At skifte kattemad - tak til gruppen :)
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 14-05-06 15:27

Vil blot videre bringe en lille historie :)

For et halvt års tid siden + lidt mere, overtog vi en killing fra min
mors kat som endnu en gang havde fået de sødste små killinger. Og da jeg
i den tid jeg boede hjemme hos hende havde fået et godt indtryk af
hvordan det gik med at passe kat skulle det nok gå. Ja i kender vel
historien fra så mange andre steder.

Alt er sådan set også gået godt nok, men jeg meldte mig her på gruppen
og begyndte fast hver dag at læse med, og er blevet rigtig meget
klogere!. En af de ting der dog har givet mig en grim samvittighed var
hendes foder(hun er forresten en fin hunkat ved navn Donkey, mig og
kæresten har altid set os selv lidt som shrek og fiona så donkey lå os
naturligt for) I lang tid købte vi blot standard foder fra fakta, eller
netto når de havde farvigt foder på tilbud til en 20er..

Men efter jeg begyndte at læse herinde gik det op for mig hvor skidt det
foder egenligt var, og tegnene var der også da hendes afføring tit var
meget blød i det / mylderbæ agtigt i det, og lugtede rigtig slemt for
slet ikke at tale om så evigt meget hun sked. - Og så meget hun spiste
af det.

Så ret skulle være ret, og jeg drog ned til den lokale dyrehandler og
fik købt mig 22kg RC in-out dore foder, det er ca en måneds tid siden...
og hold da op en forskel, der lugter ikke fra kattebakken mere, hendes
afføring er blevet væsenligt mere fast og samlet og slet ikke så meget
som der var tidligere. Og for ikke at forglemme donkey selv, synes
hendes pels er blevet noget kun smukkere og hun spiser hvad jeg vil
definere som normalt....med undtagelse af når der er frisk fanget fisk
med hjem, så har hun svært ved at stoppe :)

Så jeg har kun tilslut tilbage at sige evigt mange gange tak for denne
gruppe, kan kun frygte for hvad der ville have sket hvis jeg havde
forsat med det billige foder.

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-06 18:36

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Så jeg har kun tilslut tilbage at sige evigt mange gange tak for denne
> gruppe, kan kun frygte for hvad der ville have sket hvis jeg havde

Hvor skønt at høre! Lødigt foder burde være en kattere (Menneskeret kan
det jo ikke være. )

Fortsat al mulig held og lykke med jeres kat.

Tina