Min kat halter..
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 23-04-06 06:48

Hejsa...

Min kat har i de seneste 5-6 dage haltet en smule, og er ikke helt pjattet
med at gå op og ned af mine trapper.
Hvis jeg forsigtigt trykker den på højre bagben er der ikke nogen umiddelbar
reaktion, og jeg tror derfor ikke at benet er brækket.

Skal jeg bare se tiden an, eller tror i jeg skal smutte en tur til dyrlægen
med ham?

Med venlig hilsen

Carsten Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-06 07:02

"Carsten Pedersen" <carsten@REMOVETHISnudechicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> reaktion, og jeg tror derfor ikke at benet er brækket.
>
> Skal jeg bare se tiden an, eller tror i jeg skal smutte en tur til

5-6 dage er for lang tid at "halte en smule."

Katte er gode til at skjule når de har ondt, og det er præcis det, din kat
gør nu. Du kan ikke selv afgøre, om katten har brækket benet eller om der er
andet i vejen der er skyld i kattens halten, og slet ikke på baggrund af, at
der ikke er en "umiddelbar reaktion" når du trykker på bagbenet.

Afsted til dyrlægen med ham og få ham tjekket igennem. Halten kan skyldes
mange andre ting end et brækket ben, fx en byld, et lille inficeret sår du
har overset, et slag mod bagbenet, mv, og benet kan være brækket på en måde,
som man ikke kan føle sig frem til når man ikke ved præcis hvad det er man
skal gå efter.

Tina

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 23-04-06 07:25

> [...]
> måde,
> som man ikke kan føle sig frem til når man ikke ved præcis hvad det er man

Oki..Jeg drøner en tur til lægen med ham.

Tak for dit svar..

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-04-06 11:12

> Afsted til dyrlægen med ham og få ham tjekket igennem.

Enig - som regel er det slemt, når katte først viser, de har ondt - som Tina
skriver, skjuler de instinktivt deres smerter for omgivelserne.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-04-06 13:33

> [...]
> måde,
> som man ikke kan føle sig frem til når man ikke ved præcis hvad det er man

Præcis - er fuldstændig enig! Til dyrlægen med det samme.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Denise

Dato : 23-04-06 09:48

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
> umiddelbar reaktion, og jeg tror derfor ikke at benet er brækket.
>
> Skal jeg bare se tiden an, eller tror i jeg skal smutte en tur til

Hej
Det kan sagtens være en forstuvning eller forvridning ved at hoppe forkert
ned, men som Tina skriver, det KAN være noget andet. Et røntgenbillede kan
afsløre om det er noget "kriminelt" eller måske noget gigt. Jeg går ud fra
du har checket trædepuden og kløerne for sår mm.
God bedring med missen.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk