Indhegning af katte.
Fra : Jette Hvejsel

Dato : 19-04-06 18:07

Hej kattevenner!

Jeg er lige flytted i et lille rækkehus med en lille have. Mine 2
indekatte-Susie og leo, en blanding af norsk skovkat og main coon- på 1
½ år, har aldrig været ude. Det syntes jeg at de skal nu. Jeg har en
lille have indhegnet af 1 ½ meter bøgehæk, og den skal blive der.

Skal jeg indhegne med hønsenet eller er der nogen her der har en rigtig
god ide?

Med venlig hilsen
Jette Hvejsel
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ragna

Dato : 19-04-06 19:32

>Skal jeg indhegne med hønsenet eller er der nogen her
>der har en rigtig god ide?

Hej Jette!

Du kan godt klare sagen med hønsenet, når du har en hæk på 1½ meters højde.
Hvis hækken bliver klippet rigtig godt på siden, kan du skubbe hønsetråden
så langt ind som muligt og fastgøre den med nogle stykker ståltråd
undervejs.
Lad hønsetråden gå lidt ned i jorden og gør den fast med pløkke.
Når hækken vokser lidt ud igen, kan man ikke se tråden, og man kan sagtens
komme til at klippe hæk, bare man har klippet godt nok ind, før man
startede.
Vi har gjort en 2000 kvadratmeters have kattesikker på den måde for næsten
22 år siden, og det fungerer endnu!

--
Venlig hilsen, Ragna

..

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 20-04-06 13:59

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> startede.
> Vi har gjort en 2000 kvadratmeters have kattesikker på den måde for næsten

Altså skal indhegningen holde kattene inde? for så vil 1½ meter da ikke
stoppe meget (af mine katte anyway

Fra : Ragna

Dato : 20-04-06 19:51

>Altså skal indhegningen holde kattene inde? for så vil 1½ meter da ikke
>stoppe meget (af mine katte anyway

Selvfølgelig er det bedre med en 2-3 meters hæk (som vi har!), men et par
tidligere indekatte vil sandsynligvis ikke begynde at forsøge sig med at
klatre op inde i hækken, der vil virke som en grøn mur for dem. De vil
sandsynligvis prøve lykken nede ved jorden i stedet for!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-04-06 13:55

> [...]
> klatre op inde i hækken, der vil virke som en grøn mur for dem. De vil
> sandsynligvis prøve lykken nede ved jorden i stedet for!

Syntes bare mine har både inde og ude katte, ser alt hvad de møder som en
udfordring til at kravle

Men de er naturligt nok tossede (påvirket af ejeren går jeg ud fra

Fra : Allan

Dato : 19-04-06 22:10

"Jette Hvejsel" <jettehvejselKATTE@BAKKEkabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille have indhegnet af 1 ½ meter bøgehæk, og den skal blive der.
>
> Skal jeg indhegne med hønsenet eller er der nogen her der har en rigtig

Hej Jette
Der er vist lige så mange forskellige måder at lave indhegning på, som der
er indhegninger.

Og det kommer helt an på hvordan dine katte er i sind.

Nogle har nemme katte, Som mig De gider ikke.

Andre har katte der vil ud.

Her er 2 billeder nederst af min indhegning.

Men jeg ved at andre har gjort det meget bedre

Gør ikke som jeg gjorde og valgte noget billigt hegn fra HN der skal bindes
sammen.
Det tog en hel sommer med at binde hegn, Ja det jeg købte var 90 cm i
højden. Og jeg ville op i 180 + det der blev stukket ned i jorden + udhæng.

Køb noget hegn der har højden.

Håber at der er andre der kan hjælpe lidt, For jeg manglede input da jeg
ville hegne ind.

Mvh Allan