Jeg er blevet valgt...
Fra : HC

Dato : 15-05-06 16:14

....Af en bette rød\hvid hankat.

Den har hængt ud i min have i nogen tid, og har fået lidt at spise hver dag,
og nu er den så kommet ind af min åbne terrassedør i dag, og er ikke gået
endnu...

Den er meget kælen og social, og er meget nysgerrig =)

Den har intet halsbånd på, men den kan ikke være vild - dertil er den s'gu
for venlig og kælen. Er det ikke kotume at give sin kat halsbånd på, eller
hvordan? Der må jo være nogen der savner den?

Jeg går ud fra, at den forlader mig igen i løbet af aftenen, og kun kommer
på besøg - den gider ikke at jeg lukker havedøren... Men hvis ikke, så må
jeg jo sætte billeder\sedler op i ejendommen omkring den.

H.C.

Fra : Anette

Dato : 15-05-06 17:57

Hej HC
> Den har hængt ud i min have i nogen tid, og har fået lidt at spise
> hver dag, og nu er den så kommet ind af min åbne terrassedør i dag,
> og er ikke gået endnu...

Næh, når du byder på mad, er der jo ingen grund til at gå nogen steder

> . Er det ikke kotume at give sin kat halsbånd
> på, eller hvordan? Der må jo være nogen der savner den?

Der er sikkert nogen der savner den, men måske er det nogen der, som jeg,
har oplevet en kat, der var kvælningsdøden nær p.g.a. halsbåndet hang fast i
buskene og derfor ikke bryder sig om at give katte halsbånd på.
Måske sidder der en chip i nakken på katten eller en tatovering i det ene
øre. Chippen kan visse Falch stationer og alle dyrlæger hjælpe med at aflæse
og/eller tatoveringsnummeret kan Katteregisteret hjælpe dig med at finde
ejeren.

> Jeg går ud fra, at den forlader mig igen i løbet af aftenen, og kun
> kommer på besøg - den gider ikke at jeg lukker havedøren... Men hvis
> ikke, så må jeg jo sætte billeder\sedler op i ejendommen omkring den.

Hvis du holder op med at fodre den, kommer den kun en gang i mellem og
kigger sig nysgerrigt omkring, men bliver du ved med at fodre den bliver den
hos dig. Du er ny og spændende, hvorimod dens "gamle" familie er velkendt og
"kedelig"

Held og lykke med missedyret

/ Anette

Fra : HC

Dato : 15-05-06 18:21

> [...]
> øre. Chippen kan visse Falch stationer og alle dyrlæger hjælpe med at
> aflæse og/eller tatoveringsnummeret kan Katteregisteret hjælpe dig med at

Nej, der er ingen tatoveringer i ørene, men chip kan der jo godt være.

> [...]
> kigger sig nysgerrigt omkring, men bliver du ved med at fodre den bliver
> den hos dig. Du er ny og spændende, hvorimod dens "gamle" familie er

Ja, det er nok sådan noget. Den har fået mad sammen med en anden kat, som
absolut ikke er social - de har begge hængt ud i min bette have, og den grå
gør det fortsat, men vil ikke have noget med mig at gøre... Så jeg tror nok
den lille her også forsvinder igen - den får jo maden ude i haven uanset om
den kommer ind eller ej *GG*

HC

Fra : Holland & Axelgaard

Dato : 15-05-06 22:11

"HC" <hc@fuckspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for venlig og kælen. Er det ikke kotume at give sin kat halsbånd på, eller
> hvordan? Der må jo være nogen der savner den?

Du kunne jo prøve at give den et halsbånd på med en lille seddel i, hvor du
så kan skrive dit telefonnummer - så ringer ejerne måske :)

Fra : Hanne Engermann

Dato : 15-05-06 22:20

Du kan også se under efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og
www.dyrenettet.dk

Hvor gammel tror du, han er, og kan du se, om han er kastreret eller ej?

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : HC

Dato : 19-05-06 04:54

Hej igen,

Nu har den omtalte hankat spenderet nogle døgn hos mig, og jeg har måttet
investere i kattegrus og så videre...

