Hankat med humørsyge
Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 23:07

Hej Gruppe

Min kæreste og jeg er de glade ejere af en stor gråstribet hankat på 3
år. Han har indtil videre været den dejligste pelsklump og en rigtig
hygge kat. I løbet af de sidste 5 dage har han dog ændret stil og har
været tydeligt vred på min kæreste. Han har væset og knurret af hende og
hun har ikke kunnet komme i nærheden af ham når han har været i det
humør. Han sover hos hende om natten og det er intet problem og han har
lige ligget 3 timer med hende i sofa'en hvor han har sovet op af hende
og er blevet kælet, men pludselig uden nogen synlig grund væser han af
hende og knurrer højlydt og nu ligger han under sofabordet og holder øje
med hende.

Vi er for et halvt år siden flyttet i en lidt mindre lejlighed, men han
har nu virket godt tilfreds med omgivelserne. Han har både kradsetræ,
vinduer han kan kigge ud af og høje steder han kan søge tilflugt.
Seancen med vreden startede mere eller mindre da han tissede i vores
gang. Min kæreste fjernede hans tis og vi havde en ide om, at det kunne
være lugten af urin, som gjorde ham sur. Men efter 5 dage skulle man
mene, der ikke var mere tilbage. Hun har vasket hænder i Rodalon og hun
har ikke været i kontakt med noget der kunne lugte af urin'en i dagevis.

Det er kun hende det går ud over, jeg kan sagtens snakke og kæle med
ham,selvom han dog er lidt forsigtig, men det er man vel hvis man er på
vagt. Det går efterhånden min kæreste ret meget på nerverne og hun er
meget ked af opførslen. Er der nogen der har nogle forslag til hvad der
kan være galt og hvad man kan gøre ved det?

Mvh

Steinbjørn Sørensen

Fra : Tina M.

Dato : 28-05-06 06:37

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:4478cd8a$0$872$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> meget ked af opførslen. Er der nogen der har nogle forslag til hvad der
> kan være galt og hvad man kan gøre ved det?

Er han kastreret ?

--
Tina
www.heart-and-soul.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 09:02

Tina M. skrev:

> Er han kastreret ?
>
> --
> Tina
> www.heart-and-soul.dk
> Killinger til salg

Ja han er kastreret (og det gjorde formentlig næsten lige så ondt på mig
som på ham... aaaaaav)

Steinbjørn

Fra : Tina M.

Dato : 28-05-06 09:13

""S. Sørensen"" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:44795916$0$938$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ja han er kastreret (og det gjorde formentlig næsten lige så ondt på mig
> som på ham... aaaaaav)
>

> Steinbjørn

Pjat, det gør ikke ondt på katten - de er jo på benene et par timer efter
indgrebet, og har det meget bedre psykisk bagefter, da de ikke skal tænke på
damer hele tiden

Har han været udekat før ?
Har han tisset udenfor bakken siden uheldet i gangen ?
Er der sket ændringer i jeres liv udover flytning ?

--
Tina
www.heart-and-soul.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 10:18

Tina M. skrev:

> Pjat, det gør ikke ondt på katten - de er jo på benene et par timer efter
> indgrebet, og har det meget bedre psykisk bagefter, da de ikke skal tænke på
> damer hele tiden

Ok så gjorde det mere ondt på mig end på ham.. MEGET mere.

> Har han været udekat før ?

Nej. Vi har boet på 5. sal så udekat var lidt udelukket.

> Har han tisset udenfor bakken siden uheldet i gangen ?

Ikke udover det uheld nej.

> Er der sket ændringer i jeres liv udover flytning ?

Nej, det eneste der kan siges, at være en ændring i hans liv er, at han
nu får lov, at komme ud på svalegangen sammen med os. Men han tør ikke
være derude alene så meget, så han kommer ind igen efter kort tid.

Steinbjørn

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-05-06 08:35

Har hun skiftet parfume?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 09:04

Hanne Engermann skrev:
> Har hun skiftet parfume?
>
> Med venlig hilsen
> Hanne Engermann
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Hun bruger lidt forskellige, men det har hun altid gjort, uden problemer
for Chip.

