Havegrill ?
Fra : Stig Mogensen

Dato : 17-04-06 09:35

Hey,

Jeg har just kastet mig over opgaven, at finde en havegrill til vores nye
hus med terasse .

Terassen er stor ca. 3x5 meter, med det hele overdækket. På den modsatte
side af terassen er køkkenhaven, hvorfra der snildt kan inddrives et mindre
areal til sådan én her;

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=79180&Grp=30&n=40100

Med muligheden for ildsted i den, kan den jo også fungere som terassevarmer.

Mine spørgsmål er nu, til dem af jer der allerede har sådan én; Er det i det
hele taget realistisk at kunne fyre i den med brænde, uden at terassen
bliver ubrugelig pga. røgudvikling?. Kan man grille over brænde, eller skal
der kul til?. Hvordan med rengøring etc?:

Mvh

Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : jvj

Dato : 17-04-06 10:12

www.grancanaria-gay-paradise.comi har en nexø havepejs med ekstra
skorstenselement, det hindrer røgen i at slå ned , den kan både bruges
med brænde og suppleres med grill-kul/briketter hvis man skal steget
noget som skal holde længere. Det er det bedste invistering vi
nogensinde har lavet. Og den fungerer som en udmærket terrasevarmer

hilsen jørgen

http://www.nexopejse.dk/products.htm

Fra : Stig Mogensen

Dato : 17-04-06 12:36

> [...]
> noget som skal holde længere. Det er det bedste invistering vi
> nogensinde har lavet. Og den fungerer som en udmærket terrasevarmer

Sådan en Nexø pejs ser godt ud....tak for tippet. Men til de 6½K - 7½K
kroner, er der heftig konkurrence fra Weber

/Stig

--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*