Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Pensionsopsparing
Fra : Anita

Dato : 15-04-06 18:06

Hvad gør I?

Vi er hhv. 27 og 30 år gamle. Satser ikke på efterløn. Sætter hhv. 11 og 17
% af lønnen i pensionsordninger via job. Men måske burde vi gøre noget mere.
Vi overvejer at sætte ca. 2000 pr mdr. ind på en kapitalpension (tror jeg
nok), så manden kan slippe for topskatten. Bankrådgiveren nævnte at det kun
ville koste ca. 800 kr. netto

Men hvad giver det i den sidste ende? Hvor meget mere vil man have at gøre
med til den tid? Det er svært at vurdere.

Men fortæl lidt om hvilke overvejelser I gør jer.

Venligst Anita

Fra : RIP

Dato : 16-04-06 00:16

Den bedste langsigtede investering er efter min mening køb af fast ejendom.

mvh René

Fra : Anita

Dato : 16-04-06 00:45

"RIP" <petersen@unomail.dk> skrev

> Den bedste langsigtede investering er efter min mening køb af fast
> ejendom.
>
> mvh René

Det har vi gjort :)

Venligst Anita

Fra : Poul Christensen

Dato : 16-04-06 10:05

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in

> [...]
> kapitalpension (tror jeg nok), så manden kan slippe for topskatten.
> Bankrådgiveren nævnte at det kun ville koste ca. 800 kr. netto

Det er ratepensioner og andre ordninger med løbende udbetalinger, der
giver fradrag i topskatten.

Om en pensionsordning for jer er fornuftigt eller ej? tjah det er
umuligt at sige. Pengene kan i hvert altid trækkes ud mod 60 pct.s
beskatning.

mvh
poul christensen

Fra : Lise Gerd Pedersen

Dato : 16-04-06 18:40

Hej Anita

Uanset hvor godt I måtte have det sammen, er det en god idé at overveje,
hvordan I vil fordele jeres samlede pensionsopsparing, hvis I går fra
hinanden en gang i fremtiden. Det er nok lettere at blive enige om det nu,
end under en evt. bodeling

Se reglerne her:
http://www.familieadvokaten.dk/Emner/574.html

Der er et lovforslag på vej, som kan vende op og ned på disse regler. Se
http://www.themis.dk/synopsis/docs/Kommentar_til_bet_1466_2005.html

Mvh.
Lise

Fra : Anita

Dato : 16-04-06 19:53

"Lise Gerd Pedersen" <lise@SLETlisegerd.dk> skrev

> [...]
> hvordan I vil fordele jeres samlede pensionsopsparing, hvis I går fra
> hinanden en gang i fremtiden. Det er nok lettere at blive enige om det nu,

Idet vi er gift vil alt vel skulle deles alligevel, eller?

Tak, det vil jeg prøve at se på.

Venligst Anita

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-04-06 03:39

In article <9b8ac$44428f47$563006c1$11777@news.jay.net>, Anita wrote:
> "Lise Gerd Pedersen" <lise@SLETlisegerd.dk> skrev

> Idet vi er gift vil alt vel skulle deles alligevel, eller?

Nej, livrenter deles ikke (man kan lave sin egen pension om hvis
ægteskabet knirker og så beholde sin egen + halvdelen af partnerens).

Ny regler giver muligvis opspareren eneret uanset type.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-04-06 03:37

In article <af119$444124a7$563006c1$19272@news.jay.net>, Anita wrote:
> [...]
> med til den tid? Det er svært at vurdere.
>
> Men fortæl lidt om hvilke overvejelser I gør jer.

Da de andre er lavrisiko, så smid disse i højere risiko. Sidste år gav
Danica 100% aktier 40% forrentning, Danica Link Østeuropa over 70%.

Med lidt held overhalder denne opsparing hurtigt de andre penge i har.

Bemærk at disse penge måske snart bliver mandens særeje, medmindre i
har en tinglyst ægteskabskontrakt på noget andet.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)