Udrulning af marcipan
Fra : Marianne

Dato : 12-05-06 20:44

Hej

Jeg skal lave et marcipanlåg til en kage. Det skal rulles ud, men jeg er i
tvivl om, hvad man mon ruller på? Bruger man mel som hvis det havde været
dej, eller?

mvh
marianne

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-05-06 21:07

On Fri, 12 May 2006 21:44:14 +0200
"Marianne" <handel@lundbak.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg skal lave et marcipanlåg til en kage. Det skal rulles ud, men jeg
> er i tvivl om, hvad man mon ruller på? Bruger man mel som hvis det
> havde været dej, eller?

jeg plejer at banke det halvfladt og så placere det mellem 2 fryseposer
(en der ligger fladt på border, så marcipan, og så en pose ovenpå.
Nu kan du rulle løse oven på den øverste plastikpose og du kan uden
problemer fjerne poserne når du har rullet marcipanen helt tynd.

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 12-05-06 22:17

Rådet som kim giver er rigtig godt, men ellers så bruger man ikke mel
men flormelis :).

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-06 22:54

"Marianne" <handel@lundbak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tvivl om, hvad man mon ruller på? Bruger man mel som hvis det havde været

Ingen mel og ingen flormelis. Rul marcipanen ud mellem to stykker bagepapir.
Intet hænger fast, og det er ikke svært at få det over på kagen. - Og
bagepapiret kan genbruges til bagning, hvis man hører til den meget
sparsommelige type ;)

Tina

Fra : Max

Dato : 12-05-06 23:01

Hej Marianne

> Jeg skal lave et marcipanlåg til en kage. Det skal rulles ud, men jeg

Hvis alt andet svigter, så kan du købe brugsklar udrullet marcipan
fra Odense i supermarkedet, de kalder det marcipanlåg.

Mvh Max