Indvandrere snyder med sociale ydelser
Fra : Jesper

Dato : 04-04-06 18:04

Invandrerne snyder og bedrager de offentlige kasser

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=718536/
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-04-06 18:14

> Invandrerne snyder og bedrager de offentlige kasser
>
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=718536/

Tja, det kan vel kun klandre det offentlige system for.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 18:33

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Tja, det kan vel kun klandre det offentlige system for.

Nej, det kan man klandre indvandrerne for. Det er dem der begår
forbrydelsen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-04-06 19:35

"Kim Frederiksen" <kim snabela gmail punktum com> wrote:

> Nej, det kan man klandre indvandrerne for. Det er dem der begår
> forbrydelsen.

Det er ikke udelukkende indvandrere der udfører socialt bedrageri. Det
kan almindelige leverpostejsfarvede også.

Systemet derimod er indrettet så svindel kan udføres og incitamentet til
at gøre det er der. Jeg vil ikke kritisere indvandrerene for noget som
jeg lige lige så godt selv kunen finde på at gøre.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 04-04-06 22:07

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at gøre det er der. Jeg vil ikke kritisere indvandrerene for
> noget som jeg lige lige så godt selv kunen finde på at gøre.

Kors hvor du vrøvler.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-04-06 02:30

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en
> meddelelse

> Kors hvor du vrøvler.

Ingen sikker viden haves, om hvorvidt indvandrere er relativt mere
socialbedrageriske end danskere, men der er forlydender om at de er i
snit mindst dobbelt så slemme, og de burde være helt uden bedrag, da
de er relativt nyligt ankomne gæster til landet, -
- også hvis de har fået statsborgerskab.

Af de, der påstår sig reddet fra tortur og dødsstraf af vor generøse
flygtningehjælp, er der særlig etisk forpligtelse til total
lovlydighed - selvom vi er vantro og koranen måske påbyder maximal
egoistisk uærlighed, så værtslandet kan blive "økonomisk tortureret"
maximalt allerede før helvedesstraffen, som vi fortjener efter
dommedag.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-04-06 17:58

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Kors hvor du vrøvler.

Benægter du at "folkedanskere" både kan og udfører social bedrageri?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-04-06 20:06

> Benægter du at "folkedanskere" både kan og udfører social bedrageri?

Nej, men det var ikke til debat i denne tråd.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-04-06 20:39

> [...]

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men det var ikke til debat i denne tråd.

Sikke noget vrøvl! Når man kritiserer indvandrerene for at udføre
socialt bedrageri er det højst relevant hvor meget "folkedanskerne" selv
bedrager det sociale system for!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-04-06 20:51

> Sikke noget vrøvl! Når man kritiserer indvandrerene for at udføre
> socialt bedrageri er det højst relevant hvor meget "folkedanskerne"
> selv bedrager det sociale system for!

Det var lige nøjagtig dén holdning til tingene, jeg opponerede imod.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 05-04-06 22:44

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Det var lige nøjagtig dén holdning til tingene, jeg opponerede imod.

Og det forstår jeg overhovedet ikke. Mener du at indvandrerne har patent
på socialt bedrageri?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-04-06 23:19

> Og det forstår jeg overhovedet ikke. Mener du at indvandrerne har
> patent på socialt bedrageri?

Nej, men jeg har forståelse for, at man som skatteydende, lovlydig borger
bliver særligt pikeret, når gæsterne vælger at misbruge vor gæstfrihed.

Er du et sekund i tvivl om, at muslimske indvandrere også er statistisk
overrepræsenteret i denne forbindelse?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Knud Larsen

Dato : 06-04-06 08:53

> [...]
> bliver særligt pikeret, når gæsterne vælger at misbruge vor gæstfrihed.
>
> Er du et sekund i tvivl om, at muslimske indvandrere også er statistisk

Det fremgår jo af artiklen:

"Rapporten viser, at borgere med udenlandsk herkomst og ikkevestlig baggrund
har forholdsmæssigt fem gange så mange såkaldte kontrolsager, som rejses
over for borgere, der formodes at misbruge offentlige ydelser. I 2004 og
2005 behandlede kontrolgruppen i alt 125 sager."

Det samme nåede man frem til i Århus for nogle år siden, - man skal lige
huske at det ikke drejer sig om nogen stor procentdel.

