Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Økonomisk rådgivning!
Fra : Dennis

Dato : 09-04-06 13:02

Vi står muligvis for at den ene i husstanden der bliver arbejdsløs. På den
baggrund har vi søgt rådgivning i vores bank vedr. omlægning af vores
realkreditlån og boliglån. Den ene bankrådgiver siger èt og en anden noget
andet i samme bank. Alt i alt føler vi ikke at vi kan have tiltro til vores
bankrådgiver(ere) da det for os mest lugter af at de skal lave penge til
banken, desværre. Vi har ikke selv den store økonomiske indsigt i
omlægninger m.v, så derfor søger vi hjælp. Hvor kan vi få en saglig,
rådgivende og vejledende hjælp uden at det koster en formue. Vores budget er
i og for sig simpelt nok, men vi ønsker blot rådgivning omkring en evt.
omlægning, og om det vil være fordelagtigt for os.

Venligst
Dennis

Fra : KT

Dato : 09-04-06 13:14

"Dennis" <xx@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er i og for sig simpelt nok, men vi ønsker blot rådgivning omkring en evt.
> omlægning, og om det vil være fordelagtigt for os.

På helt kort sigt er det ikke muligt at opnå fordele ved omlægning - derfor
vil det bedste råd være at komme i arbejde igen.

Så kan I herfra gå igang med via seriøse rådgivere at finde den bedste
løsning - prøv f.eks. en uafhængig revisor.

Knud

Fra : Dennis

Dato : 09-04-06 13:23

> [...]
>
> Så kan I herfra gå igang med via seriøse rådgivere at finde den bedste
> løsning - prøv f.eks. en uafhængig revisor.

Hej Knud

Vi satser også på at der hurtigt vil vise sig et arbejde, og at vi derfor
ikke behøver omlægninger. Men vi må være forberedt på at tingene kan udvikle
sig i retning af at den ene skal gå hjemme i en længere periode. Vi havde
hørt fra venner at en evt. omlægning vil kunne "frigive penge" så vi
samtidig kunne betale vor bil ud, og evt. også kunne fjerne vores boliglån.
Derved så kun have et realkreditlån. Men vi kan ikke med vores økonomiske
indsigt se alle detaljer i en sådan omlægning. Vores restgæld er jo ikke
særlig stor, så vi er lidt i "vildrede".

/Dennis

Fra : KT

Dato : 09-04-06 14:15

Endnu engang - find en uafhængig rådgiver - for eksempel en revisor. For
3-5000 kr. vil han nok være istand til at spendere nogen timer på Jer.

Det er da klart, at har i friværdi i huset vil det kunne lade sig gøre at
belåne den og bruge de penge til at indfri billån og diverse klatgæld.
Økonomien i det skal der jo bare regnes på - og det kan man ikke uden at
kende de præcise tal.

Effekten vil det tage minimum et kvartal inden I mærker - jeg går ud fra i
afdrager på realkreditten kvartalsvis.

Knud

Fra : Søren Mors

Dato : 09-04-06 18:03

Dennis wrote:

> [...]
> hørt fra venner at en evt. omlægning vil kunne "frigive penge" så vi
> samtidig kunne betale vor bil ud, og evt. også kunne fjerne vores boliglån.

Hvis i har en friværdi, vil i kunne få nogle penge i hånden. Ulempen ved
det er at de skal betales tilbage (sådan er det jo med lån). Tager i et
30 årigt tillægslån for at betale bilen, vil i jo afdrage på den længe
efter den er gået til de evige parkeringspladser. Det bliver nok lidt surt.

Har i haft huset nogle år vil i muligvis kunne få en lavere månedlig
ydelse til kreditforeningen ved at lægge om til et nyt 30 årigt lån. På
sigt er der ikke nogen besparelse i det, men her og nu giver det en
lavere ydelse.

Søren Mors

Fra : Ivar

Dato : 09-04-06 19:50

Dennis skrev:

> På den baggrund har vi søgt rådgivning i vores bank vedr. omlægning af vores
> realkreditlån og boliglån.

Hvor gamle er de lån?

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Dennis

Dato : 09-04-06 20:05

> Hvor gamle er de lån?

Hej Ivar

De har en restløbetid på 16 år.

/Dennis

Fra : Ivar

Dato : 13-04-06 15:23

Dennis skrev:

> Hej Ivar

> De har en restløbetid på 16 år.

Alderen på lånet har mere at sige end restløbetiden, hvis du
er interesseret i reelle besparelser.
Hvis det er 4 år gammelt er der højst sandsynligt intet at hente.
Betalingen kan udskydes, men det vil højest sandsynligt blive
en reel forøgelse af udgiften.
Hvis lånet er 14 år gammelt kan det utvivlsomt omlægges med fordel.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan: