hvilken fisk er dette?
Fra : Ukendt

Dato : 16-04-06 23:41

Er denne fisk, som jeg fangede i en å ved limfjorden, en havørred eller en
laks?
http://2xt.dk/fisken.jpg

Og er den lidt tynd? (55cm, 1.2kg)

tak

mvh.
Rookie "spinnefiskeren"

Fra : Anders Lund \(8900\)

Dato : 17-04-06 00:29

"Thomsen" <thomasthomsen(A)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er denne fisk, som jeg fangede i en å ved limfjorden, en havørred eller en
> laks?
> http://2xt.dk/fisken.jpg
>
> Og er den lidt tynd? (55cm, 1.2kg)
>
> tak
>
> mvh.
> Rookie "spinnefiskeren"

Det ligner en meget tynd havørred, som burde have været genudsat.....
Mvh
Anders Lund

Fra : Bainz

Dato : 17-04-06 08:56

Ligner meget havørrede men den er så tynd at man fristes til at tro at den
ikke er spise egnet og skulle have haft sin frihed igen.
Men tillykke med fangsten.

Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 17-04-06 10:17

hejsa
vil bare lige sige at det ligner en havørred og er en nedgænger så du skulle
skamme dig at tage sådan en den skulle været sat ud igen
hilsen tommy

Fra : Peter

Dato : 17-04-06 10:39

Tjah, hvis du er i tvivl om det er en laks eller havørred, så skule du nok
have genudsat fisken, da mindstemålet for laks er 60 cm.

Hilsen
Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-04-06 11:52

> http://2xt.dk/fisken.jpg

Havørred. Øjne, pletter og haleform er ret entydigt havørred.

> Og er den lidt tynd? (55cm, 1.2kg)

Nedfaldsfisk. Kan ikke have været verdens største kulinariske oplevelse i
hele verden.

Du vil nok opleve, "De Sidste Dages Hellige" [tm] brokke sig over, du tog en
nedfaldsfisk med hjem. Det skal du ikke tage dig af. Set ud fra et
naturbeskyttelsessynspunkt er det langt bedre at tage fisk, man med
sikkerhed ved, har deltaget i reproduktion end at tage fisk, der først skal
til det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-06 15:46

Formodede nok at det var en havørred. Kendte ikke til nedfalds haløjet, og
har aldrig før fanget andet en regnbue- og bækørreder, så undskyld til
fiskenes hellige vogterer her i tråden. Og nej jeg havde ikke målebånd med,
og hvis det havde været en laks, havde den nok derfor set 60cm lang i ens
fiskeriøjne alligevel. Tak Jens Bruun for det mest informative indlæg med
kendetegnene!

Så håber jeg bare den kan spises alligevel, for så er der ingen der kan
brokke sig over noget, og så har det været en god fangst.

mvh.
amatøren

Fra : JW

Dato : 21-04-06 16:16

Hej thomsen...

Det er rigtigt det er en havørred og en nedgænger, og at det mest rigtige
var at gi den sin frihed igen. MEN når det så er sagt så skal du ikke have
dårlig samvittighed, over at du tog den med hjem, jeg har været ivrig
kystfisker i 15 år, og jeg husker stadig min første havørred, som en særlig
fisk for mig, der hvor man endelig fik lidt hul på bylden. Så til alle jer
der har ondt et hvist sted over omtalte ørred, vil jeg bare sige. Tør
øjnene, og kast jeres harme over garnfiskeriet det er her de virkelige
problemer ligger, og ikke i vores nybagte ørredfiskers ovn......

MVH Jens Winkler