Gas i Grønland
Fra : Jan Raarup

Dato : 21-05-06 07:15

Hej

Min kone og jeg skal til Grønland og fiske. Vi lander i Narsarssuaq og
skal være i området Narsarssuaq - Julianehåb.

Man må jo ikke have gas og andre brændstoffer med i flyet.

Kan man købe gas i butikken i Narsarssuaq, på vandrehjemmet eller
andre steder?

Det er Campingaz CV270 ( de blå ) som jeg skal bruge.

Hilsen Jan

Fra : Thomas

Dato : 21-05-06 21:05

Prøv Grønlands handel i Narsaq eller Qaqortoq. Hvis nogen har det, er det
dem. Spørg evt. på Grønlands Handels kontor i Danmark (vistnok Ålborg). De
kan fortælle dig om det indgår i sortimentet (hvad det gør). Jeg har lidt
viden om det "way back". Du kan evt. overvejer en benzinbrænder til dit
stormkøkken (det er vel det vi taler om).
Hilsen
Thomas

Fra : Jan Raarup

Dato : 22-05-06 15:12

Tak for svaret

--
Hilsen Jan

"The worst day fishin` is better than
the best day workin´"

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 22-05-06 10:41

Hejsa Jan

Hvis du vil være sikker, så få sendt noget der op med skib. Alt efter
tidspunkt kan sortimentet varierer enormt, selv var jeg heldig at der
var 1 flaske sprit da jeg kom forbi Kangerlussuaq. Alternativ kan du se
om du kan lave en aftale med rejsearrangørerne.

Mvh,

Jan

Fra : Jan Raarup

Dato : 22-05-06 15:12

Tak for svaret. Jeg har selv arrangeret turen.

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 23-05-06 07:15

Jan Raarup (slet SA6HT) wrote:
> Tak for svaret. Jeg har selv arrangeret turen.

Hej Jan

Ja det kunne jeg fornemme, ellers ville du jo ikke have haft disse
overvejelser. Det jeg mente var nu også, at du kunne lave en gas-aftale
med en arrangør

/Jan

Fra : Jan Raarup

Dato : 23-05-06 12:46