Symptomer
Fra : Iben Holst

Dato : 24-04-06 05:53

Hej,

Vi sad og talte den anden dag om symptomer på fugleinfluenza.

Vi bor ikke i et område hvor fjerkræ og katte m.v. skal holdes
inde, men da vi jo har katte og hund vil vi alligevel gerne vide
hvilke symptomer vi skal se efter i forbindelse med denne grimme
sygdom hvis vi skulle være så uheldige?
Og er symptomerne ens for både dyr og mennesker?

Evt. et godt link til at læse om det et sted?

Iben

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-04-06 06:24

Hej Iben

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Fugleinfluenza/Fakta_om_fugleinfluenza/forside.htm

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Maria Hansen

Dato : 24-04-06 07:48

Hej

Det er selvfølig vigtigt at holde øje med symtomer på f.influ. Men jeg
må jo nok sige at mange har en tendens til at overregagere (Ikke ment på
nogenher igruppen) - det har jeg set i min omgangskreds, der var parate
til at både aflive deres fulge og katte!!!

Jeg bor selv i overvågningszonen, men må erkende at mine 4 katte render
ude og jeg frygter egentlig ikke at de bliver syge, der er jo kun meget
få fortilfælde og det er ikke bevist endnu at katte kan smitte til os
slaver !!

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 29-04-06 19:56

Maria Hansen <toffieeKATTE@BAKKEhansen.mail.dk> wrote in

> det har jeg set i min omgangskreds, der var parate
> til at både aflive deres fulge og katte!!!

Det er åbenbart en reaktion flere må have haft, for i min lokalavis
havde en lokal dyrlæge skrevet en ret god artikel om katte og
fugleinfluenca. Den drejede sig mest om ikke at gå i panik, men holde
øje med dyrene. Som jeg ser det skal man jo altid holde øje med dem,
men jeg syntes at det var en god artikel.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.