Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
fradrag for nødhjælp?
Fra : ___P.Sir

Dato : 29-04-06 11:00

Er der noget om at bidrag til f.eks. folkekirkens nødhjælp er
fradragsberettiget - eller er det også fjernet?
Preben

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-04-06 11:23

Den 29-04-06 11.59 skrev ___P.Sir følgende:
> Er der noget om at bidrag til f.eks. folkekirkens nødhjælp er
> fradragsberettiget - eller er det også fjernet?

Gaver til godkendte almennyttige organisationer kan fratrækkes på
selvangivelsen. De første 500 kroner kan dog ikke fratrækkes, og der er
et loft på lidt over 7.000 kroner.

Du kan evt. læse lidt om reglerne her:
http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=70034&vID=0&search=Folkekirkens%A4N%F8dhj%E6lp

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Slip musen fri, og styr i stedet computeren lynhurtigt med tastaturgenveje.

Fra : Morten S Hansen

Dato : 01-05-06 18:18

> Gaver til godkendte almennyttige organisationer kan fratrækkes på
> selvangivelsen. De første 500 kroner kan dog ikke fratrækkes, og der er et
> loft på lidt over 7.000 kroner.

Desuden kan du tegne et gavebrev hvor du binder dig til et vist beløbt i 10
år - så er hele bidraget skattefrit!

/morten

Fra : alexbo

Dato : 29-04-06 11:23

"___P.Sir" skrev

> Er der noget om at bidrag til f.eks. folkekirkens nødhjælp er
> fradragsberettiget - eller er det også fjernet?

Hvad mener du med "også fjernet", hvad er da fjernet?

Vilkårende for fradrag står på folkekirkens nødhjælps hjemmeside,
www.noedhjaelp.dk

mvh
Alex Christensen

Fra : ___P.Sir

Dato : 29-04-06 12:07

> Hvad mener du med "også fjernet", hvad er da fjernet?

Ah, der er da en del af disse ligningsmæssige fradrag, der er forsvundet
"gennem tiderne" - det var det, jeg mente. Skete vel primært under Stavad.
Hvad med "3-kants kørsel" - er det ikke også væk?
Preben

Fra : Poul Christensen

Dato : 29-04-06 16:42

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in

Hvad med "3-kants kørsel" - er det ikke også
> væk?

Er da vist omfattet af § 9 b i ligningsloven

mvh
Poul Christensen