Busters og min hverdag sammen (+ et par sp~
Fra : Louise Krarup

Dato : 26-04-06 09:23

Hej allesammen

Nu har Buster og jeg boet sammen i 3½ måned og jeg synes at det går
godt. Det tror jeg også Buster synes..

Buster kommer ud hver dag, og han nyder det. Men om natten vil jeg have
at han skal være inde, hvilket han vist er lidt irriteret over.
Jeg vil også helst have at han er inde når jeg ikke er hjemme.

Men de sidste par dage har han altså været ude når jeg har været afsted,
og det er da gået fint.
Han har fået en vandskål ud i haven, og så har han ellers hygget sig,
tror jeg.
Og han er kommet hjem ligeså snart han hører jeg åbner havedørene..

Den første dag var han ude i 3½ time, og igår var han ude i 6½ time.
Og jeg må da tilstå, det var da med blandet sind at jeg lod ham være
ude, men det er jo gået godt. Men idag fik han altså ikke lov til at
være ude i 10 timer..

Buster er glad for sin vådkost hver morgen. Der får han en lille smule,
og så tørkost for resten. Tørkosten bliver fyldt op en gang dagligt, og
står fremme hele døgnet.
De sidste par dage har han desuden fået lidt leverpostej, da jeg ikke
selv kan nå at spise det hele selv.
Men er det OK at give ham ren leverpostej?
Det skal lige siges at han kun får hvad der svarer til det der kan være
på et stykke rugbrød.

Han har sine faste vaner, og de skal gerne overholdes. Fx. skal
vådkosten serveres først om morgenen, derefter tørkosten.
Han skal også have mulighed for at komme ud til mig i badet, ellers skal
han nok selv skrabe sig igennem døren.
Og hans halsbånd er også vigtigt, men det er nu mig der har gjort det
vigtigt. For når han er inde og dørene er lkukkede har han ikke halsbånd
på, men når dørene skal åbnes og han må komme ud, så får han halsbåndet
på. Jeg behøves bare at tage halsbåndet frem, så spæner han ud til
havedøren.

Buster er stadig kølen, men skødekat, det er han altså ikke. Og det skal
foregå på hans præmisser. Det er OK at komme op på min arm, men helst
ikke for længe ad gangen..
Der hvor vi bedst kan nusse er enten i sofaen eller i sengen. Ja, for nu
m han gerne komme ind til mig, det er lidt svært at undgå, da jeg gerne
vil have åbnet ud til havestuen for at få lidt frisk luft ind om natten..

Men hvordan går I med jeres katte.. Er de bare ude når de har lyst,
uanset hvornår på døgnet?
Mit problem her er også at Buster, hvis det er rigtigt, ikke må komme
uden for min egen have. Men viceværten gør ikke noget så længe der ikke
er for meget kattelort rundt omkring. Men kommer der det ringes der
efter kattefangeren. Og det vil jeg nødig have at Buster skal opleve..

Men alt i alt, så har Buster og jeg det godt..

Med venlig hilsen
Louise Krarup
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 26-04-06 16:19

Louise Krarup wrote:
> [...]
> opleve..
>
> Men alt i alt, så har Buster og jeg det godt..

Det lyder som om I har det rigtig godt og Buster er godt forkælet
Nej, det gør ikke noget han får leverpostej, hvis han kan lide det.
Mine katte kommer kun ud i løbegård, så når jeg åbner vinduet i soveværelset
kan de rende ud og ind som de vil. Jeg har en indhegnet have, som dog ikke
er sikkert, da det er plastichegn og andre dyr har lavet hul flere steder.
I dag var der en fra Poda hegn og måle have op til delfin hegn og el-tråde,
så kattene kan komme ud i haven - altså det kommer selvfølgelig an på prisen
og om jeg vil fælde nogle træer. Det tænkes der over i øjeblikket
Så det bedste er at kunne få indhegnet sin have så dyrene holdes på egen
grund, så bliver man ikke uvenner med naboer, og kattene bliver ikke kørt
ned eller løber hjemmefra.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Kate

Dato : 29-04-06 20:24

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in

> I dag var der en fra Poda hegn

Laver de det eller skal i så selv lave det? Jeg går nemlig selv og
tumler med tanken om at kontakte dem. Jeg har fundet ud af at der er en
forhandler i Fårevejle, kun ca. 7-8 km fra hvor jeg bor, men jeg
bekymrer mig jo også om prisen.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Denise

Dato : 29-04-06 22:33

Kate wrote:
> [...]
> tumler med tanken om at kontakte dem. Jeg har fundet ud af at der er
> en forhandler i Fårevejle, kun ca. 7-8 km fra hvor jeg bor, men jeg

Hvis vi bestemmer os, afhænger af forskellige ting, ja så laver de det også.
Vi har stolper i forvejen, bare for korte, så det er noget med et bræt på og
så et skråt i toppen, og lidt flere tråde så vi også kan holde katte ude. Og
så vil vi have det et stykke ned i jorden. Og så skal der laves 2 havelåger
også. Puha, jeg tror det bliver dyrt. Dem jeg har kontakt med er Poda Hegn i
Roskilde.
Men ring og snak med dem, det koster jo ikke noget at få dem til at komme og
kigge.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Denise

Dato : 29-04-06 22:36

Hov glemte helt, hvordan går det med Lante ?

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Kate

Dato : 29-04-06 23:11

> Hov glemte helt, hvordan går det med Lante ?

Det går sådan lidt op og ned. Lige nu er han næsten pæn Hans udslæt
er synligt mindre, men har for også prednisolon hver dag. Egentligt
skulle han være trappet ned lige op til påske, men medicinen tager
kløen lige knapt et døgn af gangen. Han får så viacutan også efter råd
fra dyrlægen, men det bryder han sig godt nok ikke om, så jeg smører en
dråbe i hans mundvig og så må han jo rense sig, staklen

Heldigvis er maden, z/d, en succes. Han vil mægtigt gerne have det og
da han normalt er, for at sige det mildt, mistroisk overfor alt nyt,
var det en glædelig overraskelse. Doughnut og Mowgli vil selvfølgeligt
også gerne have det, men det er ikke nogen overraskelse

Men altså Lante har nu kun kløe ved det ene øje, det i lysten og det på
bagsiden af det ene øre er helt væk. Så det er jo godt. Så krydser jeg
fingre for at han får det bedre med maden, ellers må vi jo starte
forfra. Men een ting af gangen

Fra : Denise

Dato : 30-04-06 09:14

Kate wrote:
> [...]
> på bagsiden af det ene øre er helt væk. Så det er jo godt. Så krydser
> jeg fingre for at han får det bedre med maden, ellers må vi jo starte

Det var da godt han kunne spise maden, fortsat god bedring til ham.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Kate

Dato : 29-04-06 20:22

Louise Krarup <louise.krarupKATTE@BAKKEprivat.dk> wrote in

> Hej allesammen

[klip]

> [...]
> have at han skal være inde, hvilket han vist er lidt irriteret
> over. Jeg vil også helst have at han er inde når jeg ikke er

Da mine katte, som ikke er mere, var udekatte i sin tid, ville jeg også
have dem inde om natten. Nu var mine vænnet til det fra små så det var
intet problem. Jeg gjorde det til en vane at deres hovedmåltid lå ca.
kl 22 lige omkring min sengetid, det lærte de hurtigt og kom hjem når
jeg kaldte. Selvfølgeligt nogle dage hurtigere end andre
Sofie sov ved min hovedpude og Johan i benenden og det har været svært
at vænne sig til at de ikke sover der mere.

[klip]

> Jeg behøves bare at tage halsbåndet frem,
> så spæner han ud til havedøren.

Jep, det lærte Johan også. Jeg flyttede med kattene da de var 2 år
gamle og desværre gjorde omstændigheder at jeg måtte gøre dem til
indekatte. De gik egentligt også fint, men senere begyndte jeg at tage
Johan med ned i den lille have der hørte til huset jeg boede i. Grunden
til at det kun blev Johan var at jeg kunne kalde ham til mig til enhver
tid, det kunne jeg ikke med Sofie (eller Oliwer som kom til da jeg
flyttede til den lejlighed). Det var faktisk tilfældigt at han fik lov
at komme med ud, han stak simpelthen af fra mig en dag. Da jeg kunne
kalde ham til mig besluttede jeg mig for at give ham halsbånd på og
lade ham komme med ned Han elskede det. Når jeg kom med halsbåndet
sad han helt stille ved hoveddøren mens han fik det på, mens han brugte
mund

> [...]
> for nu m han gerne komme ind til mig, det er lidt svært at undgå,
> da jeg gerne vil have åbnet ud til havestuen for at få lidt frisk

Hos mig er der en superkælen som helst vil ligge på arm og bæres 24
timer i døgnet, en som gerne ligger på skødet, men bestemt ikke gider
blive båret og en som bare kommer for et lille kæl og går igen
De er jo forskellige, de små kræ
Jeg forsøger bare at glæde alle på deres præmisser

[klip]

> Men alt i alt, så har Buster og jeg det godt..

Ja, det synes jeg da det lyder som. Buster er da heldig at du ville
have ham

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-06 08:21

">

> Ja, det synes jeg da det lyder som. Buster er da heldig at du ville
> have ham
>
> --
> Kate

Og jeg er super-glad for at Buster ville have mig..

Han kan godt spille fornærmet engang imellem, men det går hurtigt over..
Lidt klåen bag øret hjælper ofte

Louise