Hvorfor er der ingen vegetar/veganer grupp~
Fra : Vegetaren fra Aros

Dato : 17-04-06 18:26

Hej kulturelle

undrer mig over at der i dk ikke findes en nyhedsgruppe til vegetar/veganer
som jo er en voksende gruppe.

Venlig hilsen
Vegetaren fra Aros ( 8000 )

Fra : Kasper Larsen

Dato : 17-04-06 18:28

"Vegetaren fra Aros" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> wrote in message
> Hej kulturelle
>
> undrer mig over at der i dk ikke findes en nyhedsgruppe til
> vegetar/veganer som jo er en voksende gruppe.

Man spiser vel stadigvæk mad, selvom man er vegetar/veganer, og derfor hører
den slags til i denne gruppe.

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-04-06 18:39

Kasper Larsen wrote:
> "Vegetaren fra Aros" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> wrote in message

> Man spiser vel stadigvæk mad, selvom man er vegetar/veganer, og
> derfor hører den slags til i denne gruppe.

Grøntsager er noget mad spiser.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-04-06 18:32

On Mon, 17 Apr 2006 19:27:50 +0200
"Kasper Larsen" <kasper@larsen.invalid> wrote:
> Man spiser vel stadigvæk mad, selvom man er vegetar/veganer

Det er jeg nu ikke helt sikker på

Fra : Jake

Dato : 17-04-06 18:57

Hil dig Wiccaner fra planeten Aros

Grunden til der ikke er en gruppe for din "slags", er grundet følgende:

1) Mad uden kød er stadigvæk (teknisk set) mad - derfor denne gruppe.

2) Hvis man ikke spiser kød, får man vaginalåbninger rundt omkring på
kroppen, indtil man til sidst bliver, jeg citerer: "One, giant pussy".*

3) Fordi "i" måske ikke ER så mange, engagerede wiccanere alligevel?

Må jeg forresten spørge hvorfor du ikke spiser kød? :)

Mvh Jake

* South Park sæson 6

Fra : Hauge

Dato : 17-04-06 19:14

Hej
Jake wrote:
> Må jeg forresten spørge hvorfor du ikke spiser kød? :)

Det jeg har hørt dem sige, er at det hele er ååhh-så-synd for dyrene, så
derfor vil de ikke spise kød..
Men ok, de fisk som de så spiser er jo blevet kvalt langsomt når de bliver
fanget, men de kan ikke hyle/skrige, så dem tænker vi ikke så meget på..

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060417181149@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Padre

Dato : 17-04-06 20:45

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
> Men ok, de fisk som de så spiser er jo blevet kvalt langsomt når de bliver
> fanget, men de kan ikke hyle/skrige, så dem tænker vi ikke så meget på..

Veganere spiser vist ikke fisk

--
Padre

Fra : Hauge

Dato : 17-04-06 22:47

Hej
Padre wrote:
> Veganere spiser vist ikke fisk

Ok, kender ikke forskellen på en veganer og en vegetar, andet end at de
begge har en hjernesygdom..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060417214508@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Vegetaren fra Aros

Dato : 18-04-06 20:37

> Hej
>
> Ok, kender ikke forskellen på en veganer og en vegetar, andet end at de
> begge har en hjernesygdom..
>
> /Hauge

Tja, ( fyld selv ud her )

Venlig hilsen
Vegetaren fra Aros ( 8000 )

Fra : Ole Christiansen

Dato : 20-04-06 08:09

Fra : Hauge

Dato : 20-04-06 15:18

Ole Christiansen wrote:
> En mere til kill filteret. PSYKOPAT

Hehe, endnu en grinagtig til børnehaven..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060420141822@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Vegetaren fra Aros

Dato : 18-04-06 20:36

"Padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in message
>
> Veganere spiser vist ikke fisk
>

> --
> Padre

Det gør vegetarer heller ikke

Venlig hilsen
Vegetaren fra Aros ( 8000 )

Fra : Jake

Dato : 17-04-06 21:50

Jeg har også tidligere sponsoret en veganer, ved at spise 3x så meget
kød som jeg ellers ville gøre, for netop at ødelægge deres sag, samt
forværre situtionen på grund af deres valg.

