Bedste fyld til madpandekager?
Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 12-05-06 09:26

Hej alle

Ja, som subjekt siger: hvad er jeres bedste fyld til madpandekager? Krydret,
med fisk...alt har interesse!

MVH Mette (der i morgen til sin fødselsdag agter at servere "fyld-selv
madpandekagebuffet")

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-05-06 09:38

On Fri, 12 May 2006 10:25:44 +0200
"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Krydret, med fisk...alt har interesse!
>
> MVH Mette (der i morgen til sin fødselsdag agter at servere

er det bløde pandekager (ala dessert pandekager bare usødet), så kan
jeg bedst lide en fyld af
oksekødstrevler (f.eks. oksebov kogt så mørt det falder fra hinanden).
majs
peberfrugt/paprika/chili
sort bønnemos
rå løg i halve ringe.
og evt. lidt salat og en neutral creme fraise dressing (hjemmerørt)

er det tortillas "pandekager" så kan jeg umiddelbart bedst lide
fyld af kyllingebryst, salat, diverse grønt, stærk tomat salsa,
hjemmerørt dressing af creme fraise (gerne lidt stærk), chili, løg osv.

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 12-05-06 09:52

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja, som subjekt siger: hvad er jeres bedste fyld til madpandekager?
> Krydret, med fisk...alt har interesse!

Stegt eller kogt kylling revet fra hinanden, derefter stegt på panden sammen
med løg, tomater, kidneybønner, krydderier, hvidløg, hvidløg og hvidløg,
overhældt med rødvin eller tynd bouillon, og inden væden er kogt helt væk
lige drysset med lidt mel der suger den sidste væde, så det hele bliver lidt
klistret og bedre hænger sammen
Kødet kan for den sags skyld også være okse, lam, svin, hund (i tilfælde af
at man skulle få prins Henrik på besøg ) eller en blanding af det hele -
bare det ikke bliver skåret i små stykker. Der skal være noget at bide i!!
Kidneybønner
Jalapenos
Cheddarost
Shawarma - har ikke lige en opskrift i hovedet, men mon ikke de findes
derude
Guacamole
syltede hvidløg
og så selvfølgelig forskelligt grønt: tomater, agurker, rødløg, salatløg,
salat

Rigtigt god fornøjelse

Mads

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 13-05-06 07:22

"Mads Thorning Pedersen" <cyklopaten@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:44644cbe$0$47069

> Rigtigt god fornøjelse
>
> Mads

....og så glemte jeg da helt at sige tillykke, så det må jeg jo hellere se at
få gjort : TIllykke med dagen

--
Mvh Mads
----

Fra : Padre

Dato : 12-05-06 09:53

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> wrote in message
> Hej alle
>
> Ja, som subjekt siger: hvad er jeres bedste fyld til madpandekager?
Krydret,
> med fisk...alt har interesse!

BARBACUA
4 store chilier opblødte og uden kerner
8 fed hvidløg
½ kop vinagre
50 gram mørk halvbitter chokolade
500 gram stærke flåede tomater
2 jalapeños
salt
peber
½ teskefuld oregano
½ teskefuld spidskommen
1 spiseskefuld svinefedt
2 kilo oksefilet eller kalv skæres i tern
150 gram oliven
1 lille løg

Lav salsa af chilier, hvidløg, vinaigre, chokolade, tomater, jalapeños,
salt, peber, oregano og spidskommen.

Smør kødet, læg det i stort fad, hæld salsa over, hæld oliven og bådskårne
løg over og bag i ovn ved 180 gram i ca. 1 time. Serveres med varme
tortillas.

Kan også laves med ged

--
Padre

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 12-05-06 11:08

"Mette Svangren Guttesen" <svangut@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej alle
>
> Ja, som subjekt siger: hvad er jeres bedste fyld til madpandekager?
> Krydret, med fisk...alt har interesse!

Spinat, tomat og feta.

Venlig hilsen Dikte