El Påhængsmotor
Fra : anonym

Dato : 20-05-06 18:03

Hej

Har investeret i en lille båd og vil gerne have en elpåhængsmotor/piskeris
på. Sikke en dejlig fred :) Men nu er spørgsmålet hvor jeg driver sådan en
motor op - billigst muligt? Den kommer ikke til at blive brugt mere end 5-10
gange her hen over sommeren. Derfor er er en lav pris ønskværdig.

Kan man bruge et alm bilbatteri til det meget overskuelige forbrug jeg får
(ferskvand) ?
Hvilke mærker/modeller bør jeg gå efter ?

Mvh Ken

Fra : Jan Raarup

Dato : 21-05-06 07:08

Hej du anonyme

minnkota er nok det mest populære mærke i elmotorer.
Kig i den blå avis efter en brugt.

Bilbatterier kan godt bruges, men bliver hurtigt slidt ned.
Et marinebatteri kan bedre tåle at blive tappet for strøm, men
det skal lades op straks efter brug for at få en lang levetid.

Aldi har ind i mellem 75 amp. marinebatterier til 450 kr

Hilsen Jan

Fra : Frandsen

Dato : 22-05-06 10:23

"anonym" <duerikke@dl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (ferskvand) ?
> Hvilke mærker/modeller bør jeg gå efter ?

Hvor vil du bruge den henne? Med hensyn til ferskvand; mange af de søer, som
jeg er interesseret i, må man ikke bruge motor! Via fiskeklubben er jeg
medlem af Fiskeringen, og de har så nogle både rundt omkring med en
motortilladelse. Bare til orientering, hvis du ikke vidste det.

Fra : anonym

Dato : 23-05-06 19:24

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse
> [...]
> medlem af Fiskeringen, og de har så nogle både rundt omkring med en
> motortilladelse. Bare til orientering, hvis du ikke vidste det.

Ok - jeg har købt en minn kota endurance 30 og 80 Ah marine akku

tak for hjælpen til alle........................(.....) og tak til jer der
svarede ;)