Men jeg har meget svært ved at læse dens adfærd... Jeg har kun haft hund
tidligere - tre styks - som jeg ingen problemer har haft med at læse... Men
den her lille gut efterlader mig med åben mund og store spørgsmålstegn
kommende ud af kæften *G*.

Hvorfor fa'en vil han sidde og glo ud af vinduet, oppe i vindueskarmen?

Hænger det mon sammen med hans interesse i at få havedøren åbnet, så han kan
stå ude i haven og glo?... Jeg forstår det s'gutte... Kan ikke helt finde ud
af om han vil udenfor, eller om han vil være hos mig... Når han bliver
lukket udenfor vil han ind - og når han bliver lukket inde vil han
ud...????... Hold kæft, han er mærkelig. *GGG*

Jeg kan jo ikke lide at lukke dyret udenfor, hvis han gerne vil være her..
Så får jeg dårlig samvittighed, for dyrene skal jo ha' det godt. Men omvendt
gider jeg heller ikke rende og åbne og lukke havedøren tredive gange i
døgnet, høh.

Han er vant til kattebakker, for det krævede kun at jeg viste ham hvorhenne
jeg havde stillet den - så ku' han dét.

Men er der mon nogle af jer katte-kyndige der måske kan hjælpe mig med lidt
afkodning af hans adfærd? Det er muligt at dette er text-book 101, men jeg
har som sagt kun haft hunde førhen...

Venligst, HC

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 07:28

> [...]
> Men den her lille gut efterlader mig med åben mund og store spørgsmålstegn

Kattes og hundes signaler er på ingen måde ens.. Jeg troede også at jeg var
et hundemenneske indtil Buster flyttede ind, så var jeg solgt..

> Hvorfor fa'en vil han sidde og glo ud af vinduet, oppe i vindueskarmen?

For de fleste katte er det at kigge ud af vinduet en yndet beskæftigelse.
Man kan sammenligne det med når vi mennesker ser TV, det er ren
underholdning.

> [...]
> bliver lukket udenfor vil han ind - og når han bliver lukket inde vil han
> ud...????... Hold kæft, han er mærkelig. *GGG*

Husk på at han jo kun lighe er flyttet ind, så han har brug for at vide at
han kan blive hos dig.. Prøv at hold eham inde i et par uger inden du lukker
ham ud igen..
Invester evt i lidt kattelegetøj, fx en pelsmus eller to. Et stykke krøllet
papir kan også være en succes..
For at få hans jagtinstinkter vakt til live/holdt i live kan du gemme hans
mad rundt omkring i huset så han selv skal søge efter det..

> [...]
> Så får jeg dårlig samvittighed, for dyrene skal jo ha' det godt. Men
> omvendt gider jeg heller ikke rende og åbne og lukke havedøren tredive

Kan jeg sagtens følge dig i..

> Han er vant til kattebakker, for det krævede kun at jeg viste ham
> hvorhenne jeg havde stillet den - så ku' han dét.

Katte er så renlige at de instinktivt bruger bakken.. Det er fordelen ved
katte, det er så renlige at du sjældent vil opleve at den sviner rundt
omkring..

> Men er der mon nogle af jer katte-kyndige der måske kan hjælpe mig med
> lidt afkodning af hans adfærd? Det er muligt at dette er text-book 101,
> men jeg har som sagt kun haft hunde førhen...

Prøv at gå på biblioteket, det gjorde jeg selv da Buster flyttede ind her..
Jeg søgte i bibliotekets database, og fik primært bøger fra
voksenafdelingen, men der var også et par bøger imellem henvendt til børn.
De var faktisk ganske gode, da de var formuleret meget simpelt, og med mange
gode illustrationer..

> Venligst, HC

Pøj pøj med den nye logerende

MVH Louise og Buster

NB: Husk; hunde har ejere, men katte har personale...

Fra : tina christoffersen

Dato : 19-05-06 20:36

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Husk på at han jo kun lighe er flyttet ind, så han har brug for at vide at
> han kan blive hos dig.. Prøv at hold eham inde i et par uger inden du
> lukker ham ud igen..

Ehm, Louise ville du også give det råd, hvis det var Buster, der havde
fundet en ny "madfar"? HC har endnu ikke tjekket, om katten er chippet eller
har på andre måder undersøgt om katten har en anden ejer...

mvh. tina

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 20:45

"> klip

> [...]
> fundet en ny "madfar"? HC har endnu ikke tjekket, om katten er chippet
> eller har på andre måder undersøgt om katten har en anden ejer...

