Efterlysning!
Fra : Stefanie

Dato : 13-05-06 09:54

Min elskede hankat er sidst set herhjemme tordags 11/5-06, og jeg er slået
helt ud.
Jeg har været ude og lede efter ham og kalde på ham.
Jeg har efterlyst ham på katteregister.dk og ringet til dyrlæger, politi og
falck.
Jeg har netop printet efterlysninger ud jeg vil hænge rundt i området.

Hvad gør jeg mere?

Efterlysningen!
Område: Holstebro
Kladenavn: Emil
Farver: Grå med hvid
Kendtetegn: brun ved næsten
Øretatovering: XBA018

Ejer:
Stefanie Mathiesen
Webersvej 14
7500 Holstebro
Tlf: 61281776
mail: kramzere(snabela)msn.com

Alt har interesse!

Venligst Stefanie

Fra : Hanne Engermann

Dato : 13-05-06 19:04

Du kan indsætte efterlysning med udførlig beskrivelse og også billede på
www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.dyrenettet.dk
Se samtidig under 'Fremlysning' begge steder.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 13-05-06 21:06

> [...]
> og
> falck.
> Jeg har netop printet efterlysninger ud jeg vil hænge rundt i området.

Husk at der er TO øremærkeregistre, din kat er i begge registre. Medl den
efterlyst også på http://www.danskkatteregister.dk (Inges Kattehjem)

Og husk at på http://www.katteregister.dk (Kattens Værn) skal du huske at
bede om at ejerinfo skal være SYNLIGE, ellers kan man f.eks. ikke få fat i
dig når dét register har lukket, f.eks. fra fredag kl. 14 frem til mandag
kl. 9

Efterlys den også på http://www.crimecode.dk og http://www.dba.dk

Hvis I har en lokalradio, så få en efterlysning ud i æteren, og husk at en
findeløn kan få folk til at være en meget mere aktive i eftersøgningen. Brug
også lokalaviser og hør evt. på kommunen. Hér i Vordingborg er det
vejvæsnet, der indsamler trafikdræbte katte. Ikke at det er sjovt at få
atvide den er død, og det håber jeg da ikke, men det er da bedre end
uvisheden....

Held og lykke med at finde ham - herfra krydser jeg fingre
--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Kim J.

Dato : 14-05-06 06:29

Hejsa Stefanie,

"Stefanie" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> falck.
> Jeg har netop printet efterlysninger ud jeg vil hænge rundt i området.

[SNIP]

Uhhhhh... føler med dig!!!

Jeg har selv en hankat, den er en tilløber, og jeg aner ikke hvor gammel den
er? Den er ikke kastreret, bare tanken om at lade den kastrere gør ondt på
mig. Nu har jeg haft den i ca. 3 år, og den var meget sølle i starten,
masser af lopper, øremider og i meget dårlig foderstand. I dag er det en
sund stor hankat. Hvert forår tegner der sig et ret tydeligt mønster. Der
går lige et par måneder, hvor jeg ser meget lidt til den. Den kommer lige
hjem ca. hver 3. dag, spiser lidt, sover måske et par timer, og så vil den
ud igen. De første år kom den hjem og lignede noget der var kørt over af en
planeklipper, fuldstændigt forrevet og med masser af sår. Det er heldigvis
ikke sket endnu i år, så jeg antager, at den er så stor og sund nu, at den
kan holde andre katte på afstand eller også er den bare blevet lidt klogere
og roder sig ikke så ofte i slagsmål?

Det var en ordentlig smøre, men det jeg ville frem til var om den er
kastreret? Hvis ikke, så er det nok en forklaring? Jeg er bestemt ikke
ekspert på katte, men mener at havde læst, at sådan en hankat kan
afpatruljere et meget stort område. Jeg er ikke helt sikker på, hvor stor
effekt kasteration har på en hankats lyst til at strejfe?

Nu har din kun været væk i 4 dage, så mon ikke den pludselig står og vil ind
igen. Det håber jeg da, og også at den kommer hjem uden for mange skrammer.
Jeg er selv blevet rimelig skrap til at behandle store rifter, betændte sår
og bylder, men det er ikke noget jeg bryder mig om! På den anden side, så er
det mindre traumatisk for katten, at jeg gør det, end jeg kører den til
dyrlæge. Af en eller anden grund kan jeg gøre alt ved den kat: Har flere
gange smidt den i bad, sidst fordi den var smurt ind i fed olie ned langs
hele ryggen (det var dæleme ikke nemt at vaske ud).

