katte og stuefugle?
Fra : Brian Olesen

Dato : 11-05-06 00:47

Hejsa
Ja for en gang skyld helt uden først at sætte os grundigt ind i forholdene
har vi i dag købt et par søde Kanariefugle.
Hvis en kat kunne sige tak, så er det bestemt det ord, der tydeligst lyser
ud af Zimbas jagt-tændte sind. "Tak gode herre, for dette lækre indhegnede
festmåltid der, lige foran min snude"!
Hold op han har bare en brændende lyst til at smage på indholdet af det der
bur!

Men er der en realistisk måde, at få bytte og rovdyr til at leve sammen på.
Fuglene er endnu ikke blevet rigtig bange for katten, men han har da
allerede nu præsteret at vælte et par halvdyre lamper på gulvet i sin iver,
for at få lov til at kigge på dem fra alle vinkler og det allerede på en
aften.

Jeg synes bare jeg kan mindes, at nogen har fået deres kat til at droppe
interessen for fuglene. Vi overvejer også at hænge buret op i loftet, men
det er lidt synd, at de skal hænge deroppe, som en anden uro.

Har I mon nogle gode fif?

På forhånd tak.

Brian

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 11-05-06 11:09

Vi har samme problem med vores kat og marsvin, men nu efter 3 måneder er
den endelig begyndt at miste interessen for dem. Men har godt nok også
været en kamp, med vandpistoler og jeg ved ikke hvad.

Fra : Brian Olesen

Dato : 11-05-06 23:04

"Daniel W Johansen" <FJERNdanielwj2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi har samme problem med vores kat og marsvin, men nu efter 3 måneder er
> den endelig begyndt at miste interessen for dem. Men har godt nok også
> været en kamp, med vandpistoler og jeg ved ikke hvad.

Ok. Allerede i dag ser det ud til, at han er ved at være ligeglad. Jeg gruer
nok mere for, at lade dem være alene sammen. Kanarier er ret tillidsfulde
fugle, så hvis de er helt ude ved burets trimmer så kan det jo være, at
katten er vaks ved fuglelågen.
Nå vi må se, hvad det udvikler sig til. Vi overvejer også det med en
vandpistol. Det er bare sådan en stor bøvlet mis vi har!
Han har heldigvis ikke været udekat, så har ikke smagt det kolde fuglebord.

Mvh. Brian

Fra : C.H

Dato : 12-05-06 07:36

> [...]
> vandpistol. Det er bare sådan en stor bøvlet mis vi har!
> Han har heldigvis ikke været udekat, så har ikke smagt det kolde

Når fugle og katte skal være alene hjemme, ville jeg hænge fuglene op, som
du nævnte i dit første indlæg. Det er på ingen måde synd for fuglene, da de
altid vil søge så højt op som muligt. Det vil finde det mere trygt at hænge
under loftet, end at stå på et bord.

Ingen problemer i det - tværtimod.

CH

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-05-06 14:26

"Brian Olesen" <nomail@please.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> interessen for fuglene. Vi overvejer også at hænge buret op i loftet, men
> det er lidt synd, at de skal hænge deroppe, som en anden uro.

intet er umuligt .. det umulige tager bare længere tid
kik dette billede
http://i47.photobucket.com/albums/f155/NeedMoreWeed/rottekat.jpg

Det tog os 14 dage at lave det lille trick .
Vores nuværende kat og rotte sover gerne sammen i høet i rottens bur

OZ3BTO

Fra : Brian Olesen

Dato : 11-05-06 23:01

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> intet er umuligt .. det umulige tager bare længere tid
> kik dette billede
> http://i47.photobucket.com/albums/f155/NeedMoreWeed/rottekat.jpg

Wow!

> Det tog os 14 dage at lave det lille trick .
> Vores nuværende kat og rotte sover gerne sammen i høet i rottens bur

Ok ud over, at jeres bedrift er ret bemærkelsesværdig, hvordan gjorde I så
det?

Mvh. Brian

Fra : OZ7PUS

Dato : 12-05-06 00:02

> Wow!

> Ok ud over, at jeres bedrift er ret bemærkelsesværdig, hvordan gjorde I så
> det?
>
> Mvh. Brian

Gik nu meget nemt :P
1. gang katten puffede ud efter rotter fik den en herre skideballe med fast
i nakkeskind m.m.
2. Blev den taget i nakken og smidt i en spand kold vand
3. gang var rotten for hurtig og bed katten

Siden har der ikke været nogen problemer
Nemmere var/er det med vores nye kat, Fik den som killing og den blev smidt
ned til rotterne i buret på 1. dagen og siden har den stort set sovet
sammen med dem i høet

Tøsen

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-05-06 17:09

Hej

> [...]
> Nemmere var/er det med vores nye kat, Fik den som killing og den blev
> smidt ned til rotterne i buret på 1. dagen og siden har den stort set

Ok.
Lyder lidt barsk, men jeg er egentlig selv til en hurtig alvorlig
forskrækkelse end til at gå og tjatte til det stakkels dyr.

Mvh. Brian

Fra : OZ7PUS

Dato : 14-05-06 21:45

> [...]
> Lyder lidt barsk, men jeg er egentlig selv til en hurtig alvorlig
> forskrækkelse end til at gå og tjatte til det stakkels dyr.

Den yder nu at være sammen med dem og ligger og slikker dem som var det
killinger .. Nå ja det er altså en hankat

Tøsen

Fra : Louise Courchaine

Dato : 13-05-06 04:49

Vi har også kanariefugle og katte sammen plus en masse andre dyr *GG*
Kanariefuglene går i et voliere så kattene kan ikke vælte det på gulvet
eller åbne det. Det er den bedste løsning for selvom man får katte til
at acceptere og putte med fx gnavere, kan du ikke stole på det!
Dyrenes instinkter siger altså at det er mad, så en dag kan det gå galt.
Men vi har ingen specielle problemer med kat/marsvin eller kat/rotte
(medmindre det er helt små unger eller så mange rotter ude så vi ikke
kan holde øje med alle) indtil videre... men det er jo forskelligt fra
kat til kat... Shadow er ligeglad med alle dyr selvom hun naturligvis er
meget nysgerrig og glor på fuglene, hvorimod Snowie har bidt en
rotteunge og konstant er "på jagt" og står med forpoterne på volierene
og prøver at fange dem selvom hun ikke kan få poterne ind til dem.
Men lad være med at forestille dig at de kan blive venner for sådan
noget er imod instinkterne, men med et sikkert bur/voliere slipper du
for bekymringerne med om kattene kommer ind til dem.
Med de sædvanlige "små" bure kan man ikke være sikker. Min kæreste havde
et zebrafinkepar som blev ædt fordi hans kat havde en ven på middag og
væltede buret ned.

Med venlig hilsen
Louise Courchaine
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-05-06 17:11

Tak til alle for Jeres svar.
Vi må improvisere lidt.

I starten så det bare helt håbløst ud, men Zimbas interesse for dem er
gradvist dalende.

Mvh. brian