Nej, det har du selvfølgelig ret i.. Den detalje have jeg glemt, tror jeg
havde taget det for givet at missen var blevet tjekket for ID..
Beklager

Louise

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 20:47

> [...]
> fundet en ny "madfar"? HC har endnu ikke tjekket, om katten er chippet
> eller har på andre måder undersøgt om katten har en anden ejer...

De indlæg hvor HC skriver at katten ikke er tjekket for evt chip er først
blevet skrevet efter jeg sendte "rådet".. Og har først læst dem efter at jeg
sendte en undskyldning til dig, Tina..

Louise

Fra : tina christoffersen

Dato : 19-05-06 23:21

> De indlæg hvor HC skriver at katten ikke er tjekket for evt chip er først
> blevet skrevet efter jeg sendte "rådet".. Og har først læst dem efter at
> jeg sendte en undskyldning til dig, Tina..

Det er da heller ikke fordi, du skal undskylde Jeg faldt bare lige over
det - jeg ville blive ked af det, hvis der var nogen, der overtog min kat
(hvis jeg altså havde en Du er heller ikke den eneste, der har overset
den "detalje"...

mvh. tina

Fra : Leyna

Dato : 19-05-06 08:53

On Fri, 19 May 2006 05:53:32 +0200, "HC" <hc@fuckspam.dk> wrote:

>... Hold kæft, han er mærkelig. *GGG*

Velkommen som katteslave!

Jeg er osse hundemenneske, men fik den første kat som et arvestykke,
og så blev det da til et par stykker derefter. Man bliver grebet af
dem på en eller anden måde.

> [...]
>gider jeg heller ikke rende og åbne og lukke havedøren tredive gange i

Det ville ellers sikkert lige falde i kattens smag.
At skulle tolke om katten vil ud eller ind, har jeg forlængst opgivet,
og opsat en kattelem, så de selv kan styre det. Den største fornøjelse
var at få mig opad stolen, og åbne døren, for derefter at placere sig
lige i døråbningen så døren skulle stå åben... osse midt om vinteren.

>Men er der mon nogle af jer katte-kyndige der måske kan hjælpe mig med lidt
>afkodning af hans adfærd? Det er muligt at dette er text-book 101, men jeg
>har som sagt kun haft hunde førhen...

Jeg vil bestemt ikke kalde mig selv kattekyndig, men på den anden
side, så er mine katte (jeg har 3 af slagsen nu) ret gode til at sende
de vil ha' opmærksomhed, for den tager de bare. Eksempelvis lægger de
sig på den avis man er i gang med at læse, og så har man bare at
nusse.
Vil han virkelig ud, så gør han ret sikkert højlydt opmærksom på det,
men ligger/sidder han bare roligt og betragter det udenfor, så skal du
ikke lægge mere i det. Katte kan unerholde sig selv, og de er
opmærksomhedskrævende på en helt anden måde end hundene, men man kan
få rigtigt mange gode grin og hyggelige stunder ud af at have katte,
dog er nøgleordet her "mærkelig".

Held og lykke med din nye status som katteslave.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 19-05-06 10:03

> [...]
> lidt afkodning af hans adfærd? Det er muligt at dette er text-book 101,
> men jeg har som sagt kun haft hunde førhen...

----------

HEHE.. ja velkommen som katteslave i ordets bogstaveligste forstand!...
jeg er ligesom dig et hundemenneske med 3 vovser, men jeg er nu også blevet
solgt til de mjavende skabninger...GGG..
jeg vil holde med de øvrige skribenter, læs nogle bøger, lær med tiden og
bliv klogere.. de kan ikke sammenlignes med hunde, arhh nogle gange
måske..jeg har 2 racekatte, ragdoll`s..de er på mange måder ret lig med
hundene, men alligevel ikke så man kan sammenligne dem og handle ens..
¨
god fornøjelse med din nye titel! ((-;

mvh, marie

Fra : tina christoffersen

Dato : 19-05-06 13:52

> [...]
> Hej igen,
>
> Nu har den omtalte hankat spenderet nogle døgn hos mig, og jeg har måttet

Har du gjort noget for at finde ud af, om missen har en ejer et andet sted?

mvh. tina

Fra : HC

Dato : 19-05-06 16:19

> Har du gjort noget for at finde ud af, om missen har en ejer et andet
> sted?

