Modersmælk-erstatning
Fra : dpl

Dato : 15-05-06 21:15

Hejsa
Vores hunkat Rajana er mega gravid efterhånden, og jeg har på
fornemmelsen, der kunne gemme sig rigtigt mange mislinger inde i den
store mave. Derfor ville jeg i dag købe noget KMR mælk, men det skulle
ikke være så nemt som jeg troede. Endte med noget pulver der hedder
Diafarm, da hverken dyrlæge eller apotek kunne skaffe det andet.

Det er sikkert fin nok (?), men hvad er der sket med KMR mærket? Er det
udgået/udskiftet/skiftet navn, eller hvad?

Den vordende mor kan ses her:
http://www.kishka.dk/images/div/rajana1.jpg

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-05-06 21:32

Hej Dorthe

Wow ja det er en ordentlig fodbold hun har slugt

I "gamle" *gg* købte jeg KMR i Poppi inde i centret, mig bekendt
forhandles det stadigt, hvis det ikke lykkes dig at finde det, er du
velkommen til at sende mig en mail, så vil jeg prøve at støve noget op til
dig herinde i Københavnstrup
--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : dpl

Dato : 16-05-06 19:13

Marianne Hellemose skrev:
> [...]
> forhandles det stadigt, hvis det ikke lykkes dig at finde det, er du
> velkommen til at sende mig en mail, så vil jeg prøve at støve noget op til

Hej Marianne, tak for tilbuddet!
Heldigvis er det i dag lykkedes mig at finde det, og det bliver sendt i
morgen. Så må man håbe, hun holder på de små så længe!

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Hanne Engermann

Dato : 15-05-06 22:41

Hun fylder godt i landskabet, skal jeg love for, men hun ser samtidig ud
til at være i flot kondition. Når nedkomsten er overstået, prøv så at
se, om hun ikke har mælk nok. Det er faktisk bedre at give HENDE
modermælkserstatning frem for killingerne. Vær forresten obs på, at der
godt kan være lidt uro blandt mislingerne en til to dage, til de har
fundet ud af, hvem der skal have hvilken dievorte. Er der rigtigt mange
killinger, deler de sig ofte op i to hold, der så dier på hver sin tid.

PS: Jeg vil bestemt fraråde dig at bruge erstatning i pulverform til
killingerne.Kan du ikke få flydende KMR-mælk, så lav den selv. Giv en
melding, hvis du får brug for opskriften.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lotte

Dato : 16-05-06 07:26

Hej Hanne
Hvis du har en god opskrift - tror jeg ikke jeg er den eneste der gerne
vil have den. Vil du ikke dele med os alle????

Lotte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 16-05-06 15:14

On 2006-05-16 08:25:38 +0200, Lotte <lotte.sylvan@mail.tele.dk> said:

> Hej Hanne
> Hvis du har en god opskrift - tror jeg ikke jeg er den eneste der gerne
> vil have den. Vil du ikke dele med os alle????
>
> Lotte

Jeg er godt nok ikke Hanne - og jeg er heller ikke opdrætter
Men der ligger en opskrift til "nød-mælk" på Felina Kattekliniks
hjemmeside, under Katte Info næsten nederst:
http://felina.dk/page.asp?id=70
--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : dpl

Dato : 16-05-06 19:16

Hanne Engermann skrev:
> [...]
> killingerne.Kan du ikke få flydende KMR-mælk, så lav den selv. Giv en
> melding, hvis du får brug for opskriften.

Ja, hun har været rigelig rund de sidste måneder, men hun får nok så
rigelig brug for det i de kommende uger. Jeg vil helt sikkert kun fodre
til, hvis jeg har på fornemmelsen det ikke helt rækker, hvad hun selv
kan give dem. Men det er rart at være forberedt, især når man bor langt
ude på landet, og man ikke just kan få fat i disse ting med kort varsel.

Jeg vil meget gerne have en opskrift på hjemmelavet mælkeerstatning, det
er da altid godt at have i baghånden!

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Katrine Nederby

Dato : 15-05-06 22:46

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er sikkert fin nok (?), men hvad er der sket med KMR mærket? Er det
> udgået/udskiftet/skiftet navn, eller hvad?

Hej Dorthe.

Jeg har ikke selv erfaring med opflaskning af killinger, men ved at flere
foretrækker at bruge den flydende KMR til helt små killinger. Noget med at
pulver-blandingen godt kan klumpe og give forstoppelse (?)
Har for nyligt selv købt en dåse af den hos min dyrlæge (for en sikkerheds
skyld - den endte med at blive brugt til mormis ), så den fås i hvert
fald stadig

Nu har jeg så lige købt KMR-pulver hos http://www.loppetjansen.dk
De har også RC-pulveret.
Så det er da en mulighed nu eller senere

Held og lykke med fødslen

--
Mange hilsner
Katrine

Fra : dpl

Dato : 16-05-06 19:22

Katrine Nederby skrev:

> [...]
>
> Nu har jeg så lige købt KMR-pulver hos http://www.loppetjansen.dk
> De har også RC-pulveret.
> Så det er da en mulighed nu eller senere

Hej Katrine, tak for linket. Det er lykkedes mig at få det i flydende
form fra producenter.