- Inspireret af Maddox naturligvis!

mvh Jake

Fra : Vegetaren fra Aros

Dato : 18-04-06 20:34

> [...]
> fanget, men de kan ikke hyle/skrige, så dem tænker vi ikke så meget på..

Skrig er ikke min målestok for hvad jeg spiser og ikke spiser. En stum kan
jo heller ikke skrige, snegle og rejer har jeg heller aldrig hørt ytre sig,
hverken højt eller lavt.
Hvis jeg skulle argumentere for ikke at spise kød ville jeg nok heller ikke
vælge at sige: ååååh det er så synd for dyrene. Måske hellere invitere dig
med ud på en dyrefabrik så du selv kan hvordan mennesket udnytter deres
intelligens.

Venlig hilsen
Vegetaren fra Aros ( 8000 )

Fra : Hauge

Dato : 18-04-06 20:54

Vegetaren fra Aros wrote:
> .. Måske
> hellere invitere dig med ud på en dyrefabrik så du selv kan hvordan
> mennesket udnytter deres intelligens.

Så kan jeg så regne ud, at alle dine møbler, alt dit tøj og alle de andre
produkter du har og bruger i hverdagen, alle er lavet af ikke-dyr?

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060418195416@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : nana sørensen

Dato : 17-04-06 21:50

"Jake" <urt9@9myhiddenagenda9.com> wrote in message
> [...]
>
> 3) Fordi "i" måske ikke ER så mange, engagerede wiccanere alligevel?
>

> Må jeg forresten spørge hvorfor du ikke spiser kød? :)

Hvad har veganere med wiccans at gøre?

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 18-04-06 13:08

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev:

> [...]
> Men ok, de fisk som de så spiser er jo blevet kvalt langsomt når
> de bliver fanget, men de kan ikke hyle/skrige, så dem tænker vi

En rigtig vegetar spiser heller ikke fisk. Veganere spiser slet ikke
animalske produkter. Vegetarer spiser eksempelvis æg og drikker mælk,
hvilket veganere ikke gør.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Max

Dato : 17-04-06 19:16

Hej Vegetaren

> undrer mig over at der i dk ikke findes en nyhedsgruppe til
> vegetar/veganer som jo er en voksende gruppe.

Hvad skulle den nyhedsgruppe indeholde ? Det første krav til
en gruppe er jo nødvendigvis at der er trafik om emnet, og så
kan man forøvrigt fint bruge denne gruppe.

Mvh Max

Fra : Nette

Dato : 17-04-06 20:51

"Vegetaren fra Aros" skrev >

>undrer mig over at der i dk ikke findes en nyhedsgruppe til vegetar/veganer
> som jo er en voksende gruppe.

Hvad skulle der stå i en speciel udskilt gruppe for vegetarer, som ikke
hører ind under mad og drikke?

Hvorfra har du, at der bliver flere og flere vegetarerne og veganere?
I min omgangskreds er det lige modsat. Folk er begyndt at droppe deres
ungdoms idealer og dermed også deres vegetarisme.

Nette

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-04-06 21:18

On Mon, 17 Apr 2006 21:50:58 +0200
"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote:

> [...]
> I min omgangskreds er det lige modsat. Folk er begyndt at droppe deres
> ungdoms idealer og dermed også deres vegetarisme.

Det samme sker for mine venner som har været
vegetarer/veganere/streightX . De er alle gået tilbage til at spise kød
i større eller mindre grad og alle spiser æg og fisk (pånær en som rent
faktisk ikke kan lide fisk).