Det er for let, som en gruppe somaliere fortalte Eyvind Wesselbo i toget på
vej til Odense. De havde ikke noget imod at fortælle ham, hvordan de fiksede
den, for de regnede med at have helgarderet sig, så man ikke kunne røre dem.
De fortalte at de alle havde skilt sig fra deres koner, de havde så fået nye
lejligheder i samme boligblok, og sikrede sig at der var tøj og tandbørster
osv i lejlighederne. De ekstra lejligheder lejede de så ud til somaliske
asylsøgere, - som kunne betale, fordi de tjente penge på at hente khat i
Holland, dem i toget fik også en del af denne khat, som de så havde en
lejlighed til at sidde og tygge sammen i. "Når I gør det så let, så må I
forvente, at vi benytter os af det", fortalte de Wesselbo. Han var da heller
ikke forarget. Vores gamle systemer i Danmark kan ikke bruges mere, der er
for mange, som er villige til at snyde med dem, - også gammeldanskere.

Vi må til at bruge Lenins lære: "Tillid er godt, men kontrol er bedre" -
desværre.

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-06 11:06

> [...]

> for mange, som er villige til at snyde med dem, - også gammeldanskere.
>
> Vi må til at bruge Lenins lære: "Tillid er godt, men kontrol er bedre" -

Det der er underligt, og ikke så lidt trist, er at de borgerlige ikke kan
indse, hvilket lærestykke, vi her har.
Indvandrene benytter helt naturligt de muligheder de har, for at tiltuske
sig mest muligt fra de offentlige kasser.

Evner man ikke at indse, at sådan opførsel b.la. skyldes, at man ikke er i
besiddelse af den folkelige sammenhængskraft, vi i generationer har opbygget
her i landet?

Og at man, ved at arbejde for større ulighed, vil opnå lige nøjagtig den
holdning hos mange danskere?

I dag er det, heldigvis, alene det liberale overklassepak, der ikke gar
evnen til at solidarisere sig, men ønsker at rage til sig.

Når i har fået øget uligheden, så skal i bare se, hvad i vil blive udsat for
fra underklassens side.

Det bliver dyrt, i den sidste ende.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-04-06 17:36

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> Vi må til at bruge Lenins lære: "Tillid er godt, men kontrol er bedre" -
> desværre.

Aldeles ikke - afskaf de tossede velfærdsordninger, og tilliden kan
komem på fode igen.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-04-06 17:36

Jens Bruun <bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> Er du et sekund i tvivl om, at muslimske indvandrere også er statistisk
> overrepræsenteret i denne forbindelse?

Jeg er usikker. Jeg har ikke set nogle statistikker der sammenligner
antallet af danske socialbedragere med antallet af indvandrende ditto.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Kim2000

Dato : 07-04-06 17:12

> Jeg er usikker. Jeg har ikke set nogle statistikker der sammenligner
> antallet af danske socialbedragere med antallet af indvandrende ditto.

Der kan vi da tale om faktafornægtelse, hele artiklen handler netop om det.

mvh
Kim

Fra : Egon Stich

Dato : 08-04-06 09:51

> [...]
>
> Jeg er usikker. Jeg har ikke set nogle statistikker der sammenligner
> antallet af danske socialbedragere med antallet af indvandrende ditto.

Det kommer du heller ikke til.
Den slags statistikker, som ellers kunne afklare mange ting for
befolkningen, er dømt "i strid med menneskerettighederne".

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 04-04-06 18:57

> Tja, det kan vel kun klandre det offentlige system for.

Og hvordan det?

Jeg er egentlig sikker på at vi to ville være enige om at bistandssystemet
anno 1980' erne faktisk var et sindssygt godt system, men da "alle" begyndte
at dels snyde med det og dels _udnytte_ systemet fremfor at benytte det, så
måtte man igang med alverdens (desværre nødvendige) stramninger,
kontrolfunktioner osv osv. Det er træls, for alle de gode ordninger der blev
lavet i sin tid for at hjælpe de svageste er på det groveste blevet
udnyttet. Her kan man tage det værste eksempel, nemlig at veluddannede
udnytter efterlønsordningen. En ordning der var lavet for de svageste,
benyttes nu i stor stil af de stærkeste. En anden er huslejetilskuddet, igen
en ordning, der var sindssyg god for de svageste i samfundet, udnyttes i dag
af alle.

