Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Check i us dollars
Fra : Thomas

Dato : 04-05-06 15:16

Jeg har modtaget en check på 50 us dollars.
Hvad skal jegf gøre med den :)

Bgbank tager 100 kr for at veksle den.

Fra : Bo Mortensen

Dato : 05-05-06 22:44

"Thomas" <hhk@kjkjk.jk> skrev i en meddelelse
> Jeg har modtaget en check på 50 us dollars.
> Hvad skal jegf gøre med den :)
>
> Bgbank tager 100 kr for at veksle den.

100 kr. i gebyr for at veksle udenlandske checks er vist meget normalt.
Hvis du ikke er kunde i andre pengeinstitutter end BG Bank, er der vist
ikke meget andet at gøre med checken end at få den vekslet i BG Bank.

Andre banker kan være meget dyrere hvis du ikke er kunde i forvejen.

Surt, men desværre virkeligheden. En check kræver manuel håndtering
og det vil gebyrgribbene have penge for.

/Bo

Fra : K.T.

Dato : 06-05-06 07:12

"Thomas" <hhk@kjkjk.jk> skrev i en meddelelse
> Jeg har modtaget en check på 50 us dollars.
> Hvad skal jegf gøre med den :)

Du kan bruge den til at tænde op i pejsen - hvis du har en. Allternativet er
bålet næste gang du skal baege snobrød.

Knud

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 08-05-06 21:21

"Thomas" <hhk@kjkjk.jk> skrev i en meddelelse
> Jeg har modtaget en check på 50 us dollars.
> Hvad skal jegf gøre med den :)
>
> Bgbank tager 100 kr for at veksle den.

Tjah, $50 bliver jo til ca. 297 DKK, så lidt bliver der da til overs hvis du
får den vekslet. Men det er vist meget normalt at bankerne tager 75-100 kr.
for at veksle en udlandsk check.

Just my $0.02 worth,
Ole.

*filter i adressen*