Fra : Ralph

Dato : 18-04-06 00:11

"Vegetaren fra Aros" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej kulturelle
>
> undrer mig over at der i dk ikke findes en nyhedsgruppe til
> vegetar/veganer som jo er en voksende gruppe.

Glem alle de "sjove" indlæg og kom med dine erfaringer/spørgsmål.

Det er lidt sjovt, hvis man ikke kan lide kød så er man frelst, hvis man
(som jeg) ikke kan lide risengrød, så er man enten lidt kræsen/gourmet/eller
bare en rigtig mand.

Iøvrigt HAR jeg været vegetar(light) spiste dog fjekræ og fisk, bare fordi
jeg syntes at animalsk fedt var lidt ulækkert og fordi mine børn var blevet
lidt kræsne, det var de ikke mere efter 2-3 års alternativt dansk køkken
uden svine- okse- og lammekød.

Jeg tog dog ca. 30 kg. på i den periode, 100 gram pasta til en
hårdtarbejdende mand er altså ikke nok når der ikke er kød på bordet, så der
blev gerne spist det dobbelte, men nu 7 år efter er jeg nede under 100 kg.
igen.

--
venligst
Ralph

Fra : qupp@ofir.dk

Dato : 18-04-06 06:13

Vegetaren fra Aros skrev:

> Hej kulturelle
>
> undrer mig over at der i dk ikke findes en nyhedsgruppe til vegetar/veganer
> som jo er en voksende gruppe.
>
> Venlig hilsen
> Vegetaren fra Aros ( 8000 )

Det er der ikke - og det kan du vel regne ud - fordi fordi folk der
læser denne gruppe synes vegetarer er idioter, og de foretrækker at
benytte denne gruppe fremfor en ny til at udtrykke deres afsky og
fordomme i.

Hvis der skulle oprettes en gruppe hvor man kunne diskutere spørgsmål
angående vegetarer alvorligt, ville de jo blive nødt til at skrive
deres tåbelige bemærkninger dér. Men det synes de muligvis trods alt
ville være uhøfligt.

Et par øvrige kommentarer:

Flere: "Vegetarkost er mad, så det hører hjemme i
dk.kultur.mad+drikke"
Der findes masser af grupper der er inddelt i underkategorier, det
kunne man selvfølgelig også gøre her. Spørgsmålet er om der ville
være folk nok til at holde gruppen i live. Det vil jeg ikke gøre mig
til dommer over, men på den positive side tæller at man på den måde
forhåbentlig kunne blive fri for de nedladende indlæg.

Hauge: "Det jeg har hørt dem sige, er at det hele er ååhh-så-synd
for dyrene, så
derfor vil de ikke spise kød. Men ok, de fisk som de så spiser er jo
blevet kvalt langsomt når de bliver fanget, men de kan ikke
hyle/skrige, så dem tænker vi ikke så meget på."
Der er forskellige grunde til at folk er vegetarer. Jeg har aldrig
hørt nogen sige "det er 'ååhh-så-synd' for dyrene"; ikke andre end
folk der prøver at gøre nar. Ligeledes har jeg aldrig mødt en
vegetar der spiste fisk (men der findes muligvis nogle) - men masser af
ikke-vegetarer der tror at alle vegetarer spiser fisk. Jeg har aldrig
forstået hvad de begrunder deres skelnen mellem fisk og andre dyr med.

Jake: "engagerede wiccanere"
Hvad har wicca med det hele at gøre?

//Jakob

Fra : Hauge

Dato : 18-04-06 08:53

qupp@ofir.dk wrote:
> [...]
> læser denne gruppe synes vegetarer er idioter, og de foretrækker at
> benytte denne gruppe fremfor en ny til at udtrykke deres afsky og

Tjaeh, når disse vegetarer mener at de skal have deres egen gruppe, selvom
der vel kun er 1 indlæg her i gruppen om ugen om det emne, så viser det jo
at de selv mener at de er et anderledes folkefærd..
Men der er jo dem der mener at alt skal sættes i bås og være placeret i små
firkantede kasser, for så har vi det meget nemmere..

> Hvis der skulle oprettes en gruppe hvor man kunne diskutere spørgsmål
> angående vegetarer alvorligt, ville de jo blive nødt til at skrive
> deres tåbelige bemærkninger dér.

Du mener at folk ikke må sige deres mening? Hmm underligt, jeg synes ellers
at de tråde der har været om McD og lign, har været ret hæftige, men
junkfood-ædere er måske ikke så fredede som disse vegetarer?

> Der findes masser af grupper der er inddelt i underkategorier, det
> kunne man selvfølgelig også gøre her.

Prøv at få delt en gruppe op, hvor den del man skal have delt til en anden
gruppe, har 1-2 indlæg om ugen... Held og lykke.

> Der er forskellige grunde til at folk er vegetarer. Jeg har aldrig
> hørt nogen sige "det er 'ååhh-så-synd' for dyrene"; ikke andre end
> folk der prøver at gøre nar.

Velkommen til den virkelige verden, for det har jeg. Har haft både en nabo
og en i familien der var vegetar, og de var det fordi de ikke kunne li' den
måde som dyrene bliver behandlet på.

> Ligeledes har jeg aldrig mødt en
> vegetar der spiste fisk (men der findes muligvis nogle)

Ja det gør der netop..

> [...]

> Jeg har
> aldrig forstået hvad de begrunder deres skelnen mellem fisk og andre

Nej men det er da vist ikke det eneste..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060418075120@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Ole Larsen

Dato : 18-04-06 06:29

Vegetaren fra Aros skrev:
> Hej kulturelle
>
> undrer mig over at der i dk ikke findes en nyhedsgruppe til vegetar/veganer
> som jo er en voksende gruppe.
>
> Venlig hilsen
> Vegetaren fra Aros ( 8000 )

Håber du kan bære over med at så mange her finder det passende at håne
anderledes tænkende (=intolerance&tåbelighed). Og med denmonstration af
den flokmentalitet der gør, at de kaster sig over dig i kor.

Altspisende

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design April. 2006

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 18-04-06 11:17

Ole Larsen skrev:

> [...]
> passende at håne anderledes tænkende (=intolerance&tåbelighed).
> Og med denmonstration af den flokmentalitet der gør, at de kaster

Det er er ærgerligt at der netop i denne ellers hyggelige og
rare gruppe skal mobbes og hånes ad et mindretal. Jeg laver
ikke selv ret meget i mit køkken, men det er da en fornøjelse
at læse om de mange udvekslinger af spændende opskrifter
og erfaringer, hvorefter jeg kan gå ud i køkkenet og smøre
leverpostej på en humpel rugbrød.

Jeg har i et par år delt køkken med en vegetar, og nød godt
af hendes eksperimenter. Hun havde godt tjek på brugen af
krydderurter og spændende grøntsager. Hun var i øvrigt ikke
mere vegetar, end at vi ofte fik fisk. Hun havde en idé om at
undgå komælk, så der stod altid "sojamælk" på den indkøbsliste
jeg fik med i byen.

På et tidspunkt blev hun meget syg, vistnok fordi der kom til
at mangle et eller andet i kosten. Jeg selv spiste sideløbende
mine leverpostejmadder, drak min komælk og gik på cafeteria
og fik en gang dansk bøf af og til.

Men lad os dog udveksle gastronomiske erfaringer uden hån
og mobberi, her i usenets hyggeligste gruppe.

--
Herluf
- elsker af god dansk og udenlandsk

Fra : Padre

Dato : 18-04-06 07:37

>Ok, kender ikke forskellen på en veganer og en vegetar, andet end at de
>begge har en hjernesygdom..

Helt ærligt, vi har en gruppe som handler om mad, ikke om vores
meninger om andres smag. Jeg har ikke noget imod en smule OT en gang
imellem, men at nedgøre folk for deres smag, kan jeg altså ikke se
megen mening i.