Ikke andet end at hole et vågent øje efter efterlysninger i området, hvilket
jeg ikke har set nogen af...

Der er ingen øre-tatovering, ingen halsbånd, og ingen chip at mærke...

HC

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-06 17:06

> Ikke andet end at hole et vågent øje efter efterlysninger i området,
> hvilket jeg ikke har set nogen af...
>

> Der er ingen øre-tatovering, ingen halsbånd, og ingen chip at mærke...
>

> HC
Hej HC
Jeg havde på et tidspunkt en lille tilflytter. Som jeg næsten havde
adopteret. Mine katte havde adopteret ham.
Men han fik et brugt halsbånd på, Et aflagt fra mine egne, Og i halsbåndet
havde jeg rullet et brev.
I brevet skrev jeg `hvor bor jeg og hvis er jeg for jeg spiser og sover
adrs.. tlf ...
Det tog kun 4 timer så var der gevinst. Katten boede 3 huse væk.

Så prøv det før den flytter permanent ind hos dig.

Mvh Allan

Fra : HC

Dato : 19-05-06 17:32

> [...]
> Det tog kun 4 timer så var der gevinst. Katten boede 3 huse væk.
>
> Så prøv det før den flytter permanent ind hos dig.

Ja, det må jeg nok hellere... Jeg køber et halsbånd i morgen, når jeg skal
ud og handle ind, og så gør jeg det.

Mange tak for hjælpen - til jer allesammen.

Hans Christian

Fra : Janne

Dato : 20-05-06 12:54

> Ja, det må jeg nok hellere... Jeg køber et halsbånd i morgen, når jeg skal
> ud og handle ind, og så gør jeg det.
>
> Mange tak for hjælpen - til jer allesammen.
>
> Hans Christian

Hej

Når du køber halsbånd, så køb et elastisk, så hvis den skulle hænge fast
i en gren, eller ligende, skulle der ikke kunne ske katte noget.

Med venlig hilsen
Janne
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : tina christoffersen

Dato : 19-05-06 20:33

"Allan" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det tog kun 4 timer så var der gevinst. Katten boede 3 huse væk.
>
> Så prøv det før den flytter permanent ind hos dig.

Og ellers vil det være en god ide at tage forbi dyrlægen og se, om den er
chippet.

Du skriver jo, at katten ser velplejet ud, der er nok nogle ejere, som er
ved at gå ud af deres gode skind over, at den er blevet væk - se eventuelt
nogle af de desperate efterlysninger, der også ligger her i gruppen for at
få en ide om, hvor meget katten egentlig betyder for folk.
Jeg kan lige så godt være ærlig og sige, at hvis det var min kat, og jeg
fandt ud af, at du simpelt hen havde overtaget den uden at prøve alle
muligheder af for at finde dens rette ejer, så ville jeg blive rasende.

mvh. tina

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-06 00:19

"tina christoffersen" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:446e1d89$0$11696$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> fandt ud af, at du simpelt hen havde overtaget den uden at prøve alle
> muligheder af for at finde dens rette ejer, så ville jeg blive rasende.

jeg er glad for min haveindhegning. For den ene kats øremærke er ikke så
godt.
Og Tina har ret der er nok en der mangler den der søde mis.
Mvh Allan

Fra : JB

Dato : 20-05-06 07:26

> [...]
> godt.
> Og Tina har ret der er nok en der mangler den der søde mis.

Det kan da godt være at missen har et hjem, hvor den er savnet. Men vil
ejeren så ikke efterlyse sin kat f.eks. ved at hænge sedler op i lokale
forretninger m.m?
Desværre er det jo sådan at mange katte bliver uønskede når de er lidt ud
over den nuttede killingealder, og så bliver den sat af et eller andet sted.

Det kan da godt være at ejeren bliver "rasende" hvis en finder ikke sætter
himmel og jord i bevægelse for at finde en evt. ejer, men man må jo også
selv passe på sin kat og sørge for at den er øremærket og efterlyse den,
hvis den forsvinder.

