Hvor meget vand bruger en kat i døgnet
Fra : Allan

Dato : 19-04-06 20:35

Ja hvor meget vand bruger de?
For en af mine bruger meget.
Da jeg vågnede her i morges, Og gik ud for at lave lidt morgenkaffe. Der
hørte jeg vandet løbe i rørene.
Det var den varme hane ude på badeværelset der var blevet åbnet, Ja dvs nu
var vandet koldt Æv til morgenbad.

He så en må have tømt vandvarmeren i løbet af natten.

Det er nu min egen skyld, Ja jeg burde jo have tænkt på det.

Når jeg går i seng, så skal Rocke altid have et par timers søvn, i
håndvasken. Før han skal ud i haven.

Og hanerne er ikke særligt kattesikre. Det er sådan nogle man vipper op og
så kommer der vand ud.

Nå men nu har jeg sat elastikker på, så hanerne glider ned igen.
Lidt upraktisk,Og ikke særligt kønt. Men det virker vist.

Jeg troede at jeg havde gjort mit da jeg fjernede varme drejeknapperne fra
mine kogeplader, Og placerede dem på en hylde over komfuret. For
kogepladerne tænde de også.
Det er nu også upraktisk, Men man lærer hvilken der hører til hvad.

Er der nogle der kender en tekst om at gøre sit hjem kattesikkert
Ja så læser jeg den gerne.

Mvh Allan

Fra : fam. Ager

Dato : 19-04-06 20:42

"Allan" <Allan_roskilde@hotmail.FJERNcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er nu også upraktisk, Men man lærer hvilken der hører til hvad.
>
> Er der nogle der kender en tekst om at gøre sit hjem kattesikkert

LOL!!!!... superintelligent kat må man sige... herlig læsning... nu har han
vel ikke også fundet tændstikker, lightere, gasbrændere og andet der kan
tændes ild med..(-;
hvad med de gængse råd for småbørnsforældre..man har kunnet få en folder med
farer i hjemmet - i barnehøjde.. det må gælde for rocke også...(-;

mvh. marie - hvis raggier kun sidder og bræger for at få frisk vand fra
hanen.. eller et brusebad..

Fra : Allan

Dato : 19-04-06 20:50

> [...]
> med farer i hjemmet - i barnehøjde.. det må gælde for rocke også...(-;
>
> mvh. marie - hvis raggier kun sidder og bræger for at få frisk vand fra

HeHe nej inteligent vil jeg nu ikke sige. For så havde han vel slukket da
det blev for varmt.

Mvh Allan

Fra : Hanne Engermann

Dato : 19-04-06 21:02

> [...]
>
> Nå men nu har jeg sat elastikker på, så hanerne glider ned igen.
> Lidt upraktisk,Og ikke særligt kønt. Men det virker vist.

Pas på med elastikker. Mange katte har dem øverst på spisesedlen, og
resultatet kan blive en tårnhøj dyrlægeregning (og ikke sikkert, at
katten overlever).
Brug i stedet for bukseelastik.

> [...]
> kogepladerne tænde de også.
> Det er nu også upraktisk, Men man lærer hvilken der hører til hvad.

Tal for tippet!

> Er der nogle der kender en tekst om at gøre sit hjem kattesikkert
> Ja så læser jeg den gerne.
>
> Mvh Allan

Næhhh, men du kender sikkert Murphys lov: Hvad der KAN gå galt, det går
galt.
Du kan roligt overføre det på katte. - Jeg HAR efterhånden lært at
konsekvensberegne!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 19-04-06 23:37

"Hanne Engermann" skrev i en meddelelse

> Pas på med elastikker. Mange katte har dem øverst på spisesedlen, og
> resultatet kan blive en tårnhøj dyrlægeregning (og ikke sikkert, at
> katten overlever).
> Brug i stedet for bukseelastik.

Hej Hanne
Ja jeg ved om elastikker og katte, men så stramt, de er bundet på vandhanen,
så er det vist ikke et problem.

Og historien med komfuret og knapperne, ja den korteste vej fra
udsigtspunket ude i indhegningen, til vejen.

Det er rundt om huset og ind, gennem kattelemmen, Ind i stuen, ind i
køkenet, og op af komfuret.
Så kan man se vejen 3 M længere.
Derefter løber man hen af køkkenbordet og ned og så ud til bryggersvinduet,
Så kan man se 6 M længere.
Og så ud i haven igen.

Hegnet er kun 1,80 M højt så jeg er glad

Mvh Allan

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 20-04-06 10:30

> Allan skrev:

> Er der nogle der kender en tekst om at gøre sit hjem kattesikkert
> Ja så læser jeg den gerne.
>
> Mvh Allan

Ann R har i hvert fald skrevet én til Kattehandel. Måske er der et par
fif, du kan bruge. Den findes her:

http://www.kattehandel.dk/farer.htm

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan

Dato : 21-04-06 15:16

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> Ann R har i hvert fald skrevet én til Kattehandel. Måske er der et par
> [...]
Tak Betina
Det er en fin artikkel Ann R har skrevet.
Men hvordan gør man lige huset sikkert mod kattehærgen
Ja det virker jo begge veje.

Mvh Allan

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 21-04-06 21:38

> Allan skrev:
> Det er en fin artikkel Ann R har skrevet.
> Men hvordan gør man lige huset sikkert mod kattehærgen
> Ja det virker jo begge veje.

Uha, jamen det har jeg for længst opgivet De stædige kræ får
alligevel altid deres vilje, og vores højttalere ER blevet uldne efter
kattekløer

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar