Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
AGF og pengene. Hvor forsvandt de hen.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 01-05-06 21:23

Jeg har overfladisk fulgt med i AGF's nedtur over de seneste år.
Surt...

Det er ærgerligt at se på at dem fra "djævleøen" løber med mesterskabet
igen og igen.

Men jeg er stadig forbavset over hvor mange penge de kunne brænde af hos
AGF.

Hvordan gør man det.? - Har nogen her en seriøs forklaring på styringen
af økonomien.?
Eller henvisning til internetsider med en vurdering.?

Dvs. vurdering af Kurt Andersen's tilskud, indtægter fra sponsorer, TV,
tilskuer indtægter og andre indtægter, - contra forbrug.?

Danske spillere i AGF's niveau får vel "ikke mere" end 5 - 800.000 pr år
i snit.?
Og de har vel max. 20 spillere der skal have dette "lille beløb".?
Og en træner til 1 - 2 mio.?

Dertil løn til ansatte, og leje af stadion.

Hvordan kan de konstant have underskud, med de indtægter de trods alt må
have.???

Jeg har ikke fulgt meget med i emnet i medierne, så måske er
forklaringen helt logisk.? Men det har endnu ikke vist sig klart for mig.

Hvis du ikke har et seriøst bidrag til debatten om økonomi, vil jeg
foreslå at du ikke kommenterer dette.

Mvh. Jørgen

Fra : Peter T.

Dato : 01-05-06 22:06

Jørgen Rasmussen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har ikke fulgt meget med i emnet i medierne, så måske er
> forklaringen helt logisk.? Men det har endnu ikke vist sig klart for
> mig.

Der var engang nogle artikler om stadionleje for nogle år siden, hvor AGF
betalte den - helt uden sammenligning - dyreste leje i Danmark. Derudover
har jeg ingen anelse om hvilket hul pengene fosser ud af.

--
Mvh. Peter T.

Fra : michael

Dato : 02-05-06 02:25

De forsvinder da ganske enkelt i spillernes lommer. Dit bud på at
spillerne, altså de højtlønnede, tjener maks 5-800.000 holder ikke.

I sæsonen 2004/2005 havde Århus Elite (indeholder AGF Fodbold, Århus GF
Håndbold og Bakken Bears Basketball) lønudgifter på 35,1 mio.

Præcist hvor stor del af de 35,1 mio der går til superligaspillerne er
ikke udspecificeret, men i hvert fald halvdelen om ikke 3/4 vil jeg tro,
da hverken håndbold eller slet ikke basketball sikkert har ret store
lønninger.

Så der er altså nogle spillere, der trækker en heftig hyre, selvom man
absolut ikke leverer varen.

Kilde:
http://www.aarhuselite.dk/media/184/%C5rsrapporter/05-r001_PNi_BMS_bju_97600305001.pdf

/michael

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-05-06 06:27

Tue, 02 May 2006 03:25:28 +0200, skrev michael, på 57 linier, i
<4456b51c$0$890$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> [...]
>lønninger.
>
>Så der er altså nogle spillere, der trækker en heftig hyre, selvom man

Altså gennemsnit på 333.000.- pr. ansatte.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : michael

Dato : 02-05-06 16:08

> Altså gennemsnit på 333.000.- pr. ansatte.

Prøv så lige at trække samtlige basketballspillere, alle de
deltidsansatte håndboldspillere, talentspillerne i AGF samt menige
kontoransatte fra. Så kommer der et temmelig højt løngennemsnit for
spillerne i fodboldtruppen.

/michael

Fra : Karsten Andersen

Dato : 02-05-06 17:39

Tue, 02 May 2006 17:08:21 +0200, skrev michael, på 38 linier, i
<445775fe$0$930$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

> [...]
>deltidsansatte håndboldspillere, talentspillerne i AGF samt menige
>kontoransatte fra. Så kommer der et temmelig højt løngennemsnit for

Og.. jeg har intet imod spillerne har en ordenlig løn.
Men der er langt op til de alle kan have milliongage.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Bagmanden

Dato : 02-05-06 20:55

Karsten Andersen wrote:
> Og.. jeg har intet imod spillerne har en ordenlig løn.
> Men der er langt op til de alle kan have milliongage.

Hmm, dem der er ansat på forskerløn ligge ganske givet op mod
trekvart til millionen, nogle få i SAS ligaen ligger betydeligt
over. Vandbærerne har sikkert en månedsløn på ca. 40.000 kr.

For alle spillere gælder det at de får ekstra for erhvervede
points, sølvtøj, spillede kampe, sponseringer og så videre.
Stjernene får typisk en højere procentsats end vandbærerne!

For spillere på forskerløn vil kontaktudløb, eller ved udløb at
perioden hvor man kan være under forskerordningen, betyde at de
skal forlade landet eller gå til en løn på alm. skattevilkår med
samme nettobeløb som på forskerløn, hvis klubben ellers har råd
til det!
--
F.B.

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 22:27

"Bagmanden" <zillyink@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, dem der er ansat på forskerløn ligge ganske givet op mod trekvart til
> millionen, nogle få i SAS ligaen ligger betydeligt over. Vandbærerne har
> sikkert en månedsløn på ca. 40.000 kr.

Måske jeg ikke helt forstå princippet, men egentligt burde de der får
forskerløn vel være relativt billigere end dem der ikke gør, da de jo
betaler væsentligt mindre i skat, og derfor kan spises af med en lavere
nettoløn?

/Kristian

Fra : michael

Dato : 03-05-06 00:20

> [...]
> forskerløn vel være relativt billigere end dem der ikke gør, da de jo
> betaler væsentligt mindre i skat, og derfor kan spises af med en lavere

I forskerordningen er der det krav, at spilleren brutto skal tjene
minimum 687.000 kroner om året.

/michael

Fra : Peter Andersen

Dato : 02-05-06 23:27

Bagmanden wrote:

>: For alle spillere gælder det at de får ekstra for erhvervede
>: points, sølvtøj, spillede kampe, sponseringer og så videre.

Det kan ikke have været særligt dyrt i GF på det seneste.

--
____________________
Peter Andersen

Fra : michael

Dato : 02-05-06 21:37

> Og.. jeg har intet imod spillerne har en ordenlig løn.
> Men der er langt op til de alle kan have milliongage.

Næh nej. Det er ikke deres skyld at klubben har en elendig økonomi. Det
er de sportschefer og direktører, der har underskrevet kontrakterne. Men
spørgsmålet lød på, hvor pengene er forsvundet hen. Og sidste sæson
forsvandt der altså over 35 mio ned i de ansattes lommer.

/michael

Fra : Henrik Sahl

Dato : 02-05-06 21:13

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.bb> wrote in message
> [...]
>
> Dertil løn til ansatte, og leje af stadion.
>
> Hvordan kan de konstant have underskud, med de indtægter de trods alt må

Udgiver de ikke et regnskab hvor man kan se lidt overordnet hvad det er de
brænder pengene af på og hvad de egentligt får for TV, billetter og onkel
Andersen ?

Mvh
Henrik

Fra : michael

Dato : 02-05-06 21:35

> [...]
er de
> brænder pengene af på og hvad de egentligt får for TV, billetter og

Mere detaljeret er det vist kun Lars Windfeld og bestyrelsen, der kender
til.

/michael

Fra : Henrik Sahl

Dato : 02-05-06 21:13

Fra : Rasmus Nedergaard Th~

Dato : 23-06-06 21:16

Problemet er vel netop - at der ikke har været en seriøs styring.