pufff sagde det..
Fra : fam. Ager

Dato : 27-05-06 09:53

og så sprang dunhammeren..

jeg redte raggierne i går aftes, først med rullekammen, derefter med
karten..
ingen filter eller knuder og de så fine ud..anthonkælepot havde ikke fået
nok, så jeg hyggeredte ham med en plastbørste, egentlig en til mennesker
sådan en der er god til at fønne håret med..

lige med et så var det ligesom en dunhammer der smider dunene...pufff..så
kunne jeg rede og rede og rede, og hårene stod omkring i en sky...helt
vildt!

er det fordi de er ved at være udviklede i pelsen nu? (de bliver 3 i næste
måned).
jeg har aldrig kunne rede så meget ud før, og det var kun anthon, som er den
af de to der har allermest pels, vel nok det dobbelte af albert.

mvh. marie

Fra : Hanne Engermann

Dato : 27-05-06 16:29

> [...]
den
> af de to der har allermest pels, vel nok det dobbelte af albert.

Svaret ligger din brug af plastbørsten, som er af kunststoft og derfor
skaber statisk elektricitet. (Den gør den også i dit eget hår). Der kan
opstå så meget, at det ligefrem knitrer og giver stød.
Du undgår "skyformationen" en anden gang ved at bruge kamme af stål og
børster af svinebørster.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : fam. Ager

Dato : 27-05-06 17:37

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opstå så meget, at det ligefrem knitrer og giver stød.
> Du undgår "skyformationen" en anden gang ved at bruge kamme af stål og

jo, det ved jeg, med den statiske elektricitet.. men mener du at det er
derfor at det har løsnet sig så meget på katten??, som sagt så fik han først
en grundig omgang med både rullekammen og med karten, som begge er metal,
uden af der var noget særligt ud over den sædvanlige lille håndfuld.
mvh. marie

Fra : Hanne Dahl

Dato : 27-05-06 18:01

Hej Marie.

Nu kender jeg ikke raggiers pels :
Men jeg ved bare at mine semilang håret skovkatte ikke får taget underuldet
med en karte eller med rulle kam.

Der imod en kam eller "riven" så kommer der godt med pels af. Især lige nu
hvor de smider vinter pelsen.

Så det kan såmen godt være kammen skyld at du lige pludselig får fat i
hår som havde løsnet sig da du brugte karten.
Hilsen Hanne Dahl

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-06 20:23

> og så sprang dunhammeren..

Lav nogle Økobolde af underulden
Ja håndruld nogle bolde af underulden, katte vil elske dem.

Mine 2 MCO har jeg godt nok gennemkæmmet. Men så blev det regnvejr, Og så ,
Ja mega meget underuld der slap igen.
Så tjeck dem efter en udetur eller en vandtur.
Ja nu ved jeg jo ikke om dine kommer ud i regnvejr, Men her er det sikkert.
efter regnvejr er der stor kæmmetur.

Mvh Allan

Fra : Hanne Dahl

Dato : 28-05-06 09:31

Hej Allan

her i huset spiser msn uldet ,Suk !!
Så pipperne får det til deres redder.
øko.ukd

hilsen Hanne

Fra : Hanne Engermann

Dato : 28-05-06 15:30

> Hanne Dahl skrev:
> [...]
Hanne og andre, I gør IKKE fuglene en tjeneste ved det - tværtimod!
Ulden/hårene filtrer sig om benene på ungerne (i modsætning til fjer og
dun), og de går en trist død i møde.
Jeg har læst advarsler om det flere steder.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 28-05-06 21:26

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Ja nu ved jeg jo ikke om dine kommer ud i regnvejr, Men her er det
> sikkert. efter regnvejr er der stor kæmmetur.

Nu bor vi vidst i nærheden af hinanden Roskilde kan du fortælle mig hvad du
bruger til at kæmme din MCO er rimeligt nybagt ejer af sådan en størrelse og
har kun haft kort hårede før så det er nyt for mig..

Tak

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 23:16

> [...]
> du bruger til at kæmme din MCO er rimeligt nybagt ejer af sådan en
> størrelse og har kun haft kort hårede før så det er nyt for mig..

Hej Fleming

Nej det er først om et par uger vi bor tæt på hinanden stol ikke på en
hotmail adrss.

Men en rullekam er det bedste jeg har fundet. ja til den daglige
,ugeligende, pelspleje.

Sådan en kam hvor tænderne kan kører rundt. he he spørg i din dyrehandel, de
hved hvad jeg prøver at skrive.
mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-06 23:42

Jeg glemte lige at skrive
Start med at kæmme før det bliver nødvendigt. Ja lav det til en leg.
Min den ene lægger sig på ryggen når han ser kæmmekammen
Det kan være en hård kamp at trække pelsknuder på en kat der vejer 6+ kg.
mvh Allan

Fra : Hanne Engermann

Dato : 29-05-06 09:15

> Allan skrev:
>

> Jeg glemte lige at skrive
> Start med at kæmme før det bliver nødvendigt. Ja lav det til en leg.
> Min den ene lægger sig på ryggen når han ser kæmmekammen

Det er nemlig HELT rigtigt :>D

> Det kan være en hård kamp at trække pelsknuder på en kat der vejer 6+ kg.
> mvh Allan

Pelsknuder TRÆKKES ikke (forestil dig i eget hår), men ordnes med en fin
saks. Klip knuden igennem flere steder, og red derefter forsigtigt,
eller klip den slet og ret af.

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 13:26

> [...]
>
> Pelsknuder TRÆKKES ikke (forestil dig i eget hår), men ordnes med en fin
> saks. Klip knuden igennem flere steder, og red derefter forsigtigt,

Hej Hanne du har så ret. Det var dumt skrevet.
Men det kan nu være smertefuldt at trække pelsknuder på en 6+ kat
mvh Allan

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 31-05-06 14:19

> Hej Hanne du har så ret. Det var dumt skrevet.
> Men det kan nu være smertefuldt at trække pelsknuder på en 6+ kat
> mvh Allan

Hej Allan og co (muuh)

Tak for alle tipsne sådan en må jeg have anskaffet mig, har en til knuderne
der skærer dem over uden at katten mærker noget..

Jeg startede med at børste ham da han var helt lille så han ved det skal
gøres, han er jo en halv stor krabat at bokse med hvis han ikke vil som jeg
(5mdr 5kg)