Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Pension - fradrag?
Fra : SrS

Dato : 18-04-06 18:43

Hej

Så er det store selvangivelsesdag

Min kone hare en 10/5% pensionsordning, dvs. 10% betalt af arbejdsgiver, og
5% betalt af egen løn.

Skal de 5% indbetaling indberettes under rubrik 21 eller 22? Eller skal det
slet ikke indberettes?

Rart med en kone, der er noget værd, også når hun bliver gammel

Peter

Fra : KT

Dato : 18-04-06 19:10

Det skulle ikke være nødvendigt at skrive noget om den ordning. Jeg får ud
fra den er arbejdsgiver administreret.

Knud

Fra : Michael

Dato : 19-04-06 00:01

"KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> wrote in message
> Det skulle ikke være nødvendigt at skrive noget om den ordning. Jeg får ud
> fra den er arbejdsgiver administreret.
>
> Knud
>

> "SrS" <SrS@fjernes_os.dk> skrev i en meddelelse

Jo, de 5% skal indberettes, såfremt der ikke står noget i forvejen. Om det
er 21 eller 22, kommer and på om det er en kapital- eller rate-pension.

Fra : KT

Dato : 19-04-06 18:39

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, de 5% skal indberettes, såfremt der ikke står noget i forvejen. Om det
> er 21 eller 22, kommer and på om det er en kapital- eller rate-pension.

Nej - kun hvis det er privat ordning skal der indberettes noget.

Knud

Fra : Michael

Dato : 19-04-06 20:40

> "Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Nej - kun hvis det er privat ordning skal der indberettes noget.
>
> Knud

Det er altså ikke korrekt. Jeg har selv en arbejdsgiver-administreret
pension, hvor firmaet betaler 10% og jeg selv yderligere 10%. Selvangivelsen
fra skattevæsenet viser et stort nul der hvor mine 10% burde være - derfor
skal der selvfølgelig angives hvor meget der betales selv.

Fra : KT

Dato : 19-04-06 20:55

> [...]
> Selvangivelsen fra skattevæsenet viser et stort nul der hvor mine 10%
> burde være - derfor skal der selvfølgelig angives hvor meget der betales

Måske - men det er altså ikke normalt. Den slags ordninger klares
indberetning via arbejdsgiver.

Knud

Fra : Jens G

Dato : 20-04-06 07:57

On Wed, 19 Apr 2006 21:39:35 +0200, "Michael" <a@b.dk> wrote:

> [...]
>fra skattevæsenet viser et stort nul der hvor mine 10% burde være - derfor
>skal der selvfølgelig angives hvor meget der betales selv.

Er det store nul så ikke fordi din egenbetaling er trukket fra på
lønsedlen inden skatten beregnes? Sådan er det på min.
Hvis man så også selv opgiver beløbet får man to gange fradrag,
hvilket jo er fedt nok, men næppe accepteres af skattefar.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Michael

Dato : 22-04-06 16:33

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis man så også selv opgiver beløbet får man to gange fradrag,
> hvilket jo er fedt nok, men næppe accepteres af skattefar.

Jo for søren - du har helt ret. Så har jeg vist lavet en brøler på min
selvangivelse i nogle år... ups

Fra : Jens G

Dato : 23-04-06 08:58

On Sat, 22 Apr 2006 17:32:43 +0200, "Michael" <a@b.dk> wrote:

>Jo for søren - du har helt ret. Så har jeg vist lavet en brøler på min
>selvangivelse i nogle år... ups

Jeg kan så ikke forstå skattefar ikke har reageret på det?

De har nogle grænser for hvornår alarmlamperne blinker når der er
forskel på indberettet og selvangivet, så beløbet må ligge under det.

Fra : Michael

Dato : 23-04-06 11:07

> [...]
>
> De har nogle grænser for hvornår alarmlamperne blinker når der er
> forskel på indberettet og selvangivet, så beløbet må ligge under det.

Tja, jeg ved det ikke, men jeg ved at jeg får en ordentlig efterregning i
år - øv.

Fra : Ole C

Dato : 19-04-06 08:02

SrS skrev blandt andet:

> Min kone hare en 10/5% pensionsordning, dvs. 10% betalt af
> arbejdsgiver, og 5% betalt af egen løn.
> Skal de 5% indbetaling indberettes under rubrik 21 eller 22? Eller
> skal det slet ikke indberettes?

Det lyder som om ordningen er arbejdsgiveradministreret - og så skal hun
ikke selv indberette noget.

--
vh
Ole C