Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Bog til bogføring samt et par enkelte post~
Fra : kielrasmussen@gmail.~

Dato : 01-05-06 14:55

Hej

Jeg er netop begyndt at bogføre for en mindre virksomhed, og jeg
sidder med nogle bilag som jeg ikke helt ved hvad jeg skal stille op
med.

Det drejer sig primært omkring bilag, hvor salgsmedarbejdere er ude af
huset. Når de vender hjem får jeg et stak bilag for mad og drikke som
de har spist/drukket for på deres rejse mellem virksomheden og kunden.
Hvad skal dette posteres som, og kan vi anvende købsmomsen til at
trække fra i momstilsvaret?

Derudover vil jeg høre om i kendte til en god bog omkring bogføring?
Nærmest et opslagsværk, som hjalp i tilfælde som det ovenstående.
Det samme gælder moms, om man kan få en bog hvori det fremgår
hvilket udgifter som kan fragå i momstilsvaret og hvilke som ikke kan.

MVH

Kenneth

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-05-06 17:05

> [...]
> de har spist/drukket for på deres rejse mellem virksomheden og kunden.
> Hvad skal dette posteres som, og kan vi anvende købsmomsen til at

Se nedenstående link.

> [...]
> Det samme gælder moms, om man kan få en bog hvori det fremgår
> hvilket udgifter som kan fragå i momstilsvaret og hvilke som ikke kan.

Du kan starte med at læse i denne folder fra KPMG - "fakta om skat 2005/06":
http://www.kpmg.dk/view.asp?ID=1932

.... den er et gået opslagsværk. På de sidste sider finder du oversigter m.
momsfradrag mv. Håber det kan hjælpe dig.

--
Mvh/TK
sælges: 1997 Camaro Z28 30th Anniversary