Hvad skal jeg have?
Fra : Stefanie

Dato : 18-05-06 09:35

Min hunkat er nu ca. 2år gammel, men stadig en lille legesyg en, hun elskede
og slås med Emil (vores gamle kat som er forsvundet) og elsker kattelegetøj
osv.
Hun bider os i tæerne og elsker at være fræk.
Jeg tænker jo lidt på om vi skal have et nyt familiemedlem til sommer
engang.
Men i dette tilfælde, hvad skal vi så vælge? Hunkat, hankat? Jeg ville nu
helst have en killing, men kan dette mon forenes osv osv? Noget jeg skal
tage hensyn til.
Lillemis er stereliseret.

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-05-06 10:22

Stefanie wrote:
> [...]
> helst have en killing, men kan dette mon forenes osv osv? Noget jeg skal

Jeg synes bestemt, I skulle vælge en hankilling, som bliver kastreret,
inden han bliver kønsmoden.
mvh Camilla

Fra : lene welling jensen

Dato : 18-05-06 11:12

> [...]
> tage hensyn til.
> Lillemis er stereliseret.
>
> hej jeg mener godt du kan få en killing den er jo 12 uger når du får den
jeg har 2 faste katte holger og ida holger er 8¨år og ida 2 år så har
jeg tit et pleje barn lige nu er det en jeg kalder frida hun er nu 7
mdr. men var 4 mdr da hun kom her og både holger og ida er vandtil at
der kommer fremmede misser ind imellem
så jeg ville ikke være bekymret for at få en killing men det kan tage
tid for dem at enes men det kommer tro mig. håber at EMIL kommer hjem igen

Med venlig hilsen
lene welling jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-05-06 14:38

Det vil, så absolut, blive nemmest for jer, med en killing på 12-13 uger. En
voksen kat vil have meget sværere ved at acceptere en anden voksen kat.

Om I vælger en han eller hun er en smagssag - nogle sværger til den ene,
andre til det andet. Vi har haft alle kombinationer og er nu endt med
udelukkende hunkatte...

Held og lykke med det!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

P.S. I skal selvfølgelig lige læse lidt om sammenføring af katte før I går i
gang med projektet. Hvis I følger de retningslinjer, så vil der formentlig
ikke gå lang tid, før den gamle accepterer den nye.