Taber sig....
Fra : Stefanie

Dato : 08-05-06 17:43

Kære ng.
Jeg står i lidt af et dilemma omkring mine katte. Jeg har en stor hankat og
en lille hunkat.
Hankatten er altså VIRKELIG stor, nok også lidt overvægtig, men har altid
været det. Den lille tog også på i hastefart da vi fik hende, men vi tænkte
at de ville smide lidt overflødigt fedt når de begyndte og komme ud (de er
begge neutraliserede, så de må vidst godt have noget fedt, ikke sandt?).
Men det er altså ved at være gået lidt for vidt med den lille kat. Jeg synes
hun er blevet meget tynd. Jeg kan med sikkerhed sige at hun ikke er for
tynd, men kan ikke se ribben eller noget, hun har lidt hængemave, men lig
ved for og bagben går hun lidt ind af.

Emil har ikke tabt sig, ikke noget der ses.
Men jeg har lagt mærke til at den lille kat heller ikke spiser så meget
mere. Hun ligger på lur om morgenen og venter på at Emil er færdig med at
spise, og først herefter går hun til truget og spiser. Hun spiser så måske
halvt af hvad hun plejer eller måske 3/4 og så går hun igen. Begge katte har
altid haft adgang til mad hele tiden, og de går derfor og småspiser i løbet
af dagen, og derfor er det ikke til at sige om hun går til den senere på
dagen.
Derfor er det heller ikke den bedste løsning og sætte dem til at spise hver
for sig måske? Eller i så fald, hvordan gør jeg det så, når de er vant til
at spise hele dagen?

Den lille fanger fugle og sådan nu de er ude, men jeg har fornemmelsen af at
hun ikke rigtig ved hvad hun skal gøre md dem, altså spiser hun dem ikke, så
det kan ikke være derfor hun ikke spiser så meget herhjemme mere.

Håber på nogle gode råd.
Venligst den lidt bekymrede Stefanie

Fra : charlotte kofoed

Dato : 08-05-06 20:39

> [...]
> Venligst den lidt bekymrede Stefanie
>
> Du skal være obs på de har nemmere ved at få orm nu hvor de kommer udenfor
i kontakt med fugle mus og andre katte
Jeg ville give en ormekur
Hvis de har mad stående hele dagen så er det ikke derfor hun taber sig,
det er bedre at småspise for en kat frem for at få afmålte måltider

Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leif Neland

Dato : 09-05-06 07:54

> Hvis de har mad stående hele dagen så er det ikke derfor hun taber sig,
> det er bedre at småspise for en kat frem for at få afmålte måltider

Men hvordan forklarer man en kat at det er dens madskål til højre, og den
til venstre ikke må røres, fordi det er den anden kats?

En foderautomat og chip-mærkning af kattene?

Leif

Fra : Kate

Dato : 09-05-06 20:11

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in

> Men hvordan forklarer man en kat at det er dens madskål til højre,
> og den til venstre ikke må røres, fordi det er den anden kats?

Forklarer det og så gør kattene som det passer dem alligevel

Jeg har en som skal have allergifoder, i det mindste i en periode, men
jeg må da blive i køkkenet mens de spiser for ellers skifter de rundt
mellem hinanden og spiser hinandens mad.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Stefanie

Dato : 16-05-06 09:34

> i kontakt med fugle mus og andre katte
> Jeg ville give en ormekur
> Hvis de har mad stående hele dagen så er det ikke derfor hun taber sig,
> det er bedre at småspise for en kat frem for at få afmålte måltider

Tusind tak for det. Jeg har netop afleveret en pose med afførring ud til
dyrlægen. fordi en ormekur er åbenbart receptpligtig, så katte nskal have
konstateret orm før man kan få en ormekur.
De har dog lovet at hvis ikke den viser tegn på orm, så vil de tage katten
ind og undersøge den.

Venligs hilsen Stefanie