norsk havopdrættet laks?
Fra : sigurno

Dato : 25-04-06 19:34

Er der nogen som ved/har hørt noget om dette: Norsk havopdrættet laks,
omkring 8/4 skulle der have stået noget i aviserne om at det var giftigt at
spise. Jeg fik ikke set det nogen steder. Der stod en lillebitte notots i
"metro" om at en aktivist udtalte at det var giftigt at spise de
havopdrættede fisk, kan der være noget om det?

Mvh.

Sigurno

Fra : Robert Piil

Dato : 25-04-06 22:03

On Tue, 25 Apr 2006 20:33:31 +0200, "sigurno"
<nospampavlova@cafeer.dk> wrote:

> [...]
>"metro" om at en aktivist udtalte at det var giftigt at spise de
>havopdrættede fisk, kan der være noget om det?

De tungmetaller der findes i havmiljøet vil på et tidspunkt ende i
slutningen af fødekæden. Så ja, det er der noget om. Der er blot ikke
meget forskel på om det er en opdrættet eller en vild laks - måske er
den opdrættede endda mindre udsat end den vilde, da den bliver fodret.

I Sverige frarådede sundhedsmyndighederne på et tidspunkt folk (eller
var det bare gravide) at spise laks fra Østersøen - men den er også
langt mere forurenet end nordatlanten.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : Robert Piil

Dato : 25-04-06 23:29

On Tue, 25 Apr 2006 23:02:51 +0200, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>
>I Sverige frarådede sundhedsmyndighederne på et tidspunkt folk (eller
>var det bare gravide) at spise laks fra Østersøen - men den er også

HAr du interesse for emnet kunne det være en ide at følge med her:
http://www.fiskebloggen.dk/

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : sigurno

Dato : 26-04-06 09:43

> HAr du interesse for emnet kunne det være en ide at følge med her:
> http://www.fiskebloggen.dk/
>
> --
> Robert Piil
>
> Demo - http://piil.org/output/

Tak, det var et godt link.

mvh.

Sigurno

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 26-04-06 16:14

"sigurno" <nospampavlova@cafeer.dk> skrev i en meddelelse

> Tak, det var et godt link.

Det er vist mere end tungmetaller
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=3354/sprog=1/grp=9/menu=7/
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Bainz

Dato : 26-04-06 16:31

Det er vildt det vidste jeg ikke noget om. Mange tak for informationen.
Bainz