Vi glæder os til fødslen, og til den er overstået. Det bliver hyggeligt
at have små sibilinger i huset igen! (Og vi har helt glemt hvor
anstrengende det også kan være...)

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Tina M.

Dato : 16-05-06 09:38

> [...]
>
> Det er sikkert fin nok (?), men hvad er der sket med KMR mærket? Er det
> udgået/udskiftet/skiftet navn, eller hvad?

Hej Dorthe

Du er opdrætter, så du kan med fordel købe det (og alt andet) gennem Bonnie
Dyrecenter i Helsingør - og de bringer ud på hele Sjælland.

De store dåser flydende KMR koster hos dem - med opdrætter-rabat - kr.
50,50, og det er meget billigt.
Hvis du køber for 1000 kr. hos dem, så er udbringning gratis - ellers 25 kr.

Telefon : 49210776

Held og lykke med den forstående fødsel.

--
Tina - der selv er blevet *mormor* til 6-linger i nat
www.heart-and-soul.dk

Fra : dpl

Dato : 16-05-06 19:31

Tina M. skrev:

> [...]
>
> Held og lykke med den forstående fødsel.
>
> --
> Tina - der selv er blevet *mormor* til 6-linger i nat

Hej Tina
Til lykke med de små!

Jeg havde stor nytte af din ide. Bonnie i Helsingør fik producenten til
at sende en portion direkte til mig, så det skulle nok nå frem i tide.
Utrolig hjælpsomme folk i den biks! Har de en speciel opdrætter-rabat på
deres varer generelt?

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Tina M.

Dato : 16-05-06 21:47

> [...]
> sende en portion direkte til mig, så det skulle nok nå frem i tide.
> Utrolig hjælpsomme folk i den biks! Har de en speciel opdrætter-rabat på

Hej Dorthe

Takker mange gange )

Ja, de er SUPER søde i Bonnie.

Og jo de har speciel opdrætter-rabat - 15 % på alt, så der er penge, at
spare, og der er også noget rabat, at opnå, selvom man køber Royal Canin via
deres nye system, men det syntes jeg, du skal få Mette til, at forklare dig,
da hun styrer dette med os opdrættere
De andre kan også, men Mette kender mest til det, og kender efterhånden os
alle, så det er så hyggeligt, at snakke med hende

Held og lykke med den forestående fødsel !

Tina
www.heart-and-soul.dk

Fra : dpl

Dato : 23-05-06 20:56

Hejhej
Syntes lige I skulle opdateres på fødslen.

Rajana fødte natten til mandag 5 store, sunde killinger, og de har det
alle strålende. Så der blev slet ikke brug for mælke-erstatningen i
denne omgang. De vejere 130g i snit, så det var nogle ordentlige basser
hun fik!

Den stolte mor kan ses her:
http://www.sevastopol.dk/images/rajana1.jpg

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Denise

Dato : 23-05-06 21:36

dpl wrote:
> [...]
> alle strålende. Så der blev slet ikke brug for mælke-erstatningen i
> denne omgang. De vejere 130g i snit, så det var nogle ordentlige

Nøjjjj hvor er DE dejlige mange tillykker til jer allesammen

--
Hilsen Denise

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 21:41

> [...]
> omgang. De vejere 130g i snit, så det var nogle ordentlige basser hun fik!

Og ejj hvor er hun sød.
OK killingerne er også ok.

Jeg er glad for jeg kun vil have MCO i huset

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 08:13

> [...]
> omgang. De vejere 130g i snit, så det var nogle ordentlige basser hun fik!

Mange gange tillykke, hvor er de dejlige.. Og Mor ser ud til at have det
godt..

Mange hilsener og slik bag øret fra Louise og Buster

Fra : dpl

Dato : 26-05-06 18:09

Hej igen
Så er der kommet billeder af Rajanas kuld på hjemmesiden, hvis nogen
skulle have lyst til at tage et kig. Klik på Karenin-kuldet.
http://www.sevastopol.dk/

Hilsen Dorthe

Fra : Denise

Dato : 26-05-06 18:42

dpl wrote:
> [...]
> Så er der kommet billeder af Rajanas kuld på hjemmesiden, hvis nogen
> skulle have lyst til at tage et kig. Klik på Karenin-kuldet.

He he, hvor er de bare dejlige

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-05-06 18:50

*suk* man må være glad for de små ting, så som at der ikke er nogle
neva'er men de er godt nok dejlige

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : fam. Ager

Dato : 26-05-06 19:01

> [...]
> Så er der kommet billeder af Rajanas kuld på hjemmesiden, hvis nogen
> skulle have lyst til at tage et kig. Klik på Karenin-kuldet.

jeg er meget forelsket i denne race..meget meget smukke stolte dyr at se på,
lækker krammepels, og et skønt udtryk har de! tillykke med kuldet..
mvh. marie