Hilsen
Jytte

Fra : HC

Dato : 20-05-06 13:02

> [...]
> himmel og jord i bevægelse for at finde en evt. ejer, men man må jo også
> selv passe på sin kat og sørge for at den er øremærket og efterlyse den,

Ja, naturligvis bliver ejeren rasende, hvis vedkommende - skulle personen
eksistere - finder ud af at jeg eventuelt bare havde tænkt mig at overtage
dyret... Det ville jeg s'gu også selv.

Men der er som sagt ingen øremærkning, intet halsbånd, og ingen chip at
mærke - jeg tager ham med til dyrlægen snarest, så jeg kan få tjekket om der
er en chip jeg bare ikke kan mærke...

Og ja, hvis der er en ejer, som er bekymret, så burde jeg have set
løbesedler og deslige - meeeen mon ikke ejermanden så i det mindste ville
have investeret i et halsbånd, eller få den øremærket?

Nå, men vi får se hvordan det her udvikler sig... Jeg håber ihvertfald der
er en ejer, for jeg er ikke hundrede procent sikker på om jeg vil have kat
gående... Men hvis der ingen ejer er, og han fortsat vil blive hos mig, så
skal jeg da ikke stille mig afvisende overfor en af guds skabninger.

Jeg skal meddele når der er nyt i 'sagen' =)

HC

Fra : tina christoffersen

Dato : 20-05-06 18:51

> [...]
> mærke - jeg tager ham med til dyrlægen snarest, så jeg kan få tjekket om
> der er en chip jeg bare ikke kan mærke...

Det lyder godt

> Og ja, hvis der er en ejer, som er bekymret, så burde jeg have set
> løbesedler og deslige - meeeen mon ikke ejermanden så i det mindste ville
> have investeret i et halsbånd, eller få den øremærket?

Ja til løbesedler, selvfølgelig afhængigt af hvor langt væk fra katten
kommer. Det kan være, de er der, men bare ikke der, hvor du kommer Og
hvis katten er chippet, er den jo også mærket...

> [...]
> gående... Men hvis der ingen ejer er, og han fortsat vil blive hos mig, så
> skal jeg da ikke stille mig afvisende overfor en af guds skabninger.

Jeg synes så (også), at det er lidt problematisk, at du har fodret på katten
og lukket den ind, hvis du ikke er sikker på, at du vil have kat. Hvad gør
du med katten, hvis du finder ud af, at du ikke vil have den? Undskyld hvis
jeg lyder lidt småhys, det er ikke fordi, at jeg vil have "riven" ude efter
dig

mvh. tina

Fra : HC

Dato : 21-05-06 02:39

> [...]
> du med katten, hvis du finder ud af, at du ikke vil have den? Undskyld
> hvis jeg lyder lidt småhys, det er ikke fordi, at jeg vil have "riven" ude

Det var faktisk slet ikke den vi satte mad ud til - jeg anede ikke den
eksisterede, før den stak hovedet ud fra under en stol en dag... Jeg kom og
fyldte lidt op i skålen, til den vildkat der ynder et bruge vores have som
sove-skur, og så kom den lille gut frem.. Så jeg vidste intet om ham.

Den vilde kat, som vi startede med, kommer endnu og spiser, og så skrider
den igen... Det var kun den vi kendte til, så der er ikke nogle negative
intentioner her fra...

Og hvis der ingen chip er i ham, så ender jeg jo nok med at beholde ham
alligevel... Jeg rejser ikke byen rundt, for at lede efter opslag, hvis der
ingen chip er i halsen på ham - hvilket jeg jo så heller ikke behøver hvis
der 'er' en chip i halsen på ham... Men hvis det er en kat der bor hos
nogen, der hverken har chippet, øremærket, eller noget som helst, så er der
jo ikke meget jeg kan gøre ved dét. Basta.

Nå, men hyg jer.

HC

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-05-06 07:17

HC skrev
>Men hvis det er en kat der bor hos nogen, der hverken har chippet,
>øremærket, eller noget som helst, så er der jo ikke meget jeg kan gøre ved
>dét. Basta.>

Nemlig, ) hvis folk ikke bruger tid/penge på at sørge for at deres katte
er mærkede, så er det deres problem, ikke andres..