Skal vi så også nedgøre afrikanere, der synes fisk er ulækkert ?
Sydamerikanere, der spiser biller ? Eller kinesere, der spiser rotter
og hunde ?

Lad dog manden spise, hvad han vil, og giv ham, om man så må sige,
madro. Han forlanger jo ikke af dig, at du skal blive vegetar, ligesom
vi ikke forlanger af ham, at han skal spise kød.

--
padre

Fra : Max

Dato : 18-04-06 08:27

Hej Padre

> [...]
> meninger om andres smag. Jeg har ikke noget imod en smule OT en gang
> imellem, men at nedgøre folk for deres smag, kan jeg altså ikke se

Jeg tror du skulle læse fundansen for gruppen, den siger bl.a. at gruppen
kan bruges til diskussion af madkultur og ernæringspolitik, så det er min
mening at diskutere andres og egen smag er helt i gruppens ånd. Men jeg
vil medgive dig at sproget ofte kunne være bedre valgt.

Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 18-04-06 08:58

Padre wrote:
> Helt ærligt, vi har en gruppe som handler om mad, ikke om vores
> meninger om andres smag.

Læs fundatsen.

> Jeg har ikke noget imod en smule OT en gang
> imellem, men at nedgøre folk for deres smag, kan jeg altså ikke se
> megen mening i.

Det er ikke OT, men der er flere måder at gøre det på, og jeg siger bare min
mening som jeg mener den.

> Skal vi så også nedgøre afrikanere, der synes fisk er ulækkert ?
> Sydamerikanere, der spiser biller ? Eller kinesere, der spiser rotter
> og hunde ?

Det gør du da bare som du selv vil, jeg er ret ligeglad.. Men jeg kan godt
forsvare mig selv, mon ikke disse anti-kød folk selv kan det?

> Lad dog manden spise, hvad han vil, og giv ham, om man så må sige,
> madro.

Hvem har bedt ham om at spise her i gruppen? Prøv du at spørge om uægte
bearniase-sovs her i gruppen, så skal du se hvilken nedrakning man så blir
udsat for, bare fordi man ikke spiser den ægte.

> Han forlanger jo ikke af dig, at du skal blive vegetar, ligesom
> vi ikke forlanger af ham, at han skal spise kød.

Næeh, men derfor må man vel godt sige sin mening..

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060418075623@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-04-06 08:22

"Vegetaren fra Aros" <vegetarenNOMEAT@hotmail.com> on mandag 17. april
2006 at 19:25 +0100 wrote:
>undrer mig over at der i dk ikke findes en nyhedsgruppe til
>vegetar/veganer
>som jo er en voksende gruppe.

Tjaaa, i det øjeblik der er voksende trafik om emnet, så kan den komme.
Umiddelbart ser jeg da ikke noget større behov - der er meget lidt trafiik
om emnet her i gruppen, der vel ellers skulle være det rigtige sted.
Endelig ser jeg ingen grund til at lave denne skelnen - folk der ikke er
vegetarer kan da sagtens få inspiration af vegetarisk kost og viceversa.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Q

Dato : 18-04-06 09:39

> [...]
> Hej kulturelle
>
> undrer mig over at der i dk ikke findes en nyhedsgruppe til

Du kan vel bruge denne gruppe ligesom alle andre?.. Hvis tanken om at spise
animalske produkter virker frastødende på dig kan du jo lade være med at
læse indlæg om den slags.. Dog vil jeg foreslå at du holder eventuelle
udbrud "jammen, det er så synd for dyrene" eller " Du er et barbarisk svin
fordi du spiser kød" for dig selv ..

/peter, som har en gentlemens agreement med kaninerne: De tager ikke min
mad, og jeg tager ikke deres..