Held og lykke med katten, krydser fingre mv. for den kommer snart
Kim J.

Fra : Kari Eiffert

Dato : 14-05-06 09:33

> [...]
> hele ryggen (det var dæleme ikke nemt at vaske ud).
>
> Held og lykke med katten, krydser fingre mv. for den kommer snart

Det er meget mindre hårdt for den at komme en tur til dyrlæge og derefter
kunne føre et stille uden at holde andre hankatte på afstand og jagte damer,
end at skulle en tur til dyrlægen. Den strejfer ikke så meget, slås ikke så
meget og vil være meget mere hjemme, når den er blevet kastreret. Nå ja og
så kan den heller ikke lave flere killinger. Så hvad venter du på?

Mvh Kari m. tre stk neutraliserede og ikke traumatiserede indekatte

Fra : bettina jespersen

Dato : 14-05-06 13:41

hvis din kat ikke kan lide at komme til dyrlæge ville jeg netop lade den
komme til dyrlæge denne ene gang for at få den kastereret for der er da ikke
noget mere dyrlægeindbydende end end strejfende hankat.
og for slet ikke at tænke på alle de herreløse og uønskede kattekillinger
han kan lave.
jeg forstår ikke helt du ikke har fået det gjort endnu.

hilsen bettina

Fra : Kim J.

Dato : 16-05-06 06:26

Hejsa Kari & Bettina,

"bettina jespersen" <hauge@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han kan lave.
> jeg forstår ikke helt du ikke har fået det gjort endnu.

Jeg havde en skummel mistanke om, at nogle ville lade sig provokere af, at
jeg er modstander af at Kastrere en gammel hankat

Katten er først og fremmest en voksen (halvvild) tilløber, og jeg synes det
vil være synd, at fjerne dens naturlige drift. Måske er det fordi, at jeg er
en mand, at jeg tænker sådan? Vi mænd får jo også rifter og skrammer når vi
lader os overvinde af vore drifter, og begynder at jagte kvinder uhæmmet
(specielt hvis de er gifte). Men selv om jeg får rifter af og til, så kunne
jeg da ikke i min vildeste fantasi finde på at tænke tanken, at lade mig
kastrere, brrrr.....

Kønsdriften er jo ikke en sygdom! Generelt er jeg enige med jer i, at vi bør
være ansvarlige og lade vore katte sterilisere. Bliver de det som lille
killing kan jeg hellere ikke tro det er så forfærdeligt for katten. I den
ejendom jeg bor, har der været rigtig mange strejfende katte, og de har
været lidt belastende til tider. Efter "min" kat er blevet stærk og sund, er
der ikke så mange mere. Jeg antager, at en holder fremmede katte væk?

At den så er skyld i, at der sikkert kommer nogle killinger til verden,
tjaaa... det er jo naturligt. Der skal jo også være nogle vilde katte i vor
natur. Hvis folk bare ville lade være med at være så dumme at fodre fremmede
katte, så tror jeg bestanden vil regulere sig selv. De værste mennesker er
efter min mening dem der ser en lille kattekilling, fodrer den et par gange,
og så mister interessen for den eller endnu værre forlader den.

Det er bare min mening, og i skal ikke tage den som en provokation eller som
et oplæg til en større debat, da den ikke er ment som et sådan.

Håber Stefanies kat er kommet hjem igen?

Hygge hejsa og et aggressivt MJAAAAVVV fra katten
Kim J.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-05-06 07:03

Kim J skrev
<Kønsdriften er jo ikke en sygdom!>

Næh det har du ret i, på den anden side er katten ikke et menneske, og
rationalisere ikke som vi gør.

I dag er der et boom i sygdomme hos katte, FIV og FeLV som primært bliver
overført ved parringer og ved slagsmål om territorier og hunner, så uden at
provokere eller starte hede debatter, vil jeg anbefale dig at læse denne.
http://www.kattens-vaern.dk/assets/koensmoden.pdf

<Der skal jo også være nogle vilde katte i vor natur. >

Vi har en kæmpe overproduktion af katte i DK, hvert år bliver ca. 20.000
uønskede katte aflivet, så jeg tror at der går rigtig lang tid før vi
behøver at savne vilde katte, som i øvrigt slet ikke hører hjemme i vores
natur

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Leyna

Dato : 16-05-06 09:06

On Tue, 16 May 2006 07:26:13 +0200, "Kim J." <BL320SLET@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>jeg da ikke i min vildeste fantasi finde på at tænke tanken, at lade mig