Steinbjørn

Fra : Hanne Dahl

Dato : 28-05-06 09:28

Hejsa .
Måske er han øm et eller andet sted siden det kun er en gang imellem det
sker. Som hun så bare har en mulighed for at klø på når hun nu kæler med
ham. ???
Også har du måske også ramt lige der en anden gang.

prøv at Mærk ham efter ....hvor I holder øje med om han bevæger sig eller
blinker med øjnen når I gør det.
For så kan det være at han har ondt også reagere han der efter.
hvilket jeg selvføljelig ikke håber.

hilsen Hanne
""S. Sørensen"" <steinbREMOVETOGETAVALIDEMAIL@tiscali.dk> skrev i en
meddelelse news:44795962$0$938$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 10:21

Hanne Dahl skrev:
> [...]
> blinker med øjnen når I gør det.
> For så kan det være at han har ondt også reagere han der efter.

Hej Hanne

Vi prøver lige, at holde øje med ham, men vi har lige haft en tur med
ham hvor han pludselig væste af kæresten uden hun havde rørt ved ham. Så
jeg tvivler lidt på, det er der der er noget galt og nu 5 minutter efter
så er han helt fin igen. Det skifter temmelig hurtigt denne gang,
"normalt" kan der gå flere timer før han er god igen.

Steinbjørn

Fra : Janne

Dato : 28-05-06 15:09

> [...]
> jeg tvivler lidt på, det er der der er noget galt og nu 5 minutter efter
> så er han helt fin igen. Det skifter temmelig hurtigt denne gang,

Hejsa.

Mit svar er meget anderledes tænkene, jeg tror at der indimellem er en
ret dårlig energi ved din kæreste, som katten kan se, og som i ikke selv
kan se eller fornemme. Har erfaret det mange gange at dyrene regere
kraftig på de energier de ser. Skør synes nogen måske, men en meget
naturligt tanke for mig.

Knus

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-05-06 21:31

"Janne" <mail2uKATTE@BAKKEsol.dk> wrote in message

> [...]
> kan se eller fornemme. Har erfaret det mange gange at dyrene regere
> kraftig på de energier de ser. Skør synes nogen måske, men en meget

Hehe den kunne vi få sjov udaf her i huset - da er vi klart delte min kone
ville sikkert kunne tro på det du siger.. hvorimod jeg ville ligge flad af
grin blot ved tanken

Fra : Anette

Dato : 28-05-06 16:03

"S. Sørensen" wrote:
> Er der nogen der har nogle forslag til
> hvad der kan være galt og hvad man kan gøre ved det?

Hej Steinbjørn
Det kan være flere forskellige ting der får Chip til at reagere
unormalt/vred.
Protest over ændringer, placering i hieraki, smerter, .....

Prøv læse denne artikel på netdyredoktor
http://www.netdyredoktor.dk/sw1305.asp

Måske kan den guide Jer i den rigtige retning?

Held og lykke med ham

/ Anette

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 28-05-06 18:48

> [...]
> meget ked af opførslen. Er der nogen der har nogle forslag til hvad der
> kan være galt og hvad man kan gøre ved det?

En kat der pludselig ændre adfærd bør altid undersøges af en dyrlæge.
Katte er seje dyr der meget nødigt viser svaghedstegn. En kat har flere
måder at bede om at komme til lægen på. Urenlighed og ændring i adfærd
bør man derfor altid være ekstra opmærksom på og få katten undersøgt.
Det der i vores verden betegnes som et "uheld på tæppet", kan meget vel
være et "jeg har blærebetændelse så bestil tid hos lægen". Virker det
ikke, så må man jo tage andre metoder i brug.....
Det kan også være helt andre grunde, men hvis det var min kat der gik
fra dejlig familiekat til ustabil kat på så kort tid, havde jeg klart
besøgt dyrlægen, så det vil være mit første råd til jer

Med venlig hilsen
Nina Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar