Efterladenskaber i gården....
Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 25-05-06 12:10

Vi har ikke kat selv, men døjer en del med omstrejfende katte som skider,
for nu at sige det på godt gammelt dansk, i vores forgård, haven rør de af
en eller anden grund ikke.
Det er et særligt sted hvor der ligger jord som de ynder at benytte, vi
kunne selvfølgelig bare lægge fliser, men tænkte på om der var en anden og
lidt pænere løsning på problemet, evt. specielle planter el.lign. som
kattene ikke kan lide?

Gode råd og forslag modtages med kyshånd,

hilsen Pernille

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 25-05-06 18:42

<klip> specielle planter el.lign. som
> kattene ikke kan lide?
> Gode råd og forslag modtages med kyshånd,
</klip>

Har hørt at Coleus canina hybrid (kattens skræk) skulle være yderst
effektiv, men jeg ved desværre ikke hvor man får fat i den. Hvis nogen ved
det, vil jeg meget gerne høre nærmere :))
På nettet står Mogens Bøg i Odense som potentiel leverandør, men de besvarer
tilsynelæadende ikke mails, da jeg har forsøgt to gange.
--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 25-05-06 19:40

Tusind tak for ideen, det vil jeg forhøre mig nærmere om

Venlig hilsen Pernille

"Heidi, Miver og Mulles mor" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4475ec53$0$67255$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Gainsbourg

Dato : 26-05-06 00:42

Katte bryder sig, af en eller anden grund, ikke om krydderurten Løvstikke
(også kaldet "Maggi-Urt" af nogle).

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Lumholdt & Riber

Dato : 26-05-06 12:15

Tak for rådet, løvstikke har jeg nede i den anden ende af vores forgård, så
måske skal vi bare udvide krydderihaven lidt *G*

Hilen Pernille

Fra : fam. Ager

Dato : 26-05-06 14:58

"Lumholdt & Riber" <henriklumholdt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tak for rådet, løvstikke har jeg nede i den anden ende af vores forgård,
> så måske skal vi bare udvide krydderihaven lidt *G*
>

> Hilen Pernille

--------

ja, det var råd jeg også kan bruge, da vi også plages af nabokattenes pis og
lort..
senest her i formiddags, da den ene af vores hunde kommer ind fra haven,
smurt ind i kattelort i hele kraven...mums altså!, så det var i baljen med
muggen mine..
hvorfor i alverden det er så fedt at smøre sig ind i "parfume" har jeg
aldrig fundet ud af.. men irriterende er det..

mvh. marie

Fra : Sune Christesen

Dato : 26-05-06 15:27

> hvorfor i alverden det er så fedt at smøre sig ind i "parfume" har jeg
> aldrig fundet ud af.. men irriterende er det..
Jeg havde den modsatte oplevelse forleden, en af kattene kom ind iført hvad
jeg formoder var hundelort :( møg irriterende, og den var ikke videre glad
for at blive vasket.
Sune

Fra : fam. Ager

Dato : 26-05-06 16:24

"Sune Christesen" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde den modsatte oplevelse forleden, en af kattene kom ind iført
> hvad jeg formoder var hundelort :( møg irriterende, og den var ikke videre
> [...]

en kat der frivilligt har møjet sig til???..hmm den har jeg ikke hørt før..
men jeg har set en hund der yndede at fange nabokattene, og derefter jorde
dem rundt på græsset/i jorden som en anden gulvklud..dog uden at skade dem..

mvh. marie