Jeg skal bruge nogle skaller og aborrer...
Fra : Morten Nielsen

Dato : 18-04-06 18:51

Hejsa,

En bekendts 5-årige søn har fået sig en fiskestang! Og jeg har lovet
knægten at tage ham med ud og fiske.

Desværre begrænser mine egne erfaringer sig til kystfiskeri efter
havørred, og det gider jeg ikke slæbe ham med til. Han skulle jo gerne
opdrages ordentligt, så min tanke var at finde en sø med nogle
skaller, aborrer etc. hvor vi så kan sidde og kigge på et flåd og
fange nogle småfisk.

Ifølge http://friluftskort.dk/ findes der flere steder med frit
fiskeri, men jeg håber lidt, at nogen kan lede mig lidt mere på vej.
Vi bor i hhv. Nivå og Frederiksberg, så et sted i
Storkøbenhavn/Nordsjælland ville være fint.

Så et par hints til småsøer, moser og lign. med nogle åkander og
småfisk vil blive højt værdsat.

Mvh,

Morten

Fra : Per, Odense

Dato : 18-04-06 20:58

I meddelelse: ca9a425tntvqv3knjqoeo4k50c7ve0ap1u@4ax.com
skrev Morten Nielsen bl.a. (kan være lidt forkortet) :
> [...]
> Storkøbenhavn/Nordsjælland ville være fint.
>
> Så et par hints til småsøer, moser og lign. med nogle åkander og

Hej
Skov- og naturstyrelsen har en oversigt.

http://www.skovognatur.dk/Lokalt/Hovedstaden/

Hvis du klikker på det distrikt du vil se mere om og derefter på
"Friluftstaciliteter" kommer der en oversigt med bl.a. frit fiskeri.

--
MVH Per, Odense

Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-04-06 18:01

Det kigger jeg lige på.

Mvh,

Morten

Fra : Thomas

Dato : 19-04-06 07:34

Nu er Nivå jo fyldt med søer, hvoraf en del er offentlige. Her er der vel
masser af muligheder for skaller og aborrer?
Hilsen
Thomas

Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-04-06 18:00

On Wed, 19 Apr 2006 08:33:42 +0200, "Thomas"
<thomas@wonderfullspam.dk> wrote:

>Nu er Nivå jo fyldt med søer, hvoraf en del er offentlige. Her er der vel
>masser af muligheder for skaller og aborrer?

Der er masser af søer omkring mig, men der er samtidig også fyldt med
skilte, der siger "Fiskeri Forbudt", "Fiskeri kun med gyldigt
fiskekort" etc. Hvilke søer skulle være offentlige i Nivå?

Mvh,

Morten

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-04-06 08:00

"Morten Nielsen" <privat@mortenn.dk> skrev i en meddelelse

> Så et par hints til småsøer, moser og lign. med nogle åkander og
> småfisk vil blive højt værdsat.

Vestvolden, Utterslev Mose, Mølleådalen med alle dens søer, Store Donsedam,
Slotssøen i Hillerød osv. osv. osv. osv.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-04-06 18:01

On Wed, 19 Apr 2006 09:00:10 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Vestvolden, Utterslev Mose, Mølleådalen med alle dens søer, Store Donsedam,
>Slotssøen i Hillerød osv. osv. osv. osv.

Kanon! Takker!

Mvh,

Morten

Fra : OZ7PUS

Dato : 19-04-06 10:02

> [...]
> Storkøbenhavn/Nordsjælland ville være fint.
>
> Så et par hints til småsøer, moser og lign. med nogle åkander og

Slæb knægten med ud til en P&T sø.
En del har specielle børne søer med mindre ørred til ungerne ....Havde min
nevø meget stor glæde af, Så stor at han efter 1½ time kom med over i "Den
store sø" og fik en fin ørred på 4kg
Sjovt at se en knægt på 6 år hive sådan en i land

OZ3BTO

Fra : Morten Nielsen

Dato : 19-04-06 18:03

On Wed, 19 Apr 2006 11:02:05 +0200, "OZ7PUS"
<elbartodkspampam@hotmail.com> wrote:

>Slæb knægten med ud til en P&T sø.

Jeg er ikke selv så meget til P&T, men ellers havde det da været en
mulighed. Dog er jeg ret overbevist om, at de fleste små knægte er
totalt ligeglade med, om fangsten er en ørred på flere kilo eller en
skalle på 16 cm.

Mvh,

Morten

Fra : SB

Dato : 20-04-06 05:57

> [...]
> mulighed. Dog er jeg ret overbevist om, at de fleste små knægte er
> totalt ligeglade med, om fangsten er en ørred på flere kilo eller en

fordelen ved put'n take er at de kan også få lov at være med til at spise
det de fanger, en lille skalle er der vist ikke meget grin ved at sætte
tænderne i
lærer også ungerne at spise fisk

Søren