Du skal passe på med ikke at menneskeliggøre katten.
Kønsdriften er da på ingen måde unaturlig, men du går vel heller ikke
ud og spreder dine gener til tilfældige forbipasserende damer, vel?
Katte er der rigeligt af her i Dk og de bliver af rigtigt mange
behandlet rigtig skidt. Der er ingen grund til at sætte flere i
verden, hvis man ikke har tænkt sig selv at tage ansvaret for dem.
Hvis du har/får børn har du vel heller ikke tænkt sig bare at lade dem
klare sig selv, så godt de nu kan, vel?
Jeg må osse gå ud fra, at selvom du har drifterne i behold, så
strinter du ikke dit område af, så der ikke er til at være for
stanken...? Det er en af de ting der virkelig kan få folk op ad
stolene. Selv dem der godt kan li' katte, er altså ikke særlige vilde
med lugten af stærk hankatte urin.

Katten tænker ikke over driften på samme måde som en mand, og mine
hankatte (hvoraf den ene er blevet kastreret som voksen), ser ikke ud
til at savne noget. De går på jagt efter byttedyr nøjagtigt som de
plejerde at gøre, men den "gamle" hankat strejfer ikke mere, og han
kommer heller ikke hjem med store flænger (som der som regel gik
betændelse i), men ligger gerne og nusser hos os.

Og jeg kan så hilse at sige, at grunden til at der gik så lang tid før
vores "gamle" hankat blev kastreret var at min mand havde nogenlunde
den samme opfattelse som dig, men da han selv (manden altså) er
steriliseret (fordi han ikke ønsker at sætte flere børn i verden), så
kunne han sagtens sætte sig ind i, at katten heller ikke skulle sætte
uønskede killinger til verden. Eller være årsag til det...
Og når man så flere gange har set katten kommet hjem med dybe flænger,
og manglende store pelstotter, så kan man godt overveje om kastration
mon ikke alligevel er bedre.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Stefanie

Dato : 16-05-06 09:31

> Efterlysningen!
> Område: Holstebro
> Kladenavn: Emil
> Farver: Grå med hvid
> Kendtetegn: brun ved næsten
> Øretatovering: XBA018
>
> Ejer:
> Stefanie Mathiesen
> Webersvej 14
> 7500 Holstebro
> Tlf: 61281776
> mail: kramzere(snabela)msn.com
>
> Alt har interesse!
>
> Venligst Stefanie

Nej, min kære Emil er ikke kommet hjem, og jeg har ej heller hørt et kuk fra
ham, så jeg er efterhånden ved at opgive.
Men mit spørgsmål er, hvornår opgiver man?
Hvis han kom tilbage om flere år, ville der til hver en tid være plads til
ham, det er slet ikke sådan, men hvornår kan jeg smide lidt af mit håb væk?
Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. (Jeg er ogs kun 20år, og meget
følsom), jeg græder mindst en gang om dagen. Selvfølgelig græder jeg fordi
JEG savner ham, men jeg græder endnu mere fordi jeg synes det er så
forfærdeligt hvad der er sket med ham! Det er simpelthen det værste, og jeg
har så dårlig samvittighed. Det var jo min opgave og passe på ham. Og jeg
hari kke turde lukke den lille kat ud siden han blev væk, og det er også
synd for hende.
Men jeg har det simpelthen SÅ skidt, jeg er fuldstændig ødelagt. Jeg kan
slet ikke tage mig sammen til nogen ting. Jeg er helt til rotterne.

Jeg tænker om jeg måske skal have en ny kat (sådan om nogle uger, eller i
sommeren engang)? Nu har jeg en lille hunkat tilbage, hun er ca. 2år gammel.
Hun er blev meget social og kælesyg, endnu mere end hun var før, siden Emil
er væk.
Jeg tænker at nogle af fordelene er at hun har en af lege med og boltre sig
med og selvfølgelig også det egoistiske at jeg har 2 katte at lade min
kærlighed falde på.
Til gengæld tænker jeg også hvor hårdt det har taget på mig alt det her med
Emil, og hvis jeg får en kat mere skal jeg igennem 2 perioder mere af den
slags, og hvis jeg ikke gør er der kun en periode.
Jeg ved det ikke, tankerne flyver rundt i hovedet på mig, og jeg er helt
forvirret?
Hvad gør jeg dog?

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-05-06 14:22

Hej Stefanie.
Det gør mig ondt, at du endnu ikke har fundet din kat, men jeg kom til at
tænke på om du måske alligevel skulle lukke den lille kat ud, hvem ved?
måske kan hun finde ham
Hilsen Vibeke