Fra : qupp@ofir.dk

Dato : 18-04-06 10:04

Hauge skrev:

> [...]
> Men der er jo dem der mener at alt skal sættes i bås og være placeret i små
> firkantede kasser, for så har vi det meget nemmere..

Er det ikke i orden stilfærdigt at spørge om hvorfor der ikke findes
en vegetar-gruppe uden at blive beskydt for at være syg i hovedet?

> Du mener at folk ikke må sige deres mening? Hmm underligt, jeg synes ellers
> at de tråde der har været om McD og lign, har været ret hæftige, men
> junkfood-ædere er måske ikke så fredede som disse vegetarer?

Hvornår skrev jeg at man ikke må sige sin mening?

Din logik er i øvrigt spændende: Fordi der har været heftige tråde
om junkfood, er det i orden at du skriver: "Ok, kender ikke forskellen
på en veganer og en vegetar, andet end at de begge har en
hjernesygdom."

> Prøv at få delt en gruppe op, hvor den del man skal have delt til en anden
> gruppe, har 1-2 indlæg om ugen... Held og lykke.

Det er, som jeg skrev, meget muligt. Jeg indføjer lige den sætning du
klippede ud af mit indlæg:

> [...]

> og en i familien der var vegetar, og de var det fordi de ikke kunne li' den

Naturligvis. Det er rart at se at du kan skrive det uden den nedladende
tone.

Det er ikke det eneste... hvad?

Fra : Padre

Dato : 18-04-06 13:48

"diskussion af madkultur og ernæringspolitik"

diskutere, v. -ede. vbs. Diskussion (s. d.). (af lat. discutere, smsat.
af V. dis og quatere, ryste (sml. bet.-udviklingen af drøfte))
undersøge en sag ved at fremhæve forsk. sider ved den, argumentere
for og imod osv.; især om meningsudveksling ml. flere: drøfte;
debattere.

--
padre

Fra : Max

Dato : 18-04-06 13:58

Hej Padre

> [...]
> undersøge en sag ved at fremhæve forsk. sider ved den, argumentere
> for og imod osv.; især om meningsudveksling ml. flere: drøfte;

Hvad prøver du at fortælle ?

Mvh Max

Fra : Padre

Dato : 18-04-06 14:12

At indlæg som Hauges ikke kan kaldes at diskutere. Jeg kan se, at han
tager det som om, jeg ikke bryder mig om, at det er OT, men det er
såmænd ikke det, der et mit problem, men det, at det er uhøfligt.

--
padre

Fra : Max

Dato : 18-04-06 14:20

Hej Padre

> At indlæg som Hauges ikke kan kaldes at diskutere. Jeg kan se, at han
> tager det som om, jeg ikke bryder mig om, at det er OT, men det er
> såmænd ikke det, der et mit problem, men det, at det er uhøfligt.

I henhold til dit eget indlæg hvor du har sakset fra en ordbog kan indlæget
fint kaldes et indlæg i en diskussion, at du så ikke kan lide sproget er
så en helt anden sag.

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 18-04-06 21:05

On Tue, 18 Apr 2006 21:54:16 +0200

> Så kan jeg så regne ud, at alle dine møbler, alt dit tøj og alle de
> andre produkter du har og bruger i hverdagen, alle er lavet af
> ikke-dyr?

Eller træ for den sags skyld. tænk på hvor meget regnskov der dagligt
bliver fældet for at få træ til møbler.
Men hvad bruger man så ?
sten? fjerner man disse fra naturen vil det skade meget dyre og
planteliv.
plast? går ud over naturen når det skal genbruges.
bomuld? Bomuldsplanter fremdyrkes kunstigt og dette piner jorden og de
dur og planter som lever i og omkring marken...

Vi kan være hensynsfulde over for naturen og tænke over hvad vi gør mod
den, men ikke at spise kød fordi det er synd for dyrene er altså
snæversynet ekstremisme.

--
Kim Schulz - Som har været på både kvægavl,svineavl burhønse farm og
slagterier indtil flere gange.