Silkekroge til hornfisk
Fra : Peter I. Jørgensen

Dato : 06-05-06 20:45

Jeg har indtil flere gange set de der silkekroge, men jeg vil godt høre jer
derude om i kender noget til dem, og om de virker, se dem her på
www.silkekrogen.dk

Fra : SB

Dato : 07-05-06 06:14

"Peter I. Jørgensen" <Tempomax@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har indtil flere gange set de der silkekroge, men jeg vil godt høre
> jer derude om i kender noget til dem, og om de virker, se dem her på
> www.silkekrogen.dk

Min lokale grejpusher her i Århus har dem også, han siger de er okay, men
skal han vel sige
Dog skal man forvente at skulle skifte dem ud når de har fanget en 6 - 8
fisk, efter hans udsagn.

Søren

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 07-05-06 06:39

Peter I. Jørgensen wrote:
> Jeg har indtil flere gange set de der silkekroge, men jeg vil godt
> høre jer derude om i kender noget til dem, og om de virker, se dem
> her på www.silkekrogen.dk

Prøv i stedet at binde en strimmel nylonstrømpe godt fedtet ind i sildesaft
på snøren

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Søren Nielsen

Dato : 07-05-06 15:39

> [...]
> Jeg har indtil flere gange set de der silkekroge, men jeg vil godt høre
> jer derude om i kender noget til dem, og om de virker, se dem her på

GÅ VÆK SPAMMER...

Du spørger om det samme hvert år. Er du lidt træg?
Hvor har du set dem? Hvorfor spørger du ikke dem du har set bruge dem?
Hvorfor spørger du igen og igen???

Fra : Calle.

Dato : 08-05-06 09:25

Peter I. Jørgensen wrote:
> Jeg har indtil flere gange set de der silkekroge, men jeg vil godt
> høre jer derude om i kender noget til dem, og om de virker, se dem
> her på www.silkekrogen.dk

De virker meget godt

--
*** Calle ***

Fra : Niels

Dato : 10-05-06 10:32

ja jeg ville aldrig bruge dem da der jævnligt ryger en ørred på i hornfiske
tiden !

Fra : anders

Dato : 11-05-06 14:52

Hej
De silkekroge er fantastiske og jeg forstår ikke, at der er en som kalder
det spam, han skulle prøve dem hvis han da overhovedet kan fiske? , denne
nyhedsgruppe handler om lystfiskeri, her kan man vel også tale om hvad man
kan fange sine fisk med, nu er det sådan at "silkekrogen" er nyt på det
danske marked og det er der vel ikke noget odiøst i, de er og bliver
fantastiske. slut.

hilsen anders

Fra : Christian jacobsen

Dato : 11-05-06 15:51

Nyt som nyt jeg købte mine sidste år , og selv ørreder hænger bedre fast ,
så det virker uanset om det er på bobleflåd eller efter en blink..

Fra : Kim Vilhelmsen

Dato : 11-05-06 16:19

Christian jacobsen skrev:
> Nyt som nyt jeg købte mine sidste år , og selv ørreder hænger bedre fast ,
> så det virker uanset om det er på bobleflåd eller efter en blink..
> "anders" <aol@fjerndbmail.dk> skrev i en meddelelse

Ja jeg må jo tilslutte mig dem der siger de er gode , , ,
Jeg har brugt dem lige siden de kom frem for 2 år siden og de har fanget
helt fantastisk,,,og det gode ved dem er at de ikke skader fiskene så
man nemt kan release dem igen,,, og en silkekrog holder en hel dag uden
problemer,,,så køb du bare et bundt og kom igang

M.V.H. kim . ..

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 11-05-06 17:48

anders wrote:
> Hej
> De silkekroge er fantastiske og jeg forstår ikke, at der er en som
> kalder det spam, han skulle prøve dem hvis han da overhovedet kan
> fiske?

Det er splintrende ligegyldigt, om de fanger fisk eller ej. Hvis der hvert
år på samme tid dukker indlæg om et produkts fortræffeligheder op, så må man
spørge, om målet er fisken eller fiskegrejet, hobby eller forretning.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Christian jacobsen

Dato : 12-05-06 08:05

Du er måske ikke en af dem der ærgrer sig når fiskene bliver ved med at
droppe af ligeså snart du trækker ind?
Og jeg synes det skal ses som et godt råd , ikke en salgstale , for det kan
ikke være for at tjene kassen , for de 100kr. jeg har givet har jeg også nok
til de næste 3 år..

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 14-05-06 08:58

Christian jacobsen wrote:
> Du er måske ikke en af dem der ærgrer sig når fiskene bliver ved med
> at droppe af ligeså snart du trækker ind?

Jo, tjek mit forrige indlæg.

--
|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : PAR

Dato : 13-05-06 19:50

Fiskede ca. 20 hornfisk med Silkekrogen i torsdags. Min erfaring blev, at
jeg hurtigst muligt skulle hale hornfiskene i land, da de ellers fik silken
viklet for meget ind i tænderne, og det så var sværere at få fiskene fri.
Silkekrogen blev i så fald også mere beskadiget, så den kun holdt til de ca.
20 fisk.

Det var samtidig en fordel at fiske med Silkekrogen, fordi snasket i vandet
ikke hængte på, som på en almindelig krog!

Jeg brugte allerede Silkekrogen sidste år, hvor jeg købte dem billigt
igennem min klub KSK (Københavns Sportsfisker Klub).

Jeg prøvede at efterligne dem med en sort nylonstrømpe, men tænderne fik
ikke rigtig fat, syntes jeg.

PAR

Fra : Charlotte

Dato : 14-05-06 07:04

"PAR" <par@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> igennem min klub KSK (Københavns Sportsfisker Klub).
>
> Jeg prøvede at efterligne dem med en sort nylonstrømpe, men tænderne fik

Hvordan bruger i dem? har tænkt på at købe dem, men plejer at fiske med
blink eller sild på flåd.

Fra : Charlotte

Dato : 14-05-06 07:04

Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.com/pro

Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-05-06 23:49

Hej NG.
Jeg har selv lavet nogle silkekroge af rød flossilke, som bruges til
fluebinding og så en svirvel. De virker fint.

Jesper

Fra : william

Dato : 16-05-06 18:55

Kan du lave dem billige end 1,65 kr/stk?

Fra : Jesper Hansen

Dato : 22-05-06 22:56

Ja, jeg kan sikkert lave dem billigere, da det er ting, jeg har i forvejen.
Men pointen er, at jeg ligesom en anden i tråden, godt kan lide at have en
krog på hvis der nu skulle være en havørred. Men silkekrogen skulle da
prøves og der ER dage, hvor selv den skarpeste Ownerkrog ikke kan kroge dem.
Desuden fisker jeg lejlighedsvis sammen med mine børn og så er det rart med
silkekrogen som de ikke planter i fingeren og som "kroger" hornfisk mere
sikkert. Så jeg laver lige 4-5 stykker i en ruf, hvis jeg skal bruge dem.

Jesper