Ferie i Sverige og ingen kattepension..!
Fra : NIL

Dato : 22-05-06 21:45

Hej alle...

Min kæreste og jeg har tænkt os tage på ferie i Sverige i uge 28 og 29. Det
er jo herligt. Men det har vist sig, at vi åbenbart er alt for sent ude,
hvis vi vil ha' vores to katte i kattepension i den periode. Vi har ringet
til ca. 15 kattepensioner i og uden for København. Men uden det mindste
held, desværre.
Ved I om der findes et 'register' over kattepensioner udover hvad der dukker
frem ved en søgning på Krak?
Vi bor i København, og har såmænd ikke noget imod at køre adskillige
kilometer for at få de kære små passet af en 'kyndig' person (kattepension)
men som sagt, der ser ud til at være booket op alle steder. Vi har ikke
tidligere holdt ferie i ovennævnte periode, og havde slet ikke tænkt på at
det kunne blive et problem.

Det er jo nok for 'risikabelt' bare at tage de to velopdragne (!) hankatte
(Maine Coon) med til Sverige? Vi skal godt nok bo meget afsides i et
sommerhus begge uger og rent praktisk ville kattene ikke være et 'problem',
men hvis det bliver 'opdaget', er det vist ikke det bare sjov! Måske bøde og
kattene i langvarig karantæne inden de kan returnere til Danmark. Pyha! ;-(

Hvad kan man gøre??....(spørges der desperat)...

Med venlig hilsen
Pia
Østerbro, Kbh.

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 22-05-06 22:58

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle...
>

> Hvad kan man gøre??....(spørges der desperat)...
>

> Med venlig hilsen
> Pia
> Østerbro, Kbh.

I kunne prøve at høre, om der er plads på Asserholm Hunde- og kattepension,
Asserholmvej 1, 4390 Vipperød (lidt uden for Holbæk). tlf. 59181698 - der
har jeg tidligere ofte fået passet mine katte til både min og kattenes store
tilfredshed.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-05-06 01:41

Øv, ærgeligt at I ikke var bare lidt tidligere ude, for så kunne I jo bare
have ladet dem få en rabies vaccination og sørget for de praktiske detaljer,
så de kunne komme lovligt med.

Det skib er så desværre sejlet og mit råd er derfor, at finde en person I
har helt og holdent tillid til og betale vedkommende det samme beløb for at
komme hver dag en times tid eller to, som I skulle have givet i
kattepensionen.

På den måde bliver kattene i deres vante omgivelser og får mad, vand og
skiftet kattebakke dagligt - og bliver aktiveret en god times tid hver dag,
med leg og kæl, hvor kattesitteren har mulighed for at observere kattene og
sikre sig at de ikke viser tegn på sygdom eller skader. (I har samtidig en
hussitter der kan fjerne aviser, tænde/slukke lys, smide skrald i
skraldespanden m.m. og minimere risikoen for indbrud).

Faktisk er det min erfaring, at katte plejer at trives bedre med dette end
med pension - og finder man een der bor nær ved, er det jo en relativt god
betaling for at hygge en times tid eller to hver dag med misserne. Bor de på
samme vej eller tæt på, kan de måske oven i købet smutte forbi både morgen
og aften. Det SKAL jo så bare være een, som man kan stole 100% på.

Der er vist et firma der tilbyder denne service - men der var een i gruppen
der havde haft en oplevelse med dem, hvor de havde ansvaret for kattene i 2
uger og "glemte" at komme og kun held og det faktum at svigermor også tilså
kattene, forhindrede en katastrofe

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. I kan jo så samtidig give kattene en rabies vaccination med det samme -
så kan de komme med jer næste år

Fra : Anja Hansen

Dato : 27-05-06 10:47

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev
> Hvad kan man gøre??....(spørges der desperat)...

prøv evt
http://www.denrenebakke.dk/index.html

mvh Anja

Fra : LH

Dato : 28-05-06 07:01

I har ikke et familiemedlem eller en god ven som i kan stole 110 % på og som
kunne bo hos jer, mens i er væk? Det ville være den bedste løsning - for
kattene!

LH

Fra : Gainsbourg

Dato : 28-05-06 10:57

> prøv evt
> http://www.denrenebakke.dk/index.html

Det var så dem som denne historie var om

Fra : Denise

Dato : 28-05-06 11:26

Gainsbourg wrote:

> [...]
> for kattene i 2 uger og "glemte" at komme og kun held og det faktum
> at svigermor også tilså kattene, forhindrede en katastrofe

Nej, jeg mener ikke det var dem.
--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-05-06 11:46

Denise skrev
<Nej, jeg mener ikke det var dem.>

Nej det var så vidt jeg husker Petcap, der kvajede sig

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-05-06 11:58

Fandt lige det originale indlæg, fra 17/4 af Henriette /
Tournesol

**Vi havde hyret percab til at komme og passe vores katte mens vi var på
ferie, men de kom bare aldrig, de påstår de ikke kunne finde nøglen på trods
af at den lå hvor vi havde aftalt, de skulle have kigget i den skuffe hvor
den lå i, og underlig nok så var skuffens forsegling ikke brudt, altså har
de slet ikke kigget som de påstår, vi var dog så heldige at mine
svigerforældre havde opdaget det, og så har sørget for kattene så pas på
hvem i får til at passe kattene de er måske ikke til at stole på.**

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi