skærende kontrast til at den julegave jeg fik af min kommune var et
glasjuletræ til at hænge vinduet, som skoleinspektøren betalte af egen
lomme. Julefrokosten betalte vi selv. Imens så smovser de folkevalgte...

mvh
Kim

Fra : Per Rønne

Dato : 05-04-06 15:50

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> [...]
> glasjuletræ til at hænge vinduet, som skoleinspektøren betalte af egen
> lomme. Julefrokosten betalte vi selv. Imens så smovser de folkevalgte...

Har du været med til julefrokosten for hovedbestyrelsen i din
fagforening, Danmarks Lærerforening?

Nå, ikke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Kim2000

Dato : 05-04-06 16:34

> Har du været med til julefrokosten for hovedbestyrelsen i din
> fagforening, Danmarks Lærerforening?
>
> Nå, ikke.

Det gør det jo bare ikke bedre hvis (når) også pamperne smovser.

mvh
Kim

Fra : HC

Dato : 05-04-06 17:14

> [...]
> var et glasjuletræ til at hænge vinduet, som skoleinspektøren betalte af
> egen lomme. Julefrokosten betalte vi selv. Imens så smovser de

Ja, så ved vi da hvorfor der skal spares så vanvittig mange penge hele
tiden, og nedskæringer mig her og der...

HC

Fra : Svend Poulsen

Dato : 05-04-06 20:14

> [...]
> tiltrådte - nemlig af den afgående justistsminister Frank Jensen.
>
> Det fremgår ikke om han fik lov at deltage - men mon ikke?

Det er da ikke værre end at venstre folk brugte over 100000 skattekroner på
konernes ferie, men det var da ok dengang ikke ?

Svend

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 21:39

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> den næppe de store konsekvenser. Julefrokosten var nemlig bestilt
> inden hun tiltrådte - nemlig af den afgående justistsminister Frank

1500,- for en kuvert til en minister ... det kan altså ikke hidse mig op.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-04-06 21:46

On Wed, 5 Apr 2006 22:39:19 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabela
gmail punktum com> wrote:

>1500,- for en kuvert til en minister ... det kan altså ikke hidse mig op.

Synes sgu heller ikke det lyder kriminelt. Men vi lever vist i en tid
hvor det er moderne at blive forarget.

Palle Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-06 21:57

Palle Jensen wrote:

> Synes sgu heller ikke det lyder kriminelt. Men vi lever vist i en tid
> hvor det er moderne at blive forarget.

Det tror jeg også ...

/Kim

Fra : @

Dato : 06-04-06 20:41

On Wed, 05 Apr 2006 22:45:34 +0200, Palle Jensen
<palle.jensen@post.tele.dk> wrote:

>Synes sgu heller ikke det lyder kriminelt. Men vi lever vist i en tid
>hvor det er moderne at blive forarget.

problemet er, at så snart der er tale om tvangsinddrevne skattemidler
så skal der nødvendigvis være snor i

inden for de offentlige arbejdspladser mangler der i den grad klare
regler for, hvad der må spenderes på personale/ledelse til fester
julefrokoster og lignende, hvorfor der ikke for mange år siden er
blevet indført en eller anden beløbsramme som ikke måtte overskrides
har undret mig i mange år

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-06 20:50

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> julefrokoster og lignende, hvorfor der ikke for mange år siden er
> blevet indført en eller anden beløbsramme som ikke måtte overskrides

Det sidste jeg så var at det var embedsmændene der havde bestilt
julefrokosten, uden at inddrage hverken den afgående eller fremtidige
minister i spørgsmålet. Og en justitsminister plejer vel ikke at lægge
ud med at forlange at se efter om den bestilte julefrokost er for dyr
eller ej.

Senere julefrokoster har været til »halv pris«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : GB

Dato : 05-04-06 22:55

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> wrote in

> 1500,- for en kuvert til en minister ... det kan altså ikke hidse mig
> op.

Når jeg - med mit beskedne budget - går ud for at spise (en gang om
måneden, max), drejer det sig måske om 5-600 bananer for en god aften
med aperitif, mad, vin, dessert og kaffe med 12-års single malt/cognac.
Så mit pis kan altså heller ikke bringes i kog - men Ekstra Bladet
pisker jo som sæadvanlig en stemning op, og sælger dermed flere aviser.

Herregud - det var én (1) julefrokost - ikke en af Brixtoftes hyppige
fedte-seancer.

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-04-06 23:38

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse

> 1500,- for en kuvert til en minister ... det kan altså ikke hidse mig
> op.

Jeg er også græsk-katolsk. Hvis en god julefrokost, til 1.500,- kuverten,
indebærer, at deltagerne arbejder med effektivt og fungerer bedre sammen
resten af året, er de pebernødder givet godt ud.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-04-06 02:04

> "Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en
> meddelelse

"til en minister" - hvorfor skal en bistandsnasser ikke have samme
julefrokost?
Løn er efter indsats. Andet bør være efter lighed for loven.

> [...]
> kuverten, indebærer, at deltagerne arbejder med effektivt og
> fungerer bedre sammen resten af året, er de pebernødder givet godt

Proportionssans er en god ting.

Og de fleste, der forkæles af firmaet vil hævde at dette er OK eller
gavnligt.

Men har du - eller andre - oplevet at nogle lagde sig i selen og tog
ubetalt overarbejde, fordi de var tynget at taknemlighedsgæld over at
der var firmabetalt årgangsvin ubegrænset i tide og utide?

Frynsegoder bør nedtrappes pø om pø, og ramaskrig, når helgeninden
Sankt Kavalergang er grebet med hænderne i kagekrukken er jeg ikke
græskkatolsk over, - men muslimkatastrofens vedvarende forværring er i
højere grad værd en
o p h i d s e l s e

Hvordan signalerer man ophidselse konstruktivt så det smitter - ved at
sætte et stort dannebrogsflag på sit tag?
Gid Jens Bruun, der på afstand har besøgt mit hus for at kunne kalde
det "skræmmende", ville ringe og uddybe.

Bo 35861000

Fra : Kim2000

Dato : 07-04-06 17:11

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> skrev i en meddelelse

> 1500,- for en kuvert til en minister ... det kan altså ikke hidse mig op.

Så kan du fortsætte over i finansministeret, der æder de 300.000 om året -
på din og min regning

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-04-06 21:52

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Så kan du fortsætte over i finansministeret, der æder de 300.000 om
> året - på din og min regning

Og?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kim2000

Dato : 07-04-06 22:06

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og?

Det står i skærende kontrast til hvad de almindelig offentlige lønmodtagere
får. Det var fx oplagt at der var gratis kaffe/the for lærere, pædagoger,
kontornussere osv osv. Den slags betales skam af egen lomme. (Egentlig mener
jeg det er helt i orden, derfor gør det mig harm, når man opdager at landets
ministere misbruger deres position til egne fornøjelser.)

Imens mener landets finansminister altså at han og hans ansatte skal have
særstatus. Der er end ikke tale om at man får maden udfra fra en tilfældig
restaurant, men fra en af byens bedste spisesteder. Og vi taler altså her om
bare eet ministerium, dem er der jo de der 16-19 stykker af, altså
adskillige millioner af skatteborgernes penge der forsvinder ud i den blå
luft.

Hvis samme holdning fremvises i landets kommuner, så taler vi formentlig
hurtigt om et beløb i nærheden af de 100 millioner, der ædes og drikkes op.
Men du mener måske det er okay at snolde skatteborgernes penge op? I nogle
byer er der dælme endda gratis tobak!! I andre drak man sig fra sans og
samling (18 millioner på druk i Farum).

mvh
Kim

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-04-06 22:15

> [...]
> egen lomme. (Egentlig mener jeg det er helt i orden, derfor gør det
> mig harm, når man opdager at landets ministere misbruger deres

Det gør ikke mig harm. På mig virker din harme som om, den er drevet af
misundelse.

> [...]
> taler altså her om bare eet ministerium, dem er der jo de der 16-19
> stykker af, altså adskillige millioner af skatteborgernes penge der

Bliv minister eller embedesmand i et ministerium, hvis det betyder så meget
for dig. Jeg under dem det gerne.

> [...]
> formentlig hurtigt om et beløb i nærheden af de 100 millioner, der
> ædes og drikkes op. Men du mener måske det er okay at snolde

Nej, men det står både dig og mig frit at lade være med at stemme på
politikere, der har den slags vaner.

> I nogle byer er der dælme endda gratis
> tobak!! I andre drak man sig fra sans og samling (18 millioner på
> druk i Farum).

Ja, og borgerne i Farum elskede deres borgmester.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : GB

Dato : 07-04-06 23:56

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> Det gør ikke mig harm. På mig virker din harme som om, den er drevet
> af misundelse.

Ja, det er jo et af de danske nationalkarakteristika - omend et af de
negative. "Der er nogen, som får noget, jeg ikke får! Ring til Ekstra
Bladet!" Den danske bonde-smålighed.

Jeg får skam gratis kaffe på mit arbejde - og frokost til fordelagtig
pris. I dag har jeg endda fået to VIP-billeter til kampen Brøndby IF-Aab
i morgen - med pampermiddag inkluderet. Æv, bæv.

Fra : Egon Stich

Dato : 08-04-06 09:39

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, det er jo et af de danske nationalkarakteristika - omend et af de
> negative. "Der er nogen, som får noget, jeg ikke får! Ring til Ekstra

Hvordan kan den holdning dog være til stede i hovederne på mennesker, der i
tide og utide skriger op om arbejdsløse og invalidepensionisters
"overforbrug"?

Det minder jo om personlighedsspalining.
En slags sindssyge.

Udpræget hos borgerlige?

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 08-04-06 09:36

> "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør ikke mig harm. På mig virker din harme som om, den er drevet af
> misundelse.

Herligt "argument".
Den bagvedliggende årsag til sådanne ytringer er som regel et ønske om at

"Jamen den slags er skam selvfølgelig for mig, og alle "ordentige"
mennesker".

Kalder man det utidigt og umoralsk frås og nasseri, er man "misundelig".

Man ønsker med andre ord, at stille sig finere op, end man er.

Ganske samme mentale tilstand, som frustrerede kællinger, der læser
Billedbladet og Se og Hør, for derved at få lidt af glansen.

Temmelig dumt, finder jeg.

Egon