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : tina christoffersen

Dato : 21-05-06 08:34

> [...]
> hos nogen, der hverken har chippet, øremærket, eller noget som helst, så
> er der jo ikke meget jeg kan gøre ved dét. Basta.

Jamen der er vi jo helt enige. Held og lykke med den lille

mvh. tina

Fra : HC

Dato : 19-05-06 16:20

Tak for hjælpen, allesammen...

HC

Fra : Sune Christesen

Dato : 21-05-06 03:32

> [...]
> er ikke gået endnu...
>
> Den er meget kælen og social, og er meget nysgerrig =)
Min personlige overbevisning er at det er meget forkert at fodre og tilmed
lukke en fremmed kat indenfor. Specielt taget i betragtning af at den er
lille og virker som om den er vant til kattebakke og mennesker.

Vores killinger er stadig vildt nysgerrige og kældne, og når de er udenfor
sker det tit at de lister ind af naboernes åbne terassedør eller for den
sags skyld tager i mod mad andre steder, men det er jo ikke ensbetydende
med at de ikke er elsket og har et sted at bo.

Jeg har for øvrigt selv oplevet det samme som dig to gange, hvor der var
tale om killinger fra naboer. De listede sig ind ad terassedøren og spiste
af vores kattemad, og lagde sig efterfølgende til at sove inde i vores stue
som om de ikke havde noget andet sted. De var ligeledes kælne, men vi "jagede"
dem naturligvis væk hver gang de var her, at opvarte dem synes jeg er meget
forkert.

Har du nogen fornemmelse af hvor gammel den er?
Sune

Fra : Leyna

Dato : 21-05-06 09:31

On Sun, 21 May 2006 02:32:22 +0000 (UTC), Sune Christesen
<dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> wrote:

>Min personlige overbevisning er at det er meget forkert at fodre og tilmed
>lukke en fremmed kat indenfor. Specielt taget i betragtning af at den er
>lille og virker som om den er vant til kattebakke og mennesker.

Når man har fritløbende katte, så er det et MUST at få dem øremærket,
hvis man vel at mærke ønsker at få dem retur, når de taget på
springtur. Hvis ikke man kan ofre de penge det koster at få katten
øremærket, så tyder det ærlig talt ikke på den vilde interesse fra en
evt. ejers side.

Man kan ikke se om en kat hører til et sted, og rigtigt mange
mennesker vejer ikke kattes værdi særlig tungt. Når de bliver trætte
af kræet, så bliver den bare kylet ud, for sådan nogle kan jo sagtens
klare sig selv i naturen. :(

At et menneske overhovedet tager sig af en tilløber, og tilmed spørger
her om hvad vedkommende skal gøre, synes jeg viser både ansvar og
omsorg overfor dyret, og hatten af for det. Jeg har selv mistet en
kat, som simpelthen løb væk, og jeg håber da på, at han har fundet sig
et nyt godt hjem, selvom han var både øremærket og neutraliseret! Han
faldt i hvert fald ikke til hos os, og så glæder det mig da kun, at
der findes mennesker derude, der har hjerte nok til at tage sådan en
kat til sig.

Og det var så bare min personlige overbevisning!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 21-05-06 10:00

> [...]
> springtur. Hvis ikke man kan ofre de penge det koster at få katten
> øremærket, så tyder det ærlig talt ikke på den vilde interesse fra en

jeg kan som et eksempel fortælle om vores naboer, som jeg i starten for 8 år
siden da vi flyttede hertil, rendte ind til med deres killinger som hang
hjælpeløse i vores træer i frygt for mine frådende hunde som havde jaget dem
derop.. de var ret ligeglade med min "hjælp", jeg nævnte også i den
forbindelse at et hønsenet på deres side af hækken ville afhjælpe at de
rendte ind til os hele tiden.. til sidst turde jeg ikke lukke mine hunde ud
i haven før jeg havde afpatruljeret for evt. katte..

nå med efterfølgende har de vel haft de første 10 katte, uden
mærkning/kastrering med resultat af de render og overpisser vores
have/garage/bil/skure osv..til kæmpe irritation for os.(min den ene
kastrathan, er begyndt også at afmærke ude i deres aflukke..) deres
"undskyldning" derinde fra, lyder på, at "de ikke vil ofre de penge på
dyrene, når de alligevel render ud på vejen og bliver kørt ned" !!!!... jeg
har opgivet dem!.

