Flåtbid og behandling
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 18-05-06 22:04

Var ude og hente min kat på dyreinternattet efter den var løbet væk - læs
evt. indlæg "hvordan er reglerne?" - måtte slippe 250 kr for overnatning -
og konstaterede da jeg kom hjem at missen har ihvertfald én flåt. Se pkt.1
jeg er ikke en ørn til at fjerne sådan nogen, pkt 2 - min kat HADER at blive
holdt fast. pkt 3 - jeg er hamrende bange for at efterlade noget flåt i
katten. Så nu kommer spørgsmålet - er det nok at smøre noget FrontLine i
nakken på katten - evt spray - altså vil det dræbe flåeten eller idet
mindste få den til at slippe ?

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Anette

Dato : 18-05-06 22:21

"Arne Rasmussen" <
> nu kommer spørgsmålet - er det nok at smøre noget FrontLine i nakken på
> katten - evt spray - altså vil det dræbe flåeten eller idet mindste få den
> til at slippe ?

Det vil formentlig slå flåten ihjel, men har den først sat sig fast er det
ingen garanti for at den falder ud med det samme, selvom du drypper katten
nu.
Hvis du ikke bryder dig om selv at tage ved flåten og dreje den ud, så smut
på apoteket og brug en tyver på at købe en flåt/tægetang. De virker
glimrende.

Jeg fjerner skovflåter med neglene, tager ved flåten så langt inde jeg kan
få ved, drejer den rundt til den slipper. Bagefter dupper jeg med lidt
klorhexidin eller brintoverilte , bare for at rense op. For en sikkerheds
skyld- når husets katte og hunde ellers vil give mig lov til at duppe .
Jeg renser ikke når flåten har siddet i nærheden af øjne eller mund.
Jeg har endnu til gode at opleve betændelse eller bare en lille betændt
"bums" efter et flåtbid.
Der er en rød, lidt hævet plet lige efter flåten er fjernet, men det går væk
efter nogle timer, så du behøver vist ikke være så nervøs for at fjerne dem.

/ Anette

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 19-05-06 13:33

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen garanti for at den falder ud med det samme, selvom du drypper katten
[SNIP]
> / Anette
Takker for det prompte svar - har sendt konen på shoppingtur på apoteket -
nok ikke lige den powershopping hun havde håbet på

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Hanne Engermann

Dato : 19-05-06 23:51

Flåten er du jo nok sluppet af med i skrivende stund, og din kone har
sikkert også tilgivet dig indkøbsturen ;>D

Men jeg vil da ønske jer et STORT tillykke med, at I fik jeres firbenede
ven tilbage efter så lang tid, hvor I havde opgivet at se hende igen. Du
er vel jublende glad? Kunne hun kende dig? Fortæl, fortæl!

PS: Hvad så rent praktisk mht. boligforeningen? Kan I evt. få en
dispensation, eller holder I bare tys-tys?

Har selv opgivet håbet om at få min kat tilbage, men kigger alligevel af
og til ind på alle fremlysningsstederne ..... for hvis nu ......alligevel!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 20-05-06 12:35

Jo absolut glad for at få hende igen - sød blød rar kat hende - og jo
hun kunne kende mig - hun er flyttet ind hos "konen" - og jeg følger efter
lidt senere - der må vi nemlig have kat. Jo hun faldt til med det samme og
sværmer om mine ben - katten altså - ikke konen

Og flåten er væk - fik vist det hele med med en tægetang.

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 20-05-06 12:36

Nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på FrontLine combo og FrontLine
Pour-On er?

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Kari Eiffert

Dato : 20-05-06 13:31

> Nogen der kan fortælle mig hvad forskellen på FrontLine combo og FrontLine
> Pour-On er?
>
> Mvh
> Arne Rasmussen

Ja det kan jeg...tror jeg da nok

Combo'en slår også larver og æg ihjel. Pour-on kun de voksne. Pour-on
virkede slet ikke her, men combo kan jeg virkelig anbefale, det er også et
rimeligt nyt produkt.

Mvh Kari

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 20-05-06 15:15