pis kat :-(
Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 22-05-06 09:36

Ja, så kom jeg da hurtigt ud af sengen. Lå og sumpede lidt, og så hørte jeg
en shhhh og en pøllyd. Aha, så kan jeg se, hvem der tisser i mit tøj.
Bortset fra, at der så 5 sekunder efter blev flået i mit dynebetræk, og jeg
blev våd om fødderne Jeg røg op, og nåede bare at se en halespids. Det
bliver man også enormt meget klogere af, når der trisser 5 katte rundt, ud
over at den igennem mine søvndrukne øjne så grå ud, så kan det kun dreje sig
om 1 af 2, eller dem begge.

Så nu har jeg fået gennempisset en bunke tøj, et par hjemmesko, en taske, et
halstørklæde som var blevet hjulpet ned fra knagen, en sommerdyne og min min
nuværende dyne. Dynen viste sig ved nærmere eftersyn at have adskillige gule
pletter, som jeg underligt nok har overset ved sidste skiftning af betræk.
Jeg tør slet ikke tænke på, hvorfor jeg nogle gange fornemmer en liflig
pisduft i de andre rum, som garanteret stammer fra gulvtæpperne. Og ja, alle
katte er neutraliseret for mange år tilbage. De har en alder fra 7 til 12
år.

Hvorfor gør en eller flere lige det?? lugter jeg så slemt, at de absolut må
overdøve min lugt med deres egen? *G*

M.v.h.
Lise

Fra : Sidsel

Dato : 22-05-06 14:31

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff wrote:
> Hvorfor gør en eller flere lige det?? lugter jeg så slemt, at de absolut må
> overdøve min lugt med deres egen? *G*

Ja jeg ved ikke hvorfor din/e gør det, men herhjemme tog vi affære, et
smut til dr. dyr, vi fik antibiotika og angstdæmpende medicin med hjem,
og nu har Banshee ikke tisset noget andet sted end hendes bakke.

Så mit foreslag er et besøg hos dr. dyr efter at du har luret hvilken af
kattene der er en tissetrold.

- Sidsel

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-05-06 01:51

Du slipper nok ikke uden om en tur til dyrlægen - jo før jo bedre.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Di B

Dato : 24-05-06 17:53

Min den ene gør det ca. hver kvarte eller halve år, hvorfor kan jeg
simpelthen ikke finde ud af... Umiddelbart kan jeg ikke finde ud af hvad
der er anderledes end det plejer at være. Denne gang gik det ud over en
drømmeseng der stod foldet sammen i stuen, måske synes han bare ikke den
skulle stå der.... Forrig gang gik det ud over kassen med hans legetøj,
og gangen før en jakke der skødesløst var blevet lagt på gulvet....

Med venlig hilsen
Di B
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 24-05-06 22:39

Nu kommer 3 af dem på antibiotika. Freja bruger løberen i entreen til det
store, og Yazoo bruger gulvtæppet i spisestuen til det samme. Begges
afføring er nu blevet testet, og de er begge positive med bakteriel diarré.
Uther kommer med i købet, selv om han ikke er blevet testet. Han har tynd
mave, og han får ikke altid rumpen med ind i bakken, når han skal. Ellers
ville jeg ikke have vidst, at det var ham, men han tabte noget lige foran
mig. Det skal nok blive underholdende at give ham antibiotika uden at
forbløde.

Jeg spurgte i samme moment til det med tisseriet. Det kan desværre ikke
opklares, med mindre jeg griber synderen i det eller sætter dem en efter en
til at drikke rødbedesaft, så urinen bliver rød. Inden jeg går ud og køber
rødbeder til tilberedning, vil jeg se, om det virker med antibiotikaen.

Jeg prøver også lige med en Feliway i stikkontakten.

Tak for inputs.

Med venlig hilsen
Lise