I dag handler velfærdsydelser ikke om det er noget man har brug for, men om
man har ret til dem. Har man ret til dem skulle man tro alle tænker så
_skal_ de bruges.

mvh
Kim

Fra : Mark Jensen

Dato : 04-04-06 22:18

On Tue, 4 Apr 2006 19:56:42 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfmail.dk>
wrote:

> [...]
>en ordning, der var sindssyg god for de svageste i samfundet, udnyttes i dag

Du er modstander af universalismen i det danske velfærdssystem?
Jeg er ikke nødvendigvis uenig, men argumentet for at alle har lige
meget ret til alle goder, er at vi er fælles om at betale til gildet,
og at svage får endnu dårligere selvbillede, hvis de betragter hjælpen
som almisser eller fattigdomshjælp i stedet for at se det som et gode
for alle.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-06 19:05

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> Invandrerne snyder og bedrager de offentlige kasser

Mage til gammel nyhed skal man da lede længe efter. Hvem har stået bag en
stor del af narkohandlen i DK i det sidste årti, hvem står bag størstedelen
af voldsforbrydelser, hvem driver organiseret svindel med ulovlig
importerede varer fra kiosker, hvem bemander uhygiejniske pizzarier med folk
uden arbejdstilladelse, bistandsklienter og dagpengemodtagere, svindler med
moms og skat sammesteds, og forlanger respekt og særbehandling lige fra
vuggestuen til alderdomshjemmet dette til trods?

Dette indser de selvfede, bedrevidende åndsfyrster hos de rabligale desværre
nok for sent til at vi kan nå at gøre noget ved det. Desværre er
sandsynligheden for at de vil indrømme at de tog fejl så lille, at det kan
afskrives som umuligt.

Mvh, Ulrik

Fra : Henri Gath

Dato : 04-04-06 19:14

"Ulrik" <v o n d a h e AT u s a DOT c o m> skrev i en meddelelse
> [...]
> sandsynligheden for at de vil indrømme at de tog fejl så lille, at det kan

Touche!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 04-04-06 19:35

"Ulrik" <v o n d a h e AT u s a DOT c o m> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>
> Mage til gammel nyhed skal man da lede længe efter. Hvem har stået bag en
> stor del af narkohandlen i DK i det sidste årti,

Narko er en privat og frivillig sag, intet at klandre indvandrerne for
her.

> hvem står bag størstedelen
> af voldsforbrydelser,

enig.

> hvem driver organiseret svindel med ulovlig
> importerede varer fra kiosker,

Giver mig mere for mine penge fordi jeg kan få billige sodavand uden
pant. Lad os få noget mere af det, tak!

> hvem bemander uhygiejniske pizzarier

Hvis de er uhygiejniske, så er det op til folk selv at vælge dem fra.
Markedet klarer resten.

> med folk
> uden arbejdstilladelse,

Kan ikek se hvorfor man skal have en billigelsesattest fra staten for at
kunne arbejde her i landet.

> bistandsklienter og dagpengemodtagere,

Kan jeg igen ikke klandre indvandrerene for. De kan sku da godt se hvor
lidt de får ud af at arbejde har i landet med en marginalskat på 43% og
højere... de vælger meget naturligt arbejdet fra - en ganske naturlig
reaktion.

> svindler med
> moms og skat sammesteds,

Fint! Pengene tilhører borgerne, ikke staten!

> og forlanger respekt og særbehandling lige fra
> vuggestuen til alderdomshjemmet dette til trods?

Enig. Men dette skyldes kulturradikalisternes fedten for dem. Hvis vi
fra starten havde afvist de krav der bliver stillet og mødt dem med en
betonmur, så havde vi ikek haft de problemer i dag.

> [...]
> nok for sent til at vi kan nå at gøre noget ved det. Desværre er
> sandsynligheden for at de vil indrømme at de tog fejl så lille, at det kan

De radigale ligger 2 fod under jorden før problemerne de har plantet
kimen til opstår her i landet.

VI må rejse en skamstøtte til spot og spe for de politikere, der har
bragt landet ud i den krise vi er i nu.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Kim2000

Dato : 04-04-06 20:03

> VI må rejse en skamstøtte til spot og spe for de politikere, der har
> bragt landet ud i den krise vi er i nu.

Hvilken krise?

Den absolut største "krise" der er, er ikke bistandssystemet og
arbejdsløshedskasserne, men derimod at det ikke praksiseres. Hvis man er
arbejdsløshed akedemiker i København, nytter det altså ikke at AF ikke vil
anvise et arbejde i Lemvig (Staten kan så gøre som i Sverige, hvor man
hjælper folk med at flytte og finde bolig), og det nytter heller ikke at
personen bare kan sige nej. Er man ufaglært på Lolland, så er det fx dybt
mystisk at jordbæravlerne ikke kan få anvist arbejdere til høsten. Hvis man
er arbejdsløs skal man naturligvis behandles ordentligt - og hvis man siger
nej til et arbejde, må kassen ligeså naturligt smække i med et brag.

mvh
Kim

Fra : Egon Stich

Dato : 05-04-06 17:41

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
siger
> nej til et arbejde, må kassen ligeså naturligt smække i med et brag.

Nu må du liiige nære dig
Du vil da ikke forlange, at den akademiske overklasse skal finde sig i, at
blive sendt på arbejde?
Den slags mener æggehoverdene, er forbeholdt timelønnede.

MVH
Egon

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 04-04-06 20:31

Jesper wrote:

> Invandrerne snyder og bedrager de offentlige kasser
>
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=718536/

Når staten bemægtiger sig så stor en del af samfundets værdier, som
tilfældet er det i Danmark, så kan man ikke undres over at svage sjæle
forsøger at stjæle fra de bugnende offentlige kasser.

Man kan heller ikke, når man tager deres kulturelle stade i betragtning,
undre sig over at det specielt er indvandrerne, som er svage sjæle. De
er kommet til Danmark for at nyde godt af den offentlige forsørgelse af
ikke-arbejdende, og har ganske åbenlyst ikke haft nogen moralske
skrupler ved dette.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : sbj@pc.dk

Dato : 05-04-06 18:04

Fra:   Jesper:
Invandrerne snyder og bedrager de offentlige kasser

Sikke nogle slubberter, det kunne indfødte danskere da aldrig finde
på!
Alle dem der arbejder sort, det er garanteret osse indvandrere.

Fra : JBH

Dato : 05-04-06 21:06

Fra: Jesper:
Invandrerne snyder og bedrager de offentlige kasser

Sikke nogle slubberter, det kunne indfødte danskere da aldrig finde
på!

Jo, det må de kunne for undersøgelsen viste at hvergang een dansker snød,
var der tilsvarende 5 indvandrere som snød...Men det må være 5 enkeltstående
tilfælde. Det er naturligvis de danske snydere vi skal jagte da det må være
dem som koster samfundet kassen.

>Alle dem der arbejder sort, det er garanteret osse indvandrere.

Næppe. Mange indvandrere gider slet ikke arbejde, men det er da rigtigt at
en stor del af de indvandrere som arbejder, gør det mens de også modtager
f.eks sociale ydelser .

JBH

Fra : Jesper

Dato : 06-04-06 08:33

<sbj@pc.dk> wrote:

> [...]
> på!
> Alle dem der arbejder sort, det er garanteret osse indvandrere.

Bullshit! Undersøgelse der lige er offentligtgjort viser et kraftigt
fald i sort arbejde.

http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=719276/
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-06 11:11

> Bullshit! Undersøgelse der lige er offentligtgjort viser et kraftigt
> [...]

Er der ikke een eller anden, der kan forklare mig, hvorledes man laver en
valid "undersøgelse" af omfanget af sort arbejde?

Sådanne kan da alene findes, og tillægges betydning, i een eller anden
regnedrengs vrangforestilling?

Disse dårligt uddannede personer, med tunnelsyn, tror da at alt kan aflæses
i et regneark?
Og at tåbelige teorier bliver til sandhed, ved at indtastes i et sådant?

Maren i Kjæret har vist betydelig bedre reel opfattelse af mange af de ting,
æggehovederne udtaler sig om.

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 06-04-06 16:26

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Maren i Kjæret har vist betydelig bedre reel opfattelse af mange af de ting,

Den "en eller anden regnedreng" du taler om er såmænd Rockwoolfondens
Forskningsenhed og de er nået frem til det resultat ved at interviewe
1000 danskere.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-06 11:07

Fra: Jesper:
[...]

Alle de selskaber, der ikke betaler skat, er de ikke socialbedragere?

Egon