-------
> [...]
> mennesker vejer ikke kattes værdi særlig tungt. Når de bliver trætte
> af kræet, så bliver den bare kylet ud, for sådan nogle kan jo sagtens

ja nogle mennesker er så tankeløse og uden respekt for levende væsner!..æv..

----
> [...]
> faldt i hvert fald ikke til hos os, og så glæder det mig da kun, at
> der findes mennesker derude, der har hjerte nok til at tage sådan en

-------

halleluja! enig
---
> Og det var så bare min personlige overbevisning!
> --
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen
------
og det er en overbevisning mange flere burde have!

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 21-05-06 10:22

On Sun, 21 May 2006 10:59:58 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>dyrene, når de alligevel render ud på vejen og bliver kørt ned" !!!!... jeg

Løsningen må så være at have dem i indhegnet have. Hvorfor i alverden
anskaffer man et dyr, hvis ikke man gider tage ansvaret for det
endsige ofre penge på det?
Jeg bliver sg* arrig nu!!!

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 21-05-06 10:46

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen
------------

ja, jeg kan nu heller ikke se at det skulle være så svært!
de har en ikke særlig stor have, så omkostningerne ved at hegne den ind er
overkommelig.
gad vide hvad de ville synes om, hvis jeg lod mine 3 vovser rende rundt i
deres have og overpisse det hele, for ikke at tale om landminer rundt om på
deres plæne... ku være man skulle prøve..

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 21-05-06 22:32

On Sun, 21 May 2006 11:45:50 +0200, "fam. Ager"
> [...]

>deres have og overpisse det hele, for ikke at tale om landminer rundt om på
>deres plæne... ku være man skulle prøve..

Det ville ikke være en sk*d for meget, men til gengæld ville det så
sætte dig ned på samme niveau som dem, og dér hører du vist ikke
hjemme!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Denise

Dato : 21-05-06 18:58

Leyna wrote:
> Og det var så bare min personlige overbevisning!

Og den er der sådan set ikke noget galt med, vi er helt enige

--
Hilsen Denise

Fra : Sune Christesen

Dato : 21-05-06 20:23

> [...]
> springtur. Hvis ikke man kan ofre de penge det koster at få katten
> øremærket, så tyder det ærlig talt ikke på den vilde interesse fra en
Begge vores katte er øremærkede, og jeg er enig at alle bør øremærke deres
katte. Faktum er dog at mange ikke gør det (jeg har i hvert fald set mange),
eller aldrig når at få det gjort. Det betyder jo ikke at katten ikke har
et hjem eller ikke er elsket af nogen. At en kat ikke er øremærket har ikke
nødvendigvis noget med manglende interesse i at spendere de par hunrede kroner
at gøre. Vores gamle kat var bl.a. ikke øremærket (hun var fra 1990, ved
ikke om det var aktuelt den gang?).

> [...]
> mennesker vejer ikke kattes værdi særlig tungt. Når de bliver trætte
> af kræet, så bliver den bare kylet ud, for sådan nogle kan jo sagtens
Det benægter jeg ikke, jeg pointerer bare at rigtigt mange katte opfører
sig på den beskrevne måde selvom de har et hjem, og det derfor kan være farligt
at være alt for åben overfor nysgerrige katte. Folk der bare smider katte
ud er umenneskelige, og ja - respekt til dem der er så venlige at tage dem
til sig og tage sig af dem.
Sune

Fra : Leyna

Dato : 21-05-06 22:37

On Sun, 21 May 2006 19:22:44 +0000 (UTC), Sune Christesen
> [...]

>at gøre. Vores gamle kat var bl.a. ikke øremærket (hun var fra 1990, ved

Ansvar indebærer netop at man sikrer sig at udekatten kan bringes
sikkert retur, hvis den "bliver væk". Alt andet ser jeg som mangel på
ansvar og omtanke.

For mig (og i min familie i det hele taget) har øremærkning altid
været aktuelt. Vi ønskede jo ikke at